Platxeriosos per l'obaga del Pic de Bassiets

Distància: 18 kmDesnivell: 1650 mDificultat: ME, S2-S3Durada total: 7 h Punt de sortida: Coll de Botella (AND)Dia: diumenge 19Preciosa esquiada que, deixant de banda la sortida, recorre tranquils i bells paratges de la frontera andorrana i catalana a l'entorn del Port de Cabús.Sortim des del Coll de Botella perdent uns 200m- per les pistes de l'estació de Pal fins a les Bordes de Setúria. Aquí posem pells per primer cop i remuntem per la banda obaga del Barranc dels Llacs fins al coll que hi ha entre el Pic de la Bassera i el Pic de Setúria, amb un tram final de pala una mica més pendent i que en funció de la neu pot demanar grampons; com el dia precedent nosaltres trobem una neu pols boníssima (es preveu un altre gran dia...) que ens facilita la fàcil progressió fins al coll. Remuntant l'obaga del Barranc dels LlacsPart final abans d'arribar al coll S del Pic de SetúriaDes d'aquí hem de perdre uns 150 m tirant un flanqueig per la part més obaga de la cara oest del Bassera ja que a la banda més solana trobem una crosta difícil que evitem. Tornem a posar pells gairebé en el mateix punt on empalmem amb les traces del Pep i de l'Edu que han pujat des de Tor i ens han deixat una fantàstica traça fins al cim (test inclòs). Sempre per pendents entre suaus i moderats ascendim els darrers 400 m fins al cim en un raconet de calma i bellesa majúscules. Darrere, el Port de CabúsParets oest del BasseraPala final abans del cimLlom final; darrere, la Torre de CabúsArribant al cimDes del cim desfem baixant per una neu pols, una altra volta, espectacular: PLATXÈRIA (DIEC: Fet de passar el temps alegrement dos o més conversant, fent gatzara, etc.).Les obagues conserven la neu en unes condicions òptimes.Baixant des del cimA la cota 2350 tornem a posar pells per remuntar fins al coll per on hem baixat, però anem encesos com a teies i tirem cap al Bassera i així poder esquiar la pala nord... pols i més pols de la bona fins a entrar al bosc; això sí, alguna pedra treu el musell i ens provoca alguna rascada als esquís.  Tornant a remuntar cap al coll S del SetúriaPala final del BasseraBaixant la nord del BasseraLa demesia continua bosc avall fins que canviem de vessant i passem a la solana on trobem 100 m- de neu crosta: una mica de cura d'humilitat i de recordatori del nostre nivell real d'esquí i ja som a les Bordes de Setúria, preparats per fer la darrera remuntada del dia per enllestir aquesta fantàstica jornada.Al bosc obac del Barranc dels LlacsArribant a les Bordes de Setúria

En BTT per l'obaga del Catllaràs

Distància: 22 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta.Durada total: 4 h.Punt de sortida: la Pobla de Lillet. Pedalada per l'obaga de la meitat...

Volta per l'obaga de lo Coscollet

Distància: 20 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat: molt baixa.Punt de sortida: les Masies de Nargó.Durada total: 6 h. Continuem amb els suggeriments per al...

Ressenyes de l'Obaga ( Grau dels Matxos ).

Sector que queda separat per uns vint minuts de marxa del gruix principal del Grau dels Matxos. Les vies en conjunt m'han semblat menys interessants que les del Grau dels...

Avenc del cim de l'Obaga del Pollo

Correspon a la sortida de l'Espeleodijous del dia 26 d'octubre de 2017.En el grup hi érem: Carmelo, Dolors, Juli, Toni, la Duna i en Jordi.  La convocatòria, feta amb...

Atzagaiada a l'obaga del Montsec d'Ares

Distància: 29 km.Desnivell: 1300 m+Dificultat: alta/molt alta.Durada total: 6 h.'Volteta' salvatge per l'obaga del Montsec d'Ares, recorrent els seus camins i corriols...

Pedalant l'obaga oriental del Montsant

Distància: 24 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat: mitjana-alta, puntualment alta.Durada total: 4:30Punt de sortida: Ulldemolins.El Montsant és un valor segur per a pedalar-hi; en...

A l'obaga del Montsec d'Ares

Bonica excursió que combina agradables boscos de roure i pins a la part mitjana i alta, amb la vegetació més escassa de la part alta, correntment assotada pel vent que aquest...

Com acordions a l'obaga de Poblet

Ens ajuntem amb el Carles per anar a corriolejar cap al Montsant, però a última hora fem un cop de volant i tombem cap a Poblet. Improvisació al màxim, però sabem que...

A l'obaga de Toran

Distància: 16 kmDesnivell: 1300 mDificultat: fàcilDurada total: 5 hPunt de sortida: entrada del sender de Bordius (carretera de Pontaut a Canejan).Fantàstica excursió...

Forat de l'Obaga de la Maçana

En el 2014 la Montse i en Juli ja havien visitat aquesta cavitat i n'havien escrit  un article en el bloc.El passat 29 de desembre del 2015 alguns del Espeleodijous vam...

Boscos de l'obaga de Tornafort

Aquesta és una excursió senzilla i molt agradable de fer. El desnivell és moderat, el camí és sempre bo i l'ambient és de boscos preciosos. Finalment, s'arriba a un...

Neu, vent i pedals a l'obaga d'Aubenç

Distància: 26 kmDesnivell: 1200mDurada total: 5:30Dificultat: mitjana-altaBoníssima pedalada per la meitat sud de l'Alt Urgell amb la colla del xipxap. Jornada èpica des dels...

Per l'obaga d'Ensija

17.05.14  Al vessant nord de la serra d’Ensija, enfront del Pedraforca, es desplega una extensa pineda, entre Saldes i Vallcebre. Des de la Pleta de la Vila, situada al...

Circuit per l'Obaga de Bellver amb bicicleta

20.07.13  Per tal d’entrenar-nos pel proper descens de l’Ebre pel GR-99 amb bicicleta, les “Isabels” tenim previst avui fer una ruta circular pel serrat de les...