Via Mariola Motors a la Pala Alta del Montroig

Dies enrera ens trobem al Montroig amb la Pilar, la Silvia, la Cristina, en Francesc, en David, i un servidor per anar a repetir alguna de les seves boníques vies i gaudir de la seva tranquilitat. El dia surt força cobert i amb una fresqueta que no convida gaire a escalar, però les ganes ens poden i amb la Cristina i en David decidim d'anar a la Mariola Motors, que tots tres teníem pendent. La resta de la colla decideixen anar a fer una volta caminant.                                     Comencem per l'entrada original, neta d'equipament i sense perill d'embarcar-se ja que el recorregut és més que evident. A mig llarg trobem un ressaltet on cal mirar-s'ho una mica per on agafar-lo millor. Es deixa protegir bé.                             El segon llarg és molt bo. Li marquen una dificultat de 5è, però "al lloro!" que és exigent de collons, amb passos atlètics de posar-s'hi bé, i a protegir en gairebé tot el llarg. Segurament el llarg més guapo de la via. Hi trobem un parell de ponts de roca al capdamunt i fem reunió a una gran savina.                                      Segueixen un parell de llargs de flanqueig més impresionants que difícils fins sortir dels sostres on trobem una R amb un parabolt i un espit. El primer llarg del flanqueig s'ha d'autoprotegir, i al segon hi  trobem un parell de pitons i un parell de parabolts.                                       Per a l'última tirada sortim recte amunt a buscar un diedret ben visible amb un espit que es veu abans d'entrar-hi, i no continuar cap a la dreta seguint els parabolts. Per entrar al diedre, tenim un pas força emprenyàt, i després per la placa de l'esquerra, molt disfrutona, amb un parell de parabolts i alguna savina per llaçar. Fem reunió en una savina ja al cim.                                      Una via molt guapa i evident, on tot i l'amable dificultat que li marquen és prou exigent degut a l'escàs equipament que hi trobem, i amb algun tram d'apretar-hi lo seu. Hi hem passat amb un joc de tasconets, friends fins al Camalot de 3, bagues, i una desena de cintes exprés.                                        Apa, salut i fins a la pròxima!

Al cel ras, 6c (105 m), Pala Alta, Mont-Roig

Salla ens deixa una via que, a parer nostre, és una de les top de la zona. Coneixem la seva veïna, Gatzara, que tot i presentar un grau semblant no té res a veure. "Al cel...

Integral Mistinc Wall a la Pala Alta.

Després de la trompada de l'altre dia, avui tocava veure com responia la carcanada, així que em deixat les boires a les fondalades (del Segre) per enlairar-nos fins el...

Torre Alta de Castellferran. Anoia. 100 cims.

29 de juliol de 2023Acabo el meu vagareig per l'Anoia d'aquesta intensa jornada amb una curta però preciosa ascensió a una punta que esdevé un exclusiu mirador de les...

Punta Alta de Comalesbienes (3.014 m)

Una gran ascensió de muntanya a un tresmil de la Vall de Boí. Ahir vam pujar al refugi Ventosa i Calvell i avui hem completat aquesta ascensió, no massa...

La Faiada. Alta Ribagorça. 100 cims.

5 de març de 2023Entre el Serrat del Cussolo i la Serra de Sant Gervàs, just al damunt del pantà d'Escales i a tocar de Pont de Suert s'aixeca el Serrat de la Faiada, i...

Via MARIOLA MOTORS. PALA ALTA. MONT-ROIG

22/03/23. Avui som colla i anem al Mont-Roig. El Juli, Agustí i Alfons van al díedre Blanqueta, la Isabel i el Ramir a la Miqueluchi,  amb el Felip i el Juan Carlos anem...

Excursió al Pala Alta, La Noguera, 19 de març

Pujada al Pala Alta: Allà on es confonen el cel i la terra. Igual que la serra del Mont-Roig ens dona la benvinguda al pre-Pirineu als que ens hi apropem des del sud, nosaltres...

Díedre blanqueta. pala alta. mont-roig

14/01/23 dissabte. El "Díedre Blanqueta" és la gran clàssica del Mont-Roig, una via imprescindible. La via és repeteix molt cosa què és nota amb la roca polida en els...

La Fita Alta (290 m)

Dimarts 20 de desembre 2022Els horitzons del Pla d’Urgell a la vora de SidamonMatinalHora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Pla d’Urgell. ...

09/10/22 Alta Garrotxa – Beget - Bestracà

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner (sortida amb...

18/09/22 Alta Vall de la Riera de Merlès

Gorgs i salts de les rieres del Molí, de la Riba i del TubauPer poder assistir a la excursió, és obligatori estar federatLLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via...

Diedre de l'Erik a la Roca Alta de Sallent.

Quina pluja més necessària i bonica a fet aquests dies. Amb la trentena de litres (o més) caiguts, l'estat de les parets per escalar era bastant desencoratjador, tot i així...

L'Esperó del Titànic a la Roca Alta de Medes.

Magnífica jornada d'escalada avui a la Móra Comdal i magnífica via aquesta de l'Esperó del Titànic. Certament he disfrutat molt, potser pel meu gust, amb massa xapa però,...

Via "OCÉANO ROMANS". PALA ALTA. MONT-ROIG.

21/02/22.  Anem al Mont-Roig a la darrera via oberta a la Pala Alta, una via que tira pel dret pel mig dels desploms tot cercant el camí. La via te sis llargs de...

Via BROTHERS RUÍZ. PALA ALTA. MONT-ROIG.

10/01/22. Quedem amb el Remi per a seguir treballant en el projecte que tenim començat, però de camí ens trobem amb la pluja? i acabem canviant d'objectiu. Anem a la recerca...

Via del Peta i Mariola Free al Barranc Fondo.

Sortim del fred (i humitat) de la comarca després del dia lleig d'ahir, per anar a buscar el sol i les temperatures càlides de ponent (abans no torni la boira). Avui dues vies...

Torrent de la Coma Alta (Cova de l'Arcada)

Avui les previsions meteorològiques no eren gaire bones. S'esperaven pluges fortes a la tarda i per això hem plantejat una activitat relativament curta per...

Avui destaquem : La Font Alta d’Amer

La Font Alta d’Amer es situada per sobre del carrer de la Font Alta nº 11, on cal pujar unes escales que ens hi portant, li van posar aquest nom donat que es la situada mes...

VIA DEL LLUIS V+ 110m. -PALA ALTA -MOTROIG

En aquestos dies de recolliment en família , amb prou temps com per poder fer un pausat bon balanç de la vida i de les dèries personal . Tot sospesant els que i els per...

Capitan Veneno a la Pala Alta.

Tot una clàssica del Montroig!.Variada amb una part inferior fisurada que desemboca a la magnífica placa del darrer llarg.Mantinguda on totes les tirades ens han fet...