Zoe del Mecanoscrit al Faraó.

-Cordada: Segarra i Busquets.-Orientació: Est.-Accés: Anem a la Vinya Nova i agafem la pista que hi ha l’esquerra,que porta a Can Jorba. Un cop aquí seguim la mateixa direcció que portem,deixant la masia a la nostra dreta. La pista acaba en un cul de sac a sobre d'un olivar. Nosaltres hem aparcat en aquest olivar.-Aproximació:  Pugem a la pista i agafem la bifurcació de la dreta,de seguida ens fiquem a dins d’un torrent: Torrent de la Coma d'en Pastor. L’anem seguint de pujada, al cap d'una estona caldrà pujar al vessant esquerra del torrent i arribem al sector esportiu anomenat Bloc del Camí ( zona esportiva del Faraó de baix).Aquí començem a trobar marques grogues que ens guien per dins el torrent. A la part alta del torrent les marques surten del torrent a l'esquerra i ens deixen en una mena de carena.Compte que segons com costa de veure aquest punt, si fa estona que no veiem marques ni fites i el torrent està brut és que ens hem saltat aquesta bifurcació!. La traça de la carena ens deixarà en un camí transversal que seguirem a la dreta a les envistes del Faraó. El seguim cap a la dreta tornant a travessar el Torrent de la Coma d'en Pastor ( per on pujariem per anar a fer l'Estrany Mirall Llunar a la cara Oest ) i arribem a sota del Fraonet, el sobrepassem uns metres i pujem per un torrent que passa a escassos metres de la base d'aquesta agulla i seguim pel torrent, després de gimpar per una rampa de roca arribem a la peu de via. Hi ha una petita Z picada, es veuen els bolts i està uns vint metres a l'esquerra de la Desig de sol. Ressenya Romànticguerrer, merçi!.-Material: Totalment equipada amb parabolts, en algun lloc he sentit que mola portar algun Alien. Nosaltres anàvem amb una corda simple i no hem tingut fregament.-Via: Bonica via esportiva en un racó ben guapo de Montserrat, roca de primera i tirades sostingudes. Escalada obligada per sota del 6a però sense arribar a ser exposada.Guapa via. Hem enllaçat les dues darreres tirades i la R1 l'hem fet a la veïna Hussein el Lluna.-Dificultat obligada: Segons la guia que consultem aquesta pot variar entre el V+ i el 6a. A nosaltres ens va semblar que al principi de la primera tirada hi ha un tram de 6a obligat. -Descens:  Fem un primer ràpel de 20 metres per la cara Est fins a una vira. Des d'aquí hem d'acabar de baixar fins al Coll Nord. Podem desgrimpar per la mateixa aresta N (II-III) bé seguir la vira uns deu metres a la dreta ( mirant la paret ) i trobem una nova instal·lació on un ràpel d'uns 30 metres ens deixa a les proximitats del coll Nord. Un cop al coll N de les múltiples opcions que tenim jo n'he fet dues:1. Baixar per la canal que hi ha per sota de la Cara Est. Bona opció si tenim les motxilles a peu de via o volem combinar amb la Negra Cornella.2. Al coll podem prendre una vira que entra a la cara Oest. Seguim aquesta vira i just passada una característica balma localitzem una reunió equipada per rapelar de l'Exorcista. Rapelem per aquesta via: 20 +60. Baixem un tros per la canal i ja som al peu de l'Estrany Mirall llunar.

EL FARAÓ. Via ANGLADA-GUILLAMÓN.

16/03/21. El Faraó és una de les Agulles emblemàtiques de Montserrat Sud, ben visible, però amb una llarga aproximació. Una bona opció és començar per la via Temple del...

Via DESIG DE SOL al Faraó. Els Ecos de Montserrat

Diumenge 15 de maig de 2016El Faraó es una d'aquelles roques isolada a la part mitja de la muntanya però que des de la vessant sud es visible des de molt punts. Altívola i...