A la Llum de lluna... (Busa sud)

***Ben bona repe de la recent oberta Llum de lluna .. graus confirmats, el segon per continuïtat i lo complicat d'enllaçar-ho a vista i el tercer per un pas rabiós de nyapes a dalt i de saber-se col.locar bé del tot de peus durant la navegada per la placa, que no afluixa de cap a peus.... boona via! on toca escalar entre assegurances la preciosa muralla sud.. ombres de l'última llum que dibuixen projectes en curs, a l'espera que afluixi la calor...benbonaescaladamblafrescadelatarda, moltbenfetaidesfetambelJordi que ho encadena sense bufar!

Iaios, Placa de la LLum i 3 pollets (esquerra)

De nou pugem a Corbera, aquesta vegada ens ha acompanyat la Marta, la company del Jordi que encara no coneixia aquest magnífic recó del Bergadà i que com ja es habitual...

Placa de la Llum (Retrobada)

10-04-2024BergaSanta Maria de CorberaPlaca de la LlumVia : Placa de la Llum (Retrobada)Bon dia, cel clar, una mica de fresca matinal amb una suau brisa continental, perfecte....

Placa Llum - Retrobada

01-02-2024Berga Santuari de Corbera Placa de la Llum Via: Retrobada + Placa de la Llum Anem a fer aquesta via que, per a mi només creua o insereix un curt tram de...

ViAnOvA! Del pal, 100m 6a+ (Busa sud)

***Obertura de fa un temps. Aquí caldrà afegir al cintu un parell de claus. La via puja a una esvelta agulla adossada al cingle, i quan vam anar a escalar-la, ja vam trobar-hi...

NoVaViA! La Vela, 160m 6a+A1 (Busa sud)

***Recupero la topo d'aquesta obertura de ja fa un temps, queda pendent fer-hi la sortida directa, i quedarà més elegant que no pas la sortida de fortuna del dia de...

VIaNoVa! Esperó tort, 110m V+ (Busa sud)

***Aquesta via la vam obrir fa dos estius en el dia, i entre una cosa i l'altre havia quedat a les piulades pendents, pendent també de si s'acabava d'arreglar la variant que va...

VIaNoVa! Zuka! 60m 6a (Busa sud)

***Pregona fissura-diedre al racó emboscat del Pic de la Guàrdia, a l'extrem O de la muralla sud, abans d'arribar al coll. Curta i bonica via, a combinar amb les veïnes Petit...

Espurnes de Llum a la Miranda del Cilindre

Quan des del cim del Montgròs ens delectem amb les vistes que s’obren a ponent, de seguida se’ns presenta l’arrogant vessant est del Cilindre, no obstant les...

VIaNoVa "Diedre d'Or" 140m 6bA1 (Busa sud)

***Línia que recórrer el darrer dels diedres vermells al pany dret de la muralla sud. Roca poc agraïda en conjunt, i més lliure (i trams pendents d'alliberar) del que...

VIaNoVa! Directaesperó, 120m 6c+A1 (Busa sud)

***Vieta sortida del forn ara ja fa uns quants dies, i de la que uns dies més tard en fem la primer repetició. Bellesa i estètica d'un traçat que de forma directa i sense...

A la Mirades que hi són (Busa sud)

**Enfilem a escalar el que per mi és la primera repe d'aquesta via oberta amb el canvi d'any. Bonica escalada que serpenteja entre diedres i plaques sempre buscant el pas més...

A la Si si, si vull (Busa sud)

**Escalem aquesta bona i punyent via oberta amb mestratge, malgrat anticipadament a un altre projecte que ja estava en curs. Traçat vertical de cap a peus, escalada exigent amb...

VIaNoVa! Salvatgines, 60m 6c (Busa sud)

***Abans d'arribar al coll que mena al pla de Busa van apareixent un reguitzell d'espadats, més o menys esperonats o en placa, de modestíssima alçada i, en canvi, d'una gran...

VIaNoVa! Llum de lluna, 100m 6c+ (Busa sud)

***Aquesta és una escalada ben dura i és que el que havia de ser un tercer llarg en diedre, també acaba escalant la placa desplomada per fugir de la mala roca del diedre....

VIaNoVa! Terra endins, 90m 6b+ (Busa sud)

***Aquesta obertura va començar amb les tardes d'estiu buscant la fresca de l'ombra, quasi que potser si que si que va ser la primera començada de les obertures en solitari al...

VIaNoVa! Sol de tarda, 90m 6b (Busa sud)

***Petita ben bona via d'escalada neta que enfila la pregona fissura de la "creu" retallant la silueta del pany amb orientació oest d'ombra matinera que tanca la muralla sud...

VIaNoVa! Petit Koala, 65m 6b (Busa sud)

***Enllesteixo aquesta bonica i sentida escalada, discreta i ben gaudida. Recórrer el pany més llarg del cim de la Guàrdia, a l'extrem O de la vessant sud. El pany es ben...

VIaNoVa! Llibre obert... 100m 6bA1 (Busa sud)

***Enllesteixo l'obertura d'aquesta via al primer pany a l'oest de la muralla sud. Bonica escalada amb un primer llarg més difícil per arribar-se a l'atractiu segon llarg,...

A la Maneras de vivir (Busa sud)

**Enfilem a escalar la preciosa Maneras de vivir (feta també aquest dia-topo i aquest) en tres únics llargs, enllaçant-los de dos en dos.... surten genials llargues tirades...

A l'Esperó de la Martina (Busa sud)

**A Busa entre les fissures i diedres que dibuixen els espadats apareixen murs compactes a voltes amb roca realment bona. Rarament la bona roca té continuïtat i sempre ens...

Germans de sang, 135m 6b i A2 (Busa sud)

***Enfilem a repetir aquesta bona via d'agermanament amb el que representa escalar a Busa, en tots els sentits. Escalada de cap a peus, que es serveix del que la roca dóna de...

ViAnOvA! Gest de gestes, 130m 6bA1 (Busa sud)

***Enllestim aquesta nova bona i exigent escalada de la muralla sud, que recórrer el darrer dels diedres hiper-lògics de la banda dreta, just a la dreta de la Jardí Botànic...

El Regne del Camalot, 140m 6b+ (Busa sud)

**Escalem aquesta bona via de la muralla sud amb tots els ingredients del segell Armand-Pelut, resultat de l'exquisita collita que van deixar en les seves visites de llavors a...

A la Santasavina (Busa sud)

**Enfilem a repetir aquesta bona i difícil via de Busa que des del dia enllestint els dos últims llargs mancava escalar-la de cap a peus. Matisos amunt i avall sobre la topo,...

VIaNoVa: Embusats! 150m 6b+A1 (Busa sud)

***Enllestim l'obertura d'aquesta bonica línia que teníem entre mans des de la primavera, després de l'aturada per les pluges quan la llàgrima negra plora amb ganes, i les...

Rauxa controlada, 120m 6a+A2 (Busa sud)

**Acompanyo a en Ricard i a en Martí a enllestir aquesta perla de nova via de la muralla sud que ha quedat d'allò més maca! Amb una roca sorprenentment bona excepte trams...

Via Taker, 115m 6a (Busa sud)

**Escalem aquesta exigent ruta amb el segell Xuxe de cap a peus, on la verticalitat del diedre i al roca dolenta li posen la dificultat. Època d'escalada sense embuts,...

A la Jardí botànic (Busa sud)

**Enfilem a repetir aquesta bonica i bona via de la muralla sud, de traçat directa i elegant. Aquest cop entrem pel diedre que cau a la vertical amb la curiositat de fer...

La gran enganyifa, 120m 6c o 6a/bA2 (Busa sud)

**Escalem aquesta contundent via amb el segell verneda climb, d'on se surt dient una vegada més menys mal que aquesta paret no té més metres.. buzza! El primer llarg ja...

Trabucaire, 145m 6b (Busa sud)

**Escalem aquesta nova via de la muralla sud amb el segell Indi entre la bonica Maneras de vivir i la prou trempada Molondrios paradise. És un traçat prou directe un cop...

ViAnOvA: Procésbiaixat, 100m 6b+A2 (Busa Sud)

***Ara fa uns dies vam enllestir aquest projecte que teníem encetat des de la primavera. Ens hi ha molt ben acollit tots aquests dies on les fissures i diedres de la muralla...

Esperó NAN, 80m 7a (Busa sud)

**Aquesta és una bona via en el seu estil de via "equipada", que ho és en els trams difícils i ho està menys en els trams fàcils. Si al cintu li afegim un alien groc (per...

Esperó de la Llum a la Talaieta d'en Barbé.

Avui és d'aquells dies en que ja m'he llevat cansat, esmorzo cansat, condueixo cansat, i no cal dir l'aproximació fins la Talaieta d'en Barbé i l'escalada per l'Esperó de la...

ViAnOvA: Santasabina, 140m 6bA1+ (Busa Sud)

***Deixem enllestit una nova proposta a la muralla sud de Busa després d'una i dues visites prèvies. La via segueix un evident diedre flanquejat per un plec que ho posa més...

Molondrios paradise, 150m 6a (Busa sud)

**Proposta a la sud de la campanya que el Pelut i companys van fer al lloc, ara fa uns anys... hi anem amb la curiositat de veure què s'hi amaga, que veient la topo no sembla...

Teresa Romero, 125m 6b (Busa sud)

**Escalem aquesta austera via de traçat lògica arrodonida amb un bastió final farcit de vertigen. Bona mostra del bon fer de'n Xuxe o Josep Mª Cases, el petit gran escalador...