Solstici d'estiu

DIUMENGE,18 DE JUNYAquesta setmana he quedat amb el Juan Carles per fugir d’aquestes calorades que fa , cal cercar una paret amb clara orientació Nord i la proposta que em fa , reuneix les condicions. Anirem al Pedraforca i més concretament a la via Solstici d’estiu al Pollegó Inferior.Arriba el diumenge i estic fet pols, l’edat no perdona !!, ahir vaig estar pintant i per la nit un sopar amb amics, que m’han deixat xafat, però l’escalada és l’escalada i com deia el meu pare, - si ets bo per anar de festa per la nit, també ets bo per llevar-te i anar a escalar, (bé, ell ho adaptava i deia per anar a treballar). Je, je, ha plogut molt des de les hores.A les set ens trobem a Monistrol i anem directes al Rosal on fem la parada d’avituallament. I d’allà ja amb la panxa plena directes al Pedraforca.No recordo haver vist mai tans cotxes aparcats a la zona,- no hi ha un boci d’aparcament  des del mirador fins passat el cable del refugi, ufff!!.Primer passem per saludar al Jordi i en prenem camí de la tartera, avui estrenaré el camí que han obert per pujar i baixar més fàcilment la tartera.A les onze estem a peu de via, ben suats, hem trigat poc més d’una hora per arribar-hi.Ens repartim les tirades i li toca començar al Juan Carlos , una tirada punyetera amb un passatge dur a la meitat que hem solucionat amb un pedal.La segona em toca a mi, aquesta està més protegida i amb parell de camelots que he posat per més seguretat s’ha deixat fer bé. Hi ha un tram a mitja tirada , per fer un canvi de fissura que ens ha fet suar.La tercera, és més còmoda, tan sols hi ha una placa a mitja tirada que és molt difícil però que amb estreps no presenta cap problema. En aquesta tirada ens ha atrapat una cordada que porta una marxa infernal i aprofitant que les properes tirades són de navegació els deixem passar , (nosaltres hem fet la reunió quatre i ells han empalmat dues tirades seguides)La quarta tirada tan sols he trobat un pitó de progressió, més que res ha anat bé per saber que portàvem la direcció correcte, (hi ha cordades que s’han perdut en aquesta tirada).La cinquena li toca al Juan Carlos i arriba a la reunió quan encara hi ha un membre de l’altre cordada. Mentrestant, el primer de l’altra cordada s’ha cruspit la tirada forta, completament en lliure.Quan arribo a la reunió li cedeixo els honors de patir aquesta tirada al Juan Carlos, en d’altres circumstanciés ho intentaria, però el cansament fa estralls i si mi poso , segur que sortim de nit. He fet aquesta tirada amb més pena que gloria, però he aconseguit fer-la. La gent surt desencordada d’aquí fins el cim , però són 60 metres de tercer grau on no cal jugar-se-la i seguim encordats fins la fita de cim, ara tan sols resta baixar.Fem la baixada pels ràpels que en porten a l’enforcadura. Jo recordava dos ràpels ,però n’hi ha tres que et deixen a la tartera. Ara tan sols resta agafar el camí de baixada i poc a poc arribar al refugi i d’aquí al cotxe.JOSEP ESTRUCH

Solstici d'estiu al Pollegó Inferior.

Clàssica recent,mantinguda i generalment de fissura.La via resta parcialment equipada i de bon reforçar;resulta una escalada lliure prou potent per aquells que rasquem el 6a...

Via d'Estiu a la Nou de Berguedà.

Les tirades en si són guapes però són ressalts que no acaben d'agafar ambient.Hem enllaçat la primera i segona tirada.Si quan acabem la via ens queden ganes de seguir...

Via Font al Pollegó Inferior.

Segurament sigui l'opció més assequible per gaudir d'aquesta paret,més fàcil que la Estorach i la Solstici d'Estiu , encara que també més alpina o sigui menys equipada i...

Tacte de calcària: via d'estiu a la nou

En acabar d'escalar la via d'Estiu en Ricard em diu que li agrada el tacta de la roca calcària i que avui ha fruit palpant-la. Jo que estic molt habituat - segurament és la...

Escalades d'estiu per Montserrat

Aquí deixo 4 vies que hem fet aquest estiu ,molt variades i  cada una molt bona  en el seu estil i terreny…són de les que...

Solstici d'Estiu a la Nord del Pollegó Inferior.

La tartera és la mateixa i la pujada també, però la petita rentada de cara que l'hi han fet al camí fa que l'aproximació a la cara nord del Pollegó Inferior del Pedraforca...

100 Cims, una meravellosa excusa

Ja fa més d'un any , concretament el Solstici d'Estiu, o altrament dit revetlla de Sant Joan, de l'any 2014, havent coronat el cim del Tuc deth Porth de Vielha, un menda va...

Sortides d'estiu 15 - 16/8/15

Aquest estiu estem fent sortides ocasionals mirant de reüll els 2 esdeveniments que ens esperen al setembre, en aquest cas les imatges corresponen al cap de setmana del 15 amb...

Rocòdrom: Horari d'estiu

Horari estiu 2014Juliol : dimarts i dijous de 18:00 a 22:00Agost: TancatA setembre es tornarà al horari habitual.

Puig Castellar, un viatge per la història

Una bona colla de trempapics i dos gossets que van ser el centre de les manyagues generals, ens vam plantar a principis de Maig en un llogarret anomenat Torrebusqueta, anàvem a...

Miranda de Puigcerver, flors de primavera

A principis de Maig tocava fer una excursioneta, vam triar una serra que fa frontera entre la plana de Tarragona i el Priorat, la Serra del Molló, una bona descoberta!Vam...