Circular al Subenuix, 2.949m BEAS3 (Aigüestortes)

**Pirineus de muntanyes grosses, i petites. I també de paisatges grandiosos. Pirineus al capdavall, a tocar de la punta del nas, aquí voltant pel administrativament decidit i sobregestionat únic parc nacional de les Catalunyes Aigüestortes, gaudir de cada perfil, cada agulla retallant l'horitzó, és com un plaer efímer que no s'ha de deixar passar Gustosament a remolc del benentès pireneisme d'en Pep ens deixem portar per aquesta deliciosa circular al bellíssim i altiu cim del Subenuix, de nom complicat i agulla definida. Entrem per la vall de Monestero, la mateix que ens mena a l'arrogant muralla nord del pic de Peguera que acull la boníssima via d'escalada Raiers, per, als volts de la Girada xica enfilar per una pendent canal que ens mena al plató suspès que trobarà el pas. Les alternatives aquí són vorejar la canal per pendents penjats, .. si es pot, millor per la canal (dos trams de 55º). A l'esquerra, l'inici de la canal a l'alçada de la Girada xica, que ens menarà al plató superiorAl plató superior ens confonem i no encertem el coll natural obert a esquerres que ens deixaria a la base del pic de Sobremonestero, que era l'objectiu. En canvi, acabem fent més al nord a la mateixa carena una punta bicèfala sense nom a mig camí, prou estètica (2.825m). D'allà perdem cota, encara amb neus dures en orientació SW, cap als estanys de la Montanyeta, que ens portaran fàcilment al coll a la base del cim homònim. Des d'aquí tornem a perdre un mínim de cota per enfilar cap al gran cim del Subenuix, ara si, prenent tot el protagonisme. Grimpada fàcil de II i ja som al cim, aèria, ben altiu. Vistasses.(Fotoe:SandraSallés)El descens plaent del tot el fem per la vall de Subenuix, ben oberts a la dreta per agafar les millors neus i pales que ens deixaran suspesos sobre el camí que retorna al refugi del Mallafré on la simpatia s'hi hauria d'instal.lar d'un dia per l'altre per sempre ja.  (Fotos:ss)Aquesta sortida fou els dies de la santa setmana, llavors calia portejar fins d'anada i des del refugi de tornada, de ben segur la neu alguna cosa haurà remuntat. Itinerari.. d'anada (esquerra) i tornada (dreta)Benbonaesquiadadescobertadevallspendentsfetesenverdiaraenblanc, ambenPepZwinggilaSandra... sota un gran blau al cap, i un bell blanc al peus...

Una Circular de les bones en BTT per Camprodon

Ahir a la nit varen caure trons i llamps, i avui ens llavem amb una bona fresqueta, quin gustàs després de les calorades d'aquests últims dies. Bé, ens trobem a...

Les Roques de Benet, circular pels ràpels

Un itinerari circular per les Roques de Benet passant pel seu punt culminant, el Castell, recorrent part de la cresta cimera i baixant per una línia de ràpels....

Sao de montsec: circular a la torre d'escumo

Quan vaig descobrir el camí de Terradets a l'Ametlla del Montsec em vaig quedar amb el desig de poder descubrir el camí que pujava a la torre d'Escumó que també havia...

Raimat: circular al pantà gros

PlatgetaTornem a Raimat a seguir el treball de recuperació. Avui farem un itinerari circular voltant el pantà Gros.DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:Aparquem el cotxe en el segon...

Excurció circular per la pedriza.

22/09/20. Després de l'ascensió al Ocejón, marxem cap a la Pedriza. La Pedriza és l'escola d'escalada per excel·lència de Madrid, avui però només hi farem una excurció....