Jordi jutglar

DISSABTE, 24 DE SETEMBREAvui era un dia per recordar al company Fredi, hi ha una trobada d’escaladors a Sant Benet amb dinar col·lectiu i al vespre una projecció de diapositives amb el seu recorregut alpinístic  a l’Ajuntament del Bruc.El divendres tot cercant company vaig contactar amb en Ricard que juntament amb en Toni volien pujar a Montserrat per fer quelcom ells amablement van convidar-me a afegir-me amb ells.Quedem a les 8 al Bruc i com sempre puntual ja estem a l’hora esmorzant.Tot i que el Meteoblue diu que farà bon temps, els dic que fins ben entrada la matinada per la zona ha estat tronant i la roca pot estar molla, ells que tampoc estan gaire convençuts del objectiu que porten, es deixen enganyar per una de les meves propostes i marxem direcció Lleida on el temps sembla estar més calmat.El nostre objectiu la via Jordi Jutglar del PeladetAl pàrquing de la font no hi ha cap cotxe i en poca estona tenim enllestit el material, ara ens queda una bona suada par arribar a peu de via.Amb la referència del principi de via on canvia l’orientació de la paret, no ens costa gaire localitzar la fletxa i el nom que s’insinua escrit a la roca ara tan sols resta pujar-hi.Per sorteig em toca a mi començar , en tota la tirada no hi ha res però uns metres més amunt veiem un tram molt llaminer que segur és l’itinerari de la via. La dificultat de la tirada és de cinquè grau La segona li ha tocat al Toni, no ha tingut gaire sort, és la tirada més lletja de la via, molt bruta i amb roca bastant trencada, supera un ressalt i desprès seguint una vira en diagonal a la dreta canvia de vessant fins un gran arbre situat al peu de la tirada estrella de la via.Al Ricard li ha tocat , la xina, - una senyora tirada!!. Una fissura oberta molt vertical de 40 metres on tan sols hi ha tres assegurances, dos burils i un pont de roca. Gran part de la tirada pot fer-se amb bavaresa però hi ha trams que cal fer off wind i d’altres on cal progressar per placa, tota ella molt mantinguda (he vist ressenyes que la graduen de cinquè superior, d’altres de (6a) i alguna de (6a+). Personalment encara li donaria un plus més per la necessitat de protegir-la, que no és fàcil.La quarta tirada torna a tocar-me, comença amb un tram fàcil pel llom de l’aresta fins a trobar un pitó. Aleshores cal superar un petit mur i anar progressant en diagonal a la dreta fins arribar sota uns sostres vermells, un 40 metres amb una dificultat màxima de cinquè.La cinquena torna tocar el torn al Toni i aquesta vegada si que la ha encertat, una senyora tirada, més difícil del que diuen les ressenyes. Comença amb un flanqueig a l’esquerra per entrar en un díedre que cal remuntar fins que uns sostres et barren el pas, desprès cal travessar a l’esquerra fins un pitó equipat amb un malló que serveis per baixar als peus d’un altre díedre paral·lel al primer però mes a l’esquerra i que cal remuntar fins arribar a l’altura del pitó i d’allà sortir per l’esquerra per entrar a la reunió.En aquesta tirada cal anar amb molt de compte passant les cordes si no vols trobar-te encallat pel fregament. Pels segons de corda cal anar amb compte una vegada superat el malló, donat que el pèndol pot esser considerable. La tirada està graduada de cinquè superior , però mig grau més no li faria cap mal.A partir d’aquí ens queden una o dues tirades , segons les ressenyes i al Ricard com a protagonista. Els primers metres molt difícils i verticals i com assegurança un pitó i un buril situats a la mateixa altura, desprès la dificultat baixa però la qualitat de la roca també, com que la dificultat no és excessiva el Ricard decideix fer tota la tirada fins el cim, però segons ens ha dit , ho ha lamentat perquè les cordes eren un pes molt important per anar pujant.A la reunió hem tingut molta sort perquè una pedra ha caigut i ha fregat l’ombro del Toni, si arriba a desviar-se uns centímetres segur que tenim moguda grossa.La primera part de l’activitat ha acabat, ara queda la segona, trobar el camí de...

La Jordi Jutglar a la Paret del Peladet.

Primer dia de calor estival en que val la pena anar ben d'hora per aprofitar el màxim el matí. I així o hem fet avui al Peladet, tot repetint una clàssica perduda a la part...

Sant Jordi viatger

Diumenge, 23 d’abril de 2023Sempre m'ha agradat viatjar i a base de perseverar m'he adonat que per fer-ho a vegades no calen grans distàncies. En veritat les meves primeres...

Avui coneixerem : La Font de Sant Jordi en El Pla del Penedès

La Font de Sant Isidre està adossada a la façana de l’immoble del carrer de Sant Jordi, en el número 32 on fa una cantonera, dins de El Pla del Penedès. La font té un...

Avui coneixerem : La Font de la Placeta de Sant Jordi de Súria

La Font de la Placeta de Sant Jordi, esta situada a l’esquerra de la pista asfaltada de Dessiminat del Cementeri, tot sortint de Súria. Font típica metàl·lica a un...

Arbres – El Pi gran del Parc de Sant Jordi de Terrassa

Dins del Parc de Sant Jordi i en la seva zona de Pin nic, hi ha un Pi molt destacable, per la seva altura i amb un allargat tronc. En general es troba en bon estat. Text i...

Poema : Sant Jordi i la set

Sant Jordi, foc, lluita per abatre el mal, desig d’amor i de bé. Sant Jordi, vent, empenta per avançar. Foc ardent i la set. Sant Jordi, terra, Camins de pols per voltar,...

Sant Jordi - #maifemcimambllibresiroses

Dijous 23 d’abril de 2020 – 40è dia de confinament (42è a Igualada)Hora de sortida: 11 h 30 mPunt de sortida: Connexió per Zoom.Ubicació: Casa vostra.Temps...

Via Jordi Andreu a la Paret de l'Ós

L'hem trobat molt ben parida,no en va és una de les clàssiques de Sant Llorenç.Bona roca,ambient i escalada sumament variada amb dificultats homogènies.La placa de la...

Avenc jordi verdiell

De nou venim aquí a la zona de l'Ordal per baixar un avenc, en aquesta ocasió es l'Avenc Jordi Verdiell, una cavitat bastant reduÏda però que té la particularitat que en el...

Avenc Jordi Verdiell

Avui hem fet una nova exploració subterrània per terres de la Serra de l'Ordal. Hem visitat l'Avenc Jordi Verdiell, una cavitat de curt recorregut però que es mereix una...

Camarasa ermita de s. jordi lo feixà, i retorn

Una ruta circular de 13,1 km i 660 m de desnivell, molt agradable i força maca. Sortim de la benzinera de Camarasa, primer per una pista i després a l'esquerra pel barranc de...

Jordi Jutglar al Peladet.

El més famos d'aquesta via és la súper bavaresa de 40 metres que hi ha al terçer llarg.A banda d'aixó la cinquena tirada també ens ha semblat guapa,el primer i el darrer...

Jordi Jutglar, 210m 6a+ (Peladet)

**Ara ja fa uns dies enfilem a repetir aquesta ben bona via d'estil clàssic del Peladet, del dia que estant de baixada vam quedar enlluernats per l'espectacular fissura del...

Agulla Jordi Pujol, via Esperó dels Cremasants

Quan vaig visitar per primera vegada Cavallers, de petit, la política no m'importava una merda. Amb els anys, no és que hagi canviat gaire de pensament sobre el tema, però hi...

La Jordi Verdaguer a la Sud del Pedraforca.

Ara ja toca, ara ja torna a ser època d'anar a muntanya per escapar de la calor de la plana, així que he tornat anat a la tranquila cara sud del Pedraforca a fer una via amb...

Lo que t'has perdut jordi 10/4/16

Teniem 2 propostes per a aquesta setmana, una volta exigent amb fortes pujades i baixades a la zona del Torrater per fer-nos una idea del que ens espera la setmana...

Avenc Jordi Verdiell. Olesa de Bonesvalls.

El passat 10 de març ens trobem la colla de l’Espeleodijous per esmorzar i decidir, finalment, quin serà el nostre objectiu aquest dia.El grup està format pel Ricard...