405 coves d’anes 190417

405 COVES D’ANES 190417Aproximació des de Sant Feliu de Guíxols: Sortim per la C-65 fins a Llagostera on agafem la GI-674 direcció Caldes de Malavella que travessem direcció a la N-2 a través de la GI-673; un cop a la N-2 ò A2 l’agafem direcció Girona i poc desprès ja trobem el trencant de l’Eix Transversal c-25 que agafem fins a Vic. Un cop a Vic sortim direcció Ripoll per la C-17; travessem Ripoll i agafem la N-260 que travessa Ribes de Freser, fins a Planés a on agafarem la GI-V-4016 direcció Tosses i que passat Tosses continuem fins a trobar la GI-400 que agafarem a l’esquerre cap les pistes d’esquí de La Molina i seguirem fins a trobar el trencall que baixa a La Molina, la GI-V-4082 que passant pel poble ens dura a trobar la E-9 (variant d’Alp) que passat Alp, entronca amb la LP-4033b que porta a la N-1411 que agafarem un tros fins a trobar la LP-4033a fins a Bellver de Cerdanya; un cop a Bellver reprenem la N-260 fins el Km. 198 on al cap de pocs metres hi ha un trencall que passa per davant del Polígon Industrial Pla de Codina i segueix una pista forestal que porta a una pedrera “Marbres Griot” (segons ens van dir, en aquest camí que es particular, no es poden deixar cotxes ja que hi passen trailers que van a la pedrera i farien nosa). En una corba molt tancada es troba el camí que porta a la Cova d’Anes i es on vam començar a caminar.09,33 h. - 00,00 Km. - 1197,00 m. - Comencem la sortida per un corriol que puja fort cap a la Cova d’Anes.10,00 h. - 00,30 Km. - 1280,00 m. - Entrada de la cova i estada de gairebé una hora dins, caminant fins on hi ha una corda que no permet el pas directament a la tercera sala (que diuen que es la millor) ja que hi ha uns pous i et desvia cap a l’esquerre a un terreny força relliscós que per salvar-lo hi ha unes cordes on agafar-te. No ens vam atrevir a passar-hi.De totes maneres, les dues sales que vam visitar van estar molt bé.Aquí es veuen els pous i a mà esquerre les cordes.11,01 h. - 00,30 Km. - 1280,00 m. - Sortim de la cova i agafem el corriol que pujant també fort ens porta al camí més ample que a l’esquerre ens durà fins la Casa d’Anes i un xic més amunt visitarem l’Ermita de Sant Mamet.11,27 h. - 01,40 Km. - 1357,00 m. - Marxem de l’Ermita per un corriol a l’esquerre direcció Ordén tot voltejant el Serrat de Sobirons i també creuem el Torrent de Ulldebou.12,14 h. - 04,10 Km. - 1477,00 m. - Arribem a Ordén, poble on no hi viu de forma permanent ningú (segons van dir). Visitem l’església de Santa Maria d’Ordén.12,23 h. - 04,30 Km. - 1502,00 m. - Marxem d’Ordén desprès d’haver remuntat un carrer amb molta pujada i anem cap a Talltendre.12,48 h. - 05,70 Km. - 1584,00 m. - Arribem a Talltendre (poble que sols hi viuen de forma permanent quatre persones) desprès de vorejar el Puig de la Corona i Travessar el torrent de Prat de Codines. Aquí, visitem l’església de Sant Iscle i Santa Victòria de Talltendre i desprès de fer un mos, ens fem la foto de rigor davant del campanar.13,20 h. - 05,70 Km. - 1548,00 m. - Se’ns fa tard i decidim donar per acabada la sortida i no explico com ho vam fer per tornar a on havíem deixat el cotxe. S’ha acabat.A aquesta sortida hi vam participar: La Maria Carles, la Rosa Maura, en Josep Samsó, en Josep Junyent, en Vicenç Muñoz, en Josep Mª Clarà (transporter), en Manel Parareda i jo, en Francesc Blanch.Si us voleu baixar el track d'en Francesc Blanch: cliqueuLa fitxa tècnica des de Wikiloc, per Francesc Blanch: Si voleu més detall, des de Wikiloc, per Francesc Blanch: cliqueuLa Galeria de fotos:Francesc BlanchManel PararedaJosep Samsó++++++++++++++++++++++++++++++++++

Picaio i Coves del Forcall. Els Ports.

25 de març de 2023Aquesta vegada i gràcies a una sortida conjunta entre el Centre Excursionista la Foradada i la Penya Setrill, sota el guiatge de l’amic Camilo, tinc...

Avui coneixerem : Les Fonts del Paratge de les Coves del Toll de Moià

De fet no hi ha en aquest paratge Fonts Naturals, a accepció de les surgències que sols hi ha en èpoques de grans pluges. Donat aquesta manca de fonts, es van habilitar en...

Entorn Natural en les Coves del Toll de Moià

Les coves del Toll estan situades en les terrasses fluvials excavades pel torrent Mal, en la roca calcària de la zona, formant un conjunt natural integrat per quatre cavernes i...

Cova Morta en el paratge de les coves del Toll de Moià

La Cova Morta esta situada a poca distancia de la cova del Toll dins del municipi de Moià. Historia: Cova d’origen càrstic que molt probablement estava connectada amb la...

Cova de les Toixoneres del Paratge de les coves del Toll de Moià

La cova de les Toixoneres és una cova càrstica, una de les dues coves que formen el complex de les Coves del Toll, al terme municipal de Moià (Moianès). Conte tant restes de...

Sis coves per la Marina del Llevant.

Hora Inicio: 9:41 10 sept. 2022Hora Fin: 18:02 10 sept. 2022Distancia recorrida: 7,9 km (08:20)Tiempo en movimiento: 03:02Altura Mínima: -0 mAltura Máxima: -3 mGanancia...

Les coves d'ajuy

La darrera proposta excursionista són les coves del poble d'Ajuy. És un recorregut turístic on hi ha una munió de gent caminant. Es tracta de dues coves artificials que...

Les cadenes de les coves de montderes

Avui us proposem una caminada que us permetrà descobrir tres balmes prou interessants en el tossal de Montderes que es  troba en el lateral esquerra de la presa de Santa...

Les coves de la Mola de Catí

La sortida d'avui ha estat molt intensa. Hem visitat quatre coves, totes força interessants, a la zona de la Mola de Catí en el Massís dels Ports. Ha estat una jornada molt...

Les coves de la Cala d'Albarca

La Cala d'Albarca està situada a la costa Nord de l'illa d'Eivissa. És una zona rocosa, plena d'espadats i amb pocs trams de platja. Fa uns dies vaig visitar la zona per...

Les coves de Formentera

Passant uns dies d'agost a Eivissa amb la família, he anat amb els nens a visitar novament les coves de Formentera. Els seguidors del blog saben que la cova més important de...

Balmes i coves de la serra de l'Obac

23.12.18  Senzilla i agradable matinal per algunes cavitats fàcilment accesibles de la serra de l’Obac (balmes de la Porquerissa i de la Pola, coves del Racó Gran i de...

Mont-ral: tres coves i una ferrada

Una nova jornada espeleològica, aquesta vegada de gran intensitat, amb el recorregut de tres coves, a més d'una petita via ferrada pels voltants de la població de Mont-ral, a...

Camí de les Coves (Santuari de Núria)

Som l'Anna i l'Andreu i aquesta vegada deixem la furgo-camper a casa i decidim de passar uns dies a Núria, a l'hotel "Vall de Núria", al costat mateix del Santuari de...

Tepuis, coves i fauna. (Venezuela 4)

Continuant amb la sèrie dels carsts cuarcítics venezolans, avui inserim Venezuelan Tepuis ther caves and biota (subdividida en tres parts per la seva extensió), d'aquest...

Les coves de Santa Creu d'Olorda (4)

...segueix de l'apunt d'ahir...EspeleogènesisEstem davant d’un conjunt de cavitats de les denominades tectòniques, ja que la fracturació és el caràcter dominant. Parets...

Les coves de Santa Creu d'Olorda (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn les notes anteriors ja hem publicat les descripcions que fan els treballs de l’Oscar Andrés i la mes complerta de A.Asensio &...

Les coves de Santa Creu d'Olorda (2)

...segueix de l'apunt anterior... SituacióJa hem vist en el treballs publicats que aquestes cavitats tenen un conjunt de particularitats que fan aconsellable la seva visita i...

Les coves de Santa Creu d'Olorda (1)

Les coves de Santa Creu d'Olordra, situades a la Serra de Collserola, en terme de Sant Feliu de Llobregat son força interessants malgrat les seves modestes dimensions. Tenen un...

Tepuis Venezolans, coves i fauna. (1)

Inserim, en dues parts, aquesta interessant monografia, tot agraint al seu editor les facilitats que ens concedeix per publicar-ho a la web.Venezuelan Tepuis. Their Caves and...

166 - Coves per Míner 8-12-2016

En aquesta ruta feim un recorregut per diverses coves situades per la finca de Míner. Es pot dir que és una variant de l'excursió anterior, la ⇨165 - La cova Roja de Míner...

Entre coves i cims, un tomb pel baix llobregat

Lloc inici caminada: Can Roig, Torrelles de Llobregat, Baix Llobregat, BarcelonaCaminants:  Joaquina, Salva i FrancescData: 18-11-2016Hora d’inici caminada: 08:04:59Hora...

151. Quatre coves al voltant del Figaró 9,8 km

RESSENYA - MAPA - GOOGLE EARTH Sortida: El Figaró Interès: 4 coves-mina Distància: 9,8 km Desnivells:  +/- 390 mFiled under: Barcelona, de 0-10 km, Espais Naturals, Estació...

Per les coves de Collbató

10.09.16  Matinal “espeleo-excursionista” al voltant de tres cavitats montserratines, entre el poble de Collbató i les conegudes i turístiques coves del Salnitre. Es...

Sistema de les Coves de Seso

Sortim d’Ainsa  direcció Boltanya, i just passat el poble girem a mà esquerra per un pont sobre el Riu Ara i agafem un camí direcció a Seso.Ens hem assabentat que a...

Camí i punta de les coves Blanques

Camí de les coves BlanquesCurt i bonic itinerari per la punta de les Coves Blanques a la cala Sant Vicenç (Pollença). Presenta dos trams ben diferenciats, el primer discorre...

Avencs i coves de la Febró

AntecedentsJ.Ferraté - Espeleologia de les comarques Tarragonines (1918)Joan Pallise - ArxiuG.Ribé i J.Borràs - Sota Terra 1 (1980) Visió actual i estudi...