Els estanys de Fontargent a Occitània des de la Vall d'Incles

Tornem a la Vall d’Incles a Andorra , aquest cop per anar fins els llacs de Fontargent situats a l’altra banda de la vall, a Occitània (França)    La vall d'Incles és una vall que es troba al Principat d'Andorra, l'entrada de la qual està entre les poblacions del Tarter i Soldeu, a la parròquia de Canillo    La vall d’Incles és una de les valls més amples d’Andorra. La vall en forma d’U és d’origen glacial.    S'accedeix amb cotxe per una pista asfaltada des de la carretera general que uneix Andorra la Vella amb el Port d'Envalira.    Sortim del pàrquing públic del final de la vall, la Badalosa (1835 m) on hi ha un petit aparcament i una zona de pícnic, avui completament gelat.     Des de la Badalosa agafem el camí (GRP) que puja per la nostra esquerra cap al Port d'Incles o Port de Fontargent, seguint el riu Manegor que a l’inici puja bastant dret.    El camí està ben marcat i l'única bifurcació que trobem està indicada. Ens trobem amb la cruïlla de camins que indica l'Estany de l'Illa a l'esquerra. Seguim per la dreta, pel GRP.      El riu Manegor que seguim a prop ens ofereix una bella imatge gelada.    El camí segueix serpentejant per la vall superior, sempre a prop del riu    Durant el trajecte ens trobem glaç al camí. Passem per zones relliscoses, pujades i baixades pronunciades. Deixem el camí i busquem nous itineraris més segurs tot creuant el riu.    Arribem al Coll de Font d'Argent o Port d'Incles (2262 m). frontera entre Andorra i Occitània (França)    El Port d'Incles o Port de Fontargent, ubicat a la Vall d'Incles, és un camí de pas entre Andorra i França que antigament era freqüentat pels contrabandistes que el creuaven a peu.   Al traspassar a la cara nord canvia completament el paisatge doncs esta ben innivat       Des del port s'albiren unes precioses vistes dels llacs de Fontargent.    La tornada la fem pel mateix camí  El poema Canigó de Jacint Verdaguer es fa menció de la vall. Powered by Wikiloc* *

SL-C 79: La vall d’Olzinelles (329 m)

Dissabte 13 de gener de 2024Matinal – Primera sortida de l’any 2024Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.  Temps...

Circular als estanys i pic de Tristaina

10.08.23  El pic de Tristaina (2878 m), situat entre Andorra (vall d’Ordino) i l’Arièja, és un atractiu cim de vessants rocosos i agrests, al capdamunt de la...

Perdre's a la Vall de Cardós

Avui els diaris porten la notícia de tres excursionistes extraviats a la capçalera de la Vall de Cardós. Fa pocs dies hem estat en aquells mateixos camins. No sé què els...

Vall de ransol, estany de vall del riu (andorra)

Sortim desde el nostre camp base que tenim establert a la Esació d´Esqui de Grau Roig i direcció Andorra, després de pasar el Tarter. prenem a mà dreta direcció Ransol i...

CIRC, ESTANYS I PIC DELS PESSONS (2862 m)

Foto Blanca ManuelRacó d'Andorra on la presència d'estanys n'és el tret característic. Als...

08 i 09/07/23 Vall de la Galba

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat HORA: Dissabte 8/07/2023 a les 7h  o 16h30LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les...

16/04/23 Garrotxa. Vall del Bac

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Maquis en la vall de tuixent

Després d'haver trescat/parlat força per la vall de Tuixent he pensat que podria ser interessant recollir les meves converses/informacions al voltant del tema...

Tríglav, volta des de la vall de Vrata

Aquest setembre, amb la Queralt, hem fet una petita expedició als Alps Julians. Una mena de concentració de muntanyes dolomítiques situades a la cruïlla entre tres països:...

Btt-la vall d’en bas.

Descripció de la ruta: avui pedalem per la Vall d'en Bas, fent una curta travessa per l'interior de la ciutat d'Olot a la comarca de la Garrotxa. La ruta és una passejada molt...

18/09/22 Alta Vall de la Riera de Merlès

Gorgs i salts de les rieres del Molí, de la Riba i del TubauPer poder assistir a la excursió, és obligatori estar federatLLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via...

Mata mosques a canonades: per la vall de cerneres

Sempre és un plaer adonar-te que mai acabes de conéixer del tot un racó. Avui he descobert un sender que m’ha permés fruir d’una excursió molt interessant que recórrer...

Btt - la vall de bianya.

Descripció de la ruta; no fa gaire temps es va estrenar el nou itinerari de la via verda de la Vall de Bianya (Ruta 6 Vall dels Sentits). A través d'aquesta via verda podrem...

Estanys de la vall fosca.

Descripció de la ruta; sortida molt recomanable, que des de la part alta de la Vall Fosca enllaça tot un seguit d'estanys (Gento, Tort, Colomina, de Mar, Saburó) passant pel...

Arbres – L’Alzina de La Vall de Fonollosa

L’Alzina de La Vall, es situada en un costat de la carretera BV – 3008, tot venint de Fonollosa a l’esquerra, front de l’ermita de Santa Justa i Rufina, poc abans...

Espai Natural dels Estanys de Basturs

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...