No sempre tot és legal: feixa del pont penjat a la presa de camarasa

Quan surto de la presa de Camarasa trobo un cartell que prohibeix el pas, però jo he entrat per un indret que on no hi ha cap cartell. Crec que l'obligació d'aquest blog és explicar excursions interessants i la d'avui ho és encara que tingui aquest punt d'il·legal. Quan sortia em pensava que estarien els mossos d'esquadra esperant-me.Avui volia pujar a una gran balma que hi ha sota del Pas Amagat però no he trobat la forma d'arribar-hi doncs tot estava molt esbrossat. He baixat per la feixa del Cinquet mirant-me una feixa que em semblava que podia enllaçar el pont Penjat amb la presa de Camarasa. I ves per on que em trobo un excursionista vestit de vermell que comença l'itinerari. M'espero que el faci. De fet li arribo a indicar en un punt que se n'anava amunt. Quan veig que ha arribat a la presa de Camarasa m'hi poso jo. Quan acabo ell també m'indica que la porta de sota està tancada i puc sortir directe sense haver de tornar per la feixa.Característiques: Pendent de ferValoració: No m'ha agradat que no em deixin entrar a costat de la central de Camarasa. Avui he aconseguit passar i descobrir la cara amagada de la lluna.Dificultat: Mitja- Alta. Cal grimpar i passar passos aeris. Per la feixa no hi ha camí.Desnivell: 350 m. Pujant i baixant escales.Distància: 3 km. Temps: 1 hora 16 minuts.Descripció de l'itinerari:Agafo el xiroi camí que voreja la mini central d'Alòs de Balaguer i la penjada passarel·la que passa arran de cingle. Si teniu ocasió podeu anar cercant per l'altre costat l'itinerari que farem entre els penya-segats.5 min. A la dreta surt el sender que puja per la Feixa del Cinquet. Nosaltres continuem recte.8 min. Pont penjat. Travessem el riu Segre. A l'altre costat del riu, agafant-nos a un dels tirants del pont remuntem un parell de metres i cerquem un corriol que surt a mà esquerra.Anem per un senderó penjat en la paret fins arribar a una canal per on hem de pujar entre la vegetació. Sortim a la paret i remuntem un tram aeri fins que ens tornem a posar dins de la canal.14 min. Fem cap dalt de la canal. Ara la única dificultat serà la vegetació que de vegades ens tapa el camí. De totes formes hem de posar cura on posem el peu i, de tant en tant, ens hem d'agafar a la paret. Podeu duu unes tisores per tallar el brancatge.24 min. Sortim al camí que puja de la central a la resclosa. Anem a la dreta, amunt.36 min. Arribem a la porta que tanca l'accés a la carretera que passa per la resclosa. Una mica abans hi ha unes escales que baixen a la base. No ens podem perdre l'ocasió de veure la central des d'avall.43 min. Arribem a la base de la resclosa de Camarasa. Recorda que en el seu moment va ser la segona més alta del món i la més alta d'Europa. Per saber-ne més.53 min. Faig cap al camí de dalt. En algun moment vaig pensar que podria haver un camí que de la base de la central em portes a la central però no ha estat així que amunt.Com he vist a la sortida que estava en una zona restringida he cregut que els meus ulls havien de ser els vostres ulls. Així que després de passar l'entrada d'aigua he decidit baixar a la central.57 min. Agafo les escales que baixen cap a la central.1 h 02 min. Arribo a la porta superior de la central però veig que no arriba a la base de la central així que després de fer unes fotos torno a pujar cap a dalt.1 h 07 min. Torno a estar en el camí superior i retorno a baix. Passo un parell de túnels.1 h 12 min. Deixo a l'esquerra la feixa al pont Penjat per on he passat. Continuo per les escales.1 h 16 min. Arribo a la central de Camarasa. Creu-ho el pont i trobo que la porta està oberta. Arribo a l'aparcament del Dispensari i veig que no hi ha els mossos d'esquadra.Accés:En el km 44,7 de la carretera C- 13, passat el poble de Camarasa, agafo un trencall a la dreta abans de travessar el pont de l'Illa o del Pastor.Carretera estreta.2 km. Aparcament del Dispensari. L'entrada a la central està abans del pont. Caldria anar a veure si el la porta està oberta.Per obtenir el track:  Powered by Wikiloc

Btt-el pont del diable i la torre fossada.

Descripció de la ruta; el track descriu l'itinerari sortint des del Prat de Llobregat, però es pot fer des de qualsevol dels pobles que hi ha vora el riu. En el nostre cas...

Via Ponent a la Paret del Pont de Roca.

Te una segona tirada de placa i fissura molt guapa, la resta no ens ha acabat de fer el pes. Si la tornéssim a fer o ho haguéssim sabut hauríem escalat només el primer llarg...

Pel cap de pont de seros (tossal de ventafarines)

Dins dels actes commemoratius del 2N (Dos de novembre de 1937, data del funests bombardeig de la ciutat de Lleida) el Grup de Memòria Històrica del Centre Excursionista de...

El pont tibeta de canalda

Al peu del poble de Canalda hi ha una bella série de barrancs (el Salt de la Perdiu o d'Urdell i de Canalda) on es va amagar un emboscat (un jove que no volia anar a la...

Avui destaquem : La Font del Pont de Periques de Puig–reig

Per anar a La Font del Pont de Periques, cal seguir un sender que baixa directament aquesta Font des del costat del pont. Font arrecerada sota unes imponents codines al peu del...

Circular integral pel cap de pont de sant oisme

Avui he recorregut el que seria el cap de pont de Sant Oisme. He fet un itinerari circular fent un recorregut integral del cap de pont.Perdoneu però em cal fer una introducció...

Torre de l’aigua del Pont de Cal Sogues de Sant Martí Sarroca

La Torre de l’aigua del Pont de Cal Sogues esta situada a cal Sogues, al Barri cal Miret, cal agafar la pista tot deixat la carretera BV-2122 al Km. 8,900, i a la dreta...

Avui coneixerem : La Font del pont vell de la Bisbal de l’Empordà

La Font del pont vell està situada a tocar del pont vell al costat de les escales i sota de l’accés que ve del passatge Daró de la Bisbal de l’Empordà. Es una...

PARET DEL PONT Via Neura

Hem quedat com cada dimecres a Sant Llorenç, però haurem de fer una via ràpida perquè comença a fer calor, anem el Vis, el Jordi, el Pep Godoy a fer la Neura. Sort que...

El Pont de les Arnaules o Pont Foradat de Manresa – 2ª Part #

Per visitar El Pont de les Arnaules o Pont Foradat  cal anar per la carretera BV -1225 venint des de Manresa i abans de passar per sota de l’autopista C-16, en una corba...

PARET DEL PONT Combinació de vies

Aquesta escalada és de finals d’abril, perquè avui fa massa calor per escalar a Sant Llorenç. Com cada dimecres quedem amb el Jordi Vidal i alguns...

El Pont Cabradís

L'Aigua de Valls és un petit riu, afluent del Cardener, que neix al Berguedà, entre les serres d'Ensija i el Verd, i acaba al Solsonès, a la Presa de la Llosa...

Via Spectra a la Paret del Pont de Roca.

La tercera i la quarta tirades són molt bones, la primera és una mica de tràmit. A la tercera tirada cal abandonar la bavaresa a l'inici per anar a l'esperó de la dreta on...

Dels Pallaresos al Pont del Diable (155 m)

Dissabte 22 de gener de 2022MatinalHora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca del Tarragonès.  Temps aproximat: 4 h (12,9 km)  Desnivell: 211 m...

Esperit d'aventura: feixa de la paret de l'os

Si sou d'escalar, escalar... no mireu aquesta entrada. Aquesta entrada està reservada a gent que li agrada perdre's per les parets. Avui volia veure una feixa que recórrer la...

Roca del corb: per la feixa de la roca de l'ermita

En aquesta entrada només vull explicar-vos l'existència d'una feixa que permet anar de l'ermita de Sant Salvador a la roca del Corb sense necessitat d'haver de baixar a...

La Cova d'en Jaumet i el Pont de Pedra

Passant el cap de setmana a Eivissa he aprofitat l'ocasió per fer una petita excursió visitant la Cova d'en Jaumet, una petita cavitat arran de mar a la zona...

La Pedra o Roca de les Creus de Rocafort del Pont de Vilomara

La Pedra de les Creus està situada actualment darrera de l’església de Rocafort. Aquesta roca estava situada en el camí que anava del Mas Roviralta (vora el Llobregat) a...

La Presa de Canelles

Serra del Montsec - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa...