Mont-roig: combinacions per la canal de l'agulla dels pelats

L'altre dia vaig descobrir la canal de l'Agulla dels Pelats i avui he volgut anar a ensenyar-li al meu bon amic Antoni Satorra que com jo s'ha quedat sorprès del pas en la cinglera del Mont-roig que des de la pista no s'arriba a veure.Com només teniem la tarda i el dia és curt hem preferit deixar el cotxe en un revolt marcat de la pista que puja de Vilanova de la Sal al coll de Porta (31T  x=320044  y=4640252) i el punt horari 1 h 16 min. si pugeu de Sant Llorenç de Montgai caminant (veure itinerari de la vegada anterior).Aquí farem el camí de pujada que crec que és més interessant.Característiques:Valoració: Recorregut molt interessant que ens permet assolir la Pala Alta d'una forma diferent i creativa ja que ofereix diferents propostes.Dificultat: Mitja doncs cal grimpar per una canal i assolir l'Agulla dels Pelats.Distància: 4,5 km. Temps: 1 hores 27  minuts Itinerari circular.Descripció de l'itinerari:De l'aparcament prenem un sender que surt en diagonal, fitat.5 min. Sortim a la pista, al peu de la impressionant cinglera del Mont-roig.Tirem uns 10 metres a l'esquerra i veiem una fita a l'altre costat de la pista que seguim amunt.Als pocs metres deixem el camí que va al collet de l'Ermita i agafem un corriol, inicialment poc evident, que surt a la dreta. Ens encarem amunt.11 min. Pas estret, passem a tocar d'una roca despresa de la paret. Cal emprar les mans per pujar encara que no ofereix cap dificultat. Aviat arriben arran de cingle. Inici de la canal de l'Agulla dels Pelats que tenim enfront a l'esquerra.13 min. Hi ha un tram de corda que ens permet pujar amb comoditat un ressalt.18 min. Nou tram de corda. Poc després hi ha una altra corda que potser és el pas més exigent.21 min. Arribem al coll (888 m.) que hi ha entre l'Agulla dels Pelats i la carena principal del Mont-roig.Coordenades UTM 320097E 4640417NEns permetem el luxe de pujar a l'Agulla ja que ofereix una visió privilegiada de la paret.Cal grimpar uns metres. La principal dificultat es recordar per on pugem per baixar-hi més tard.24 min. Cim de l'Agulla dels Pelats (902 m.) amb una visió privilegiada sobre la cinglera. Davallem amb cura al coll i seguim el sender amunt.30 min. Arribem al camí principal de la carena del Mont-roig. Anem cap a la dreta.34 min. Passem a tocar de cim de la Pala dels Pelats. Val la pena allunyar-se dos minuts per coronar aquesta punta (923 m.) i tornar al camí. Prosseguim en direcció est. Baixem a una clotada per continuar remuntat de nou.47 min. Arribem a la Pala Alta (950 m.). Vèrtex geodèsic que indica el punt més enlairat de la serra del Mont-roig. A la vora hi ha una antièstica caseta metàl·lica de color verd. La visió és impressionant. Al nord s'imposa el Montsec que permet contemplar el Pirineu a través de l'osca en al roca del pas de Terradets. En un nivell més baix hi ha les parets del Doll damunt de l'embassament de Camarasa. A l'est el coll de Porta i la resta d'elevacions de la serra. La serra de Sant Jordi esdevé la continuació natural de Mont-roig. Vers el sud la Plana Lleidatana i les muntanyes del sistema litoral (Montsant, serra de Prades). Cap a l'oest els contraforts ponentins de la serra.Retornem sobre les nostres passes, passant prop de la Pala dels Pelats.57 min. Deixem a l'esquerra el trencall que davalla cap a la canal de l'Agulla dels Pelats per on hem pujat.Seguim per la carena cap a ponent.1 h 05 min. Per l'esquerra surt un corriol que mena al collet de l'Ermita que permet baixar directament cap al cotxe (opció que explora l'Antoni) mentre que jo continuo per la carena.1 h 09 min. Ermita de Montalegre (868 m.) que domina tota la contrada. Davant hi ha un monument amb una inscripció. Ens decantem cap a ell doncs del seu costat surt un corriol que en els primers metres no és gaire evident.Anem per una mena de contrafort que ens permet fruir dels cingles que hi ha sota l'ermita.1 h 17 min. Surto a la pista que segueixo esquerra, avall.1 h 24 min. Cruïlla de pistes. Agafo el trencall de l'esquerra que mena al coll...

Nova via. Banda Ampla a l'Agulla del Corb.

Darrerament tinc diversos projectes a mig fer per l'Alt Urgell i convé anar-los enllestint. Així que aquest matí he tornat a St. Honorat a (gairebé) acabar la vieta que...

Enginyeria arqueologica, lo canal de camarasa

Cata del barranc del BoscAbans de bastir l'embassament de Camarasa havia un altre projecte menys complexe: un canal que agafava l'aigua en una assut que s'havia de...

Bassa i canal del Parc Nou del Prat del Llobregat

El Parc Nou del Prat de Llobregat es troba al costat de la carretera d’accés a la platja, adjacent als barris de Sant Cosme i la Granja i molt proper a l’aeroport....

L'Esperó de Lapu Lapu a l'Agulla de l'Ermita.

Al massís de St. Honorat existeixen les ruïnes de dues petites ermites, la primera en un altiu altiplà i la segona mig penjada al cap d'una agulla. En el seu vessant sud i...

L'Anglada Muñoz a l'Agulla del Corb.

Feia temps que tenia a la llista de pendents aquesta oblidada via de l'Agulla del Corb de Sant Honorat: l'Anglada Muñoz i la seva variant directa, on costa discernir quina és...

Resclosa i Canal de la colònia de Viladomiu Vell de Gironella

La Resclosa i l’inici del Canal es situen uns 500 metres al nord de Viladomiu Vell, per accedir a la zona de la resclosa cal creuar el canal per la passera i seguir per el...

Orgasme a l'agulla del penis

Primer demanar perdó si aquesta entrada hi ha alguna afirmació que pugui semblar masquista. No ha estat la nostra intenció ofendre a ningú/ninguna. Quan estàvem...

La Perla del Segre a l'Agulla del Pare Alaix.

Feia temps que tenia ganes de fer La Perla del Segre a l'Agulla del Pare Alaix i, com que ara començo a tenir la Móra Comdal bastant trepitjada doncs he pensat que seria un...

Via RACC a l'Agulla Ajaguda. Abella de la Conca

Dissabte 14 de gener de 2023Aquest cop ens acostem a Abella de la Conca per investigar sobre unes vies que van obrir l'any passat. Ja habiem escalar a l'Agulla Ajaguda un...

Via GEDE a l'Agulla Gran del Pas del Príncep.

Probablement ens trobem davant d'un dels itineraris més clàssics i repetits del vessant sud dels Frares. De motius no en falten: molt d'ambient, línia elegant i una roca...

Via Cherokee a l'Agulla dels Tres.

Aquesta via crec que en el seu dia va aixecar molta polseguera ja que algun metre es solapava amb la Camara Oller podria ser que per aquest motiu hi hagués...

La Canal

01-10-2022 MontserratCollbatóVia : La Canal (Variant d'entrada)Un dia esplèndid, dia de reivindicació de l'1-O, 5 anys d'aquell dia que ha marcat un abans i un...

Fanàtic Galls a l'Agulla del Cor.

Darrerament, s'amplia l'oferta de vies semiequipades a Camarasa i avui, per acabar de gastar els últims dies d'estiu i potser de caloreta, ens acostem a la Fanàtic Galls de...

Canal del Gat i Canal del Xacó

Hem fet una curta sortida matinal per recórrer dues canals montserratines, la del Gat i la del Xacó. L'itinerari normal per recórrer aquestes canals puja per...

Via George Harrison a l'Agulla del Romaní.

Bona via, ideal si correm per la zona i volem sumar metres. Malgrat trobar-se encarada a l'Oest roman a l'ombra fins cap allà les quatre de la tarda, cosa que la fa perfecte...

El Setrill i la Canal del Melindro

Al desembre passat vam fer per primera vegada el descens de la Canal del Melindro, una canal equipada que baixa per la cara nord de Montserrat al costat del...