L'Espluga dels Maquis. Serra de Sant Joan (14).

...segueix de l'apunt d'ahir... L'Espluga dels MaquisCoordenades UTM ETRS89 31TX: 0351241Y: 4673289 S'obre en un feixa penjada i protegida per l'arbrat, Des del peu del cingle s'intueix que pot desenvolupar-se una cavitat com tants d'altres racons encinglerats que es delaten per la presencia d'un arbrat ben desenvolupat.En aquesta ocasió per arribar-hi el Toni va anar grimpant en lliure fins recolzar-se en un fragment de corda penjada amb nusos. Després instal·la un corda en doble que serví per pujar amb bloquejadors i li permeté al darrer davallar amb un "vuit" i recuperar la corda. Estimen que el desnivell vertical deu de ser d'uns 15 metres.La capçalera on lliguem la corda és el tronc i les arrels d'un arbre.El tram de feixa constitueix una zona vestibular, una mena de balma que dona accés a la veritable cavitat. En aquest tram trobem restes de fogueres i una curiosa cullera rovellada i clavada a la paret.L'accés a l'Espluga està protegit per un mur artificial que fa les funcions de paravent.El primer tram d'una llargada de 8m per 6m d'ample és situen tres grans lliteres.Inspeccionant l'estructuraComprovant la confortabilitatEl muntatge de les lliteres està aïllat del terra per uns pedestals de rocs, sobre aquests recolzen els troncs de major diàmetre i per damunt de tot un enxarxat de branques, branquillons i fullaraca.Al sostre apareixen uns troncs encaixats que suposem que tenen utilitat per a penjar-hi algun element.Continuant aquest recinte segueix una galeria de 10 metres de longitud on cal agupir-se i fins i tot avançar a quatre grapes.Aquest tram finalitza en uns petits diverticles amb mostres d'embassament, però abans al terra hi trobem un amagatall excavat i protegit amb una finalitat per nosaltres desconeguda.Les mostres d'habitabilitat es mostren arreu, i significativament per les restes de llaunes i ampolles.Destaquem una en la que es ben visible la procedència de Noruega.Veiem sostres ennegrits pel fum del foc i estris per cuinar i/o escalfar-s'hiConstatem que després d'aquesta etapa d'ocupació i cessament de les foguers continuen les filtracions que es concrecionen i es superposen a l'ennegriment del fum, probablement el seu anàlisi permetria una datació acurada.Finalment una mostra d'un "artista" poc encertat.

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...

Pump track a sant pere de vilamajor

Ja tenim una nova instal.lació de Pumt track al Valles Oriental i molt aprop de casa meva ... a SANT PERE DE VILAMAJOR i més concretament a la urbanització de CAN...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Off road sant celoni a cardedeu

MOTOS: BMW F 650 GS / HONDA HRF 450 /YAMAHA T700 TENERÉCurt tram de conexió entre CArdedeu amb Sant Celoni amb dos trams interesant, un curt però tènic i un segón, la pista...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

Pui de lleràs per la carena de sant salvador

Ara fa uns mesos vàrem venir a pujar el Pui de Lleràs, en aquella ocasió ho fèiem des de La Terreta, vessant Noguera Ribagorçana i concretament des del poble...