Sempre ens quedarà la codolosa: via josep monistrol

Ja ho diuen clar en castellà: "el hombre propone y Díos dispone" i ves per on Déu avui ha proposat que no puguem fer el nostre pla inicial, no déu de tenir el pobre altra feina, però "Dios aprieta pero no ahoga" i ens ha deixat anar a la Codolosa.Altres vegades ja ens ha passat així i hem fet: Joan's, Punt Verd, Campions i l'Avi trepador (us ho dic per si ho voleu fer altres vies).Els principal problema és localitzar bé la via. La nostra està entre la Joan's i Punt Verd (de fet Punt Verd la vam fer pensant que feiem la via Josep Monistrol. L'ideal és mirar detalladament una visió panoràmica de la paret per localitzar-les bé.De fet nosaltres hem entrat per la via dels Joan's i al moment ens hem anat a la Monistrol. La Josep Monistrol comença una mica més avall, a l'esquerra, però es veu bruta de vegetació. Crec que molts escaladors fan la nostra entrada..Descripció de la via:1ra tirada (IV+ - V - IV - 30 metres - 3 espits i dos claus): Nosaltres hem pujat, però, per la via dels Joan's on hi ha un tascó empotrat i dos parabolts (V) i hem abandonat la via per l'esquerra.Trobem una reunió amb anella que obviem.Anem a buscar un marcat diedre. Dalt veiem un cordino. Estem en el pas clau de tota la via (V). Ens hem de situar damunt del diedre (dreta) i després pugem per uns replans molt més còmodes (IV).2n tirada (V- - IV - 35 metres - 2 claus i 4espits): Sortim recte amunt (V-). Dalt veiem dos arbusts. Hem de passar pel mig d'ells. En una branca trobem un cordino. Ara ens trobem sota un sostre. No patiu. La via ara gira a l'esquerra. No és difícil però les assegurances com en tota la via allunyen.La reunió està situada on acaba el sostre.Descens:Des de la reunió arribem al terra amb un rapel de 60 metres. Alerta que podeu trobar amb facilitat altres cordades pujant.Aproximació: Aparquem el cotxe al carrer dels Graus i pugem pel de la Drecera. Atenció que l'aparcament en aquest darrer està restringit als veïns.7 minuts. Deixem el camí principal i agafem un secundari que surt per la dreta. Pal amb el nom de la cova de les Arnes. Ens dirigim cap a un pal de la llum i ja podem albirar la paret de la Codolosa.14 min. Ja estem a peu de paret. Anem uns metres a l'esquerra a cercar la canal per on puja la via a l'extrem esquer.D'altres vegades pujavem des de l'ermita de la Salut però crec que es millor ascendir per la part de dalt del poble de Collbató.FITXA TÈCNICA:Dificultat: V-Desnivell: 65 metres. Temps d'aproximació:14 minuts.Descens: 7 minuts (sense incloure els ràpels).Grau d'exposició: Mig -BaixVia equipada Material: 7 cintes, cordino per llaçar un arbusts i reunions.Roca: Conglomerat de qualitat montserratina,Orientació: Sud.Via oberta: L'any 2011 pels germans Albert i Oscar Massó.Crec que va ser la primera via oberta a la paret.

Via Josep Miret (Via Nova) a Cala Ginesta.

El 17 de novembre de 1944 els nazis executaven el militant comunista català Josep Miret i Musté al camp d'extermini de Mauthausen.El 1937, Miret, compromès antifeixista, va...

Via josep baques i esteve al montmell

DISSABTE, 20 DE GENER Aquest primer mes de l'any esta farçit de compromisos familiars i tinc que adaptar els dies de sortida a les necessitats familiars, toca sortir els...

Divertimento: cresta-via josep baques i esteve

Segon llarg. Pas clauFa mols anys (2009) vaig fer la cresta-via Espolon Guerrero que segurament és l'escalada més clàssica de la muntanya de Montmell. Avui tornem per...

Inegral josep barbera

DIMECRES, 29 DE MARÇ DE 2023 Aquest dimecres, tal i com es diu en l'argot textil, “tinc mala peça al taler”. La setmana passada varem quedar en sortir el dimecres,...

Via josep barceló al datil

DISSSABTE, 18 DE MARÇ DE 2023Aquesta setmana que no puc sortir el diumenge, he quedat amb en Ramon Barcelo per anar a una via que tenen oberta al Datil d'Agulles i que...

Via Josep Monistrol i Jardinet.

Avui hem tornat amb en Xavi Solà a fer una matinal a la Collbató. Per sorpresa nostra hi voltava per allí un destacament de l'exercit español ( la cabra no la...

Via Josep Maria Andreví.

Ens ha agrdat prou, va cercant la lógica en un esperó tombadet amb algunes fissures. Al primer llarg hi ha algún tram terrós però molt puntual. Paret força...

Avui destaquem : La Font de Sant Josep de Vallgorguina

Per visitar la Font de Sant Josep, cal des de Vallgorguina anar per la carretera C – 61, fins l’entrada a can Pujades, us caldrà travessar la Riera de Collsacreu i seguir...

Via JOSEP NIETO. LA PASTERETA. MONTSERRAT.

18/05/22. La vessant oest de la  Pastereta és un bon refugi pels matins de l'estiu, avui ens acostem per fer una matinal, escollim la via Josep Nieto. El Felip i el Ramir...

El Camí de Vacarisses a Monistrol de Montserrat

El itinerari d’avui comença a Vacarisses i finalitza la ruta en Monistrol de Montserrat, amb una distancia d’uns 19 kilòmetres aproximadament. Podeu iniciar el recorregut...

Avui destaquem : La Font de Sant Josep Oriol de Rubí

Per visitar la Font de Sant Josep Oriol, cal que us desplaceu al veïnat de Ca n’Oriol, si no sou de Rubí, millor anar al carrer de Mallorca amb el carrer d’Àvila,...

GR3: Monistrol - Sant Iscle, segona vegada

Una sortida molt singular perquè no és normal repetir una etapa del GR amb només dos dies entre les dues sortides. L'explicació és ben fàcil: en Jaume i...

GR3: Moià - Monistrol de Calders

Una nova etapa del GR3, entre les poblacions de Moià i Monistrol de Calders. Ha estat una de les etapes més fàcils que hem fet en els diversos GRs que hem...

Aqüeducte Cal Pla de Monistrol de Montserrat

L’Aqüeducte Cal Pla està situat en el Torrent de la Canaleta de Monistrol de Montserrat. Us passo la seva historia: Aquesta construcció està documentada des de principis...

Avui coneixerem: La Font de l’Escut de Monistrol de Calders

Durant el mes d’agost cada dia una font Aquesta font d’aigua de xarxa esta situada en el carrer del Call amb cantonada amb el carrer de la Mallola a Monistrol de...

Resclosa del Pla de Cardona Monistrol de Calders

La Resclosa del Pla de Cardona a la llera de la riera de la Golarda, pocs metres aigües amunt del pont de la carretera de Sabadell i del camí de La Coma. La resclosa es va...

Gorgs Blaus de Monistrol de Calders

Els Gorgs Blaus estan situats en la riera Golarda, prop del camí que porta des de Monistrol de Calders a la masia la Coma. Es tracta d’un paratge caracteritzat per una...

Avui coneixerem : La Font de l’Església de Sant Josep de Moià

L’Església de Sant Josep i la seva antiga font estant en el carrer de Sant Josep, 1 amb cantonada al carrer de Sant Sebastià de Moià. És una font d’aigua de xarxa...

MIRANDA DE CAN JORBA. Via JOSEP MARIA ANDREVÍ

10/07/20. Avui l’idea és fer una escalada ràpida, quedem amb el Pere Lluís i el Manel per anar a la Miranda de Can Jorba per repetir la via Josep Maria Andreví. Via de...

La Font Gran de Monistrol de Montserrat

Avui us presento dos articlesLa Font Gran està situada en un extrem de la plaça de la Font Gran de Monistrol de Montserrat . Us passo la seva historia: Fins al segle XVI era...

Vies josep monistrol + punt verd

DIMECRES, 03 DE JUNYAvui és el primer dia que el company Joan pot sortir , tot i que amb restriccions.Però no volem deixar enrere el nostre pla de recuperació, per tant, ens...

Via josep rigol

DIMARTS, 20 D, AGOSTTrobar company en ple Agost és molt difícil, per axó és una sort comptar amb una companya com l’ Isabel que s’apunta a un bombardeig.El diumenge...

Josep Monistrol a la Codolosa.

Marca d'autor Massó: dificultat moderada i assegurançes justes,alguna feixa que la fa mica discontinua.La jugada d'avui consisteix en anar seguint els espits hexagonals ( clau...