Travessa en Btt: Bosc Antich - Lascun - Borça - Eth Saut

Distància: 28 kmDesnivell: 1100 m+/2100m-Dificultat: altaExposició: puntualment altaDurada total: 5:15 hPunt de sortida: Refugi l'AberouatPunt d'arribada: Eth SautDes del Refugi d'Aberouat hem de perdre uns metres per asfalt i aviat prenem un sender que surt a l'esquerra i que té un primer quilòmetre molt dolent per pedalar; a continuació el sender millora i en constants ondulacions ens duu fins a un barranc el qual creuem i ja ens tirem avall definitivament per un tram de corriol boníssim (400m-). Arribem a una cruïlla i a l'esquerra podríem baixar cap al Pont d'Esquit però nosaltres anem a la dreta en un tram que aviat es tornar a complicar i ens obligarà a empènyer la bici abans no afrontem l'espectacular flanqueig que duu fins a Lascun.Des del llogaret ens toca regalar 100m per asfalt i tot seguit iniciar l'ascens bàsicament per pista fins al Coll del Barranq punt on comença la part bona de la jornada: 1100m- de senders ininterromputs fins a Eth Saut. Tot i que és el GR 10 tota l'estona el sender és una successió heterogènia de diferents corriols, tots molt divertit per bé que no fàcils i, a més, en determinats punts bastant exposats, però res que enteranyini aquest fantàstic descens, tant per la qualitat del sender com per les panoràmiques que ofereix, Mieidia d'Aussau.

Estellencs - Bosc Gran de Planícia

Fem una caminada agradable i sense complicacions pel terme d'Estellencs amb el límit de Banyalbufar. Sortim dels rentadors d'Estellencs pel camí Reial d'Estellencs a...

Deixalles en un bosc de Sant Esteve de Sesrovires

No fa masses dies vàrem trobar un escampall de deixalles en un bosc de Sant Esteve de Sesrovires a tocar amb Martorell. Sembla que torna a posar-se de “moda” tirar la runa...

Curiós abeurador per animals salvatges en el bosc – 3ª Part #

Aquest bidó l’han convertit en un abeurador per animals salvatges amb un sistema per alliberar a poc a poc l’aigua. Així s’ajuda els animals silvestres en moments...

Tornen les escombraries o deixalles a les carreteres o a peu de bosc ?

Estem començant a veure escombraries o deixalles a les carreteres o a peu de bosc, desprès d’uns anys que la gent respectaven en tirar-ho en deixalleries i llocs adequats...

13/11/22. Conca de Barberà – Bosc de Poblet

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner (sortida amb...

Abeuradors per animals lliures, en el bosc de Castellfollit del Boix

En temps de sequera com els actuals, moltes Societats de Caçadors d’arreu de Catalunya  pujant aigua amb vehicles a la muntanya i així emplenar els abeuradors que hi ha...

Rivert, Bosc de Salàs, Rivert

Ruta de 40' per visitar el poble i els voltants, 2 km. Es pot allargar seguint un camí de marca de color...

Volta al bosc des Frares

Enlace ruta wikiloc Volta al bosc des Frares

El bosc màgic de Savassona (712 m)

Dissabte 20 de novembre de 2021Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca d’Osona.  Temps aproximat: 5 h (11,5 km)  Desnivell: 326 m (acumulat) ...

Piz Palü, travessa de les crestes

El tercer dia de la travessa no serà ni de bon tros el menys interessant, serà una jornada d'una llarga travessa per la capçalera de les geleres del Vadret de Morteratsch, i...

Clàssics alpins: Travessa Chamonix- Zermatt

Una proposta de travessa alpina per l'estiu, amb vuit jornades del camí entre Chamonix (França) i Zermatt (Suïssa), una de les travesses clàssiques que es poden fer als...

Una travessa pel Vercors

A finals de juny vaig marxar tot sol 5 dies cap al Vercors amb la intenció de fer una travessa pel massís. Reconec que hi vaig donar moltes voltes... Primer vaig descartar...

Una ullada fora de Catalunya : Sorpresa enmig del Bosc !

Una sorpresa enmig del bosc. Escultura inspirada en el déu íber Endobeles, eixint de la terra. Cap de senglar i cos d’home. Es troba en la partida de la Raca, en el...

45a Travessa del Montseny

Fa només uns mesos semblava increïble que poguéssim anar tornant a la normalitat d'abans de la pandèmia. Potser és aviat per saber si aquesta recuperació serà completa, o...

Arbres – Recorregut pel Bosc Terapèutic i Saludable d’Olot

És un itinerari terapèutic pel bosc de can Serra que es pot iniciar en un extrem del barri de Bonavista d’Olot. Aquesta Ruta és marcada per cartells,  d’uns dos...

El bosc del Gerdar

A la vora del port de la Bonaigua, dins la zona perifèrica del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, i amb inici al refugi de Gerdar, s'enlaira entre densos...

Que és un Bosc de Ribera ? – 2ª Part #

Com cada divendres us presento dos articles Els boscos de ribera són boscos caducifolis que creixen a banda i banda dels cursos fluvials, és a dir, formant galeries sobre...

El Misteri del Bosc Tort de Pomerània Occidental, Polònia

Com cada Divendres us presento dos articles El Bosc Tort (polonès: Krzywy Las), és un bosc amb pins de forma estranya localitzat a fora de Nowe Czarnowo a prop de la ciutat de...

Un passeig pels bosc de ribera del riu Ges

Com cada divendres avui us presento dos articles Us invito a fer un passeig pel bosc de ribera a prop del riu Ges. Un dels llocs mes habituals per fer-ho és en la zona on havia...