Trekings i visita a fiorland national park

Entre la extensa varietat de natura nova zelandesa , al sud de la Illa Sud hi trobem el Parc Nacional de  Fiordland o terra de fiords.  Una part espectacular  d' aigua, cascades, fiords i boscos tropicals. On la terra s'ha esquerdat donant forma a fiords i entrades per on s'escolen les aigües del Mar  de Tasmania. El poble de Te Anau i el llac amb el mateix nom són  la porta d’entrada aquesta zona. Tot i que hi vam estar en ple mes de febrer (temporada alta)  ens va semblar una població molt tranquil·la  i bonica.   Allà vam anar a  l’oficina  de turisme , on ens van informar molt amablement del què  podíem  fer i veure.  En aquell mateix moment vam deixar lligat un passeig en  barco pel fiord de Milford Sound. La companyia que vam contractar va ser  Go Orange, molt correcte i econòmica. No sabem per què, però el primer que era a les 9 del matí i el que ens interessava era el més barat i amb esmorzar inclòs. Vam deixar el tranquil Te Anau i ens vam enfilar per la panoràmica Milford Hihgway  que desemboca a Milford . Durant els seus 45 quilòmetres vam poder gaudir d’un paissatge impressionant que cada dos per tres ens feia parar, sortir del cotxe  i fer milers de fotos.Les màquines!!Mapa del recorregut de la carretera   Comencem la carretera amb un selfie molt familiar!!!Anem fent parades per endinsar-nos en aquests paissatges tan especials i  humits :Portant els castells arreu del món....I és el Roc i l'Elba són molt bons castellers!!Muntanyes arran de  mar.  Aquella nit vam dormir  en el mateix pàrquing del port, un dels treballadors  de la zona ens va afirmar que allà  no tindríem cap problema. I així va ser, vam passar una nit molt tranquila.Pàrquing on vam fer nit, sense cap problema . Al costat hi havia una font i no gaire lluny uns lavabos L’endemà a les 9 ja estavem embarcats. I quin espectale de natura! Gairebé un parell d’hores  navegant entre parets, muntanyes i cascades fins anar a parar al mar.Totes aquelles imatges ens van deixar més que impressionats.  Tot i l’ambient turístic que es repira,  va valer molt la pena la pena  contemplar aquell racó.Ja estem a punt!! Llàstima que el dia no va acompanyar gaireImatges del "cruise":Impressionant salt d'aigua al que ens hi vam acostar moltLa canalla   gaudint del salt d'aigua...Fins i tot vam veure dofins!!I una colònia de foques relaxant-se en una rocaVistes del fiord i les muntanyes des del port  A la tarda vam fer una sessió d’escalada  a Babylon  (post escalada Nova Zelanda)  fins que la pluja ens va fer plegar.  Vam estar un parell de dies més per aquesta zona  per fer una de les activitats  més clàssiques de la Illa, el trekking.  A Fiorland podríem dir que són tres els trekings  més clàssics:  Milford Track, Kepler Track  i el Routeburn Track . Tota la info es pot trobar a la web del DOC :http://www.doc.govt.nz/parks-and-recreation/  Quan et poses a buscar info sembla tot molt complicat, ja que solen ser trekings  circulars de diversos  dies, i cal reservar amb molta  (i dic molta!!) antelació els refugis  per fer nit.  I en el cas del Milford Track , només hi poden accedir 40 persones per dia. Doncs bé , com és el nostre estil, d’anar  una mica  a última  hora , quan vam intentar reservar refugis per algun d’aquests trekkings , tot estava ple.  I  desde bastants  mesos abans! El que vam fer van ser les primeres etapes del Routeburn i del Kepler. Del Routerburn vam fer fins al Refugi de Mackinzzei, són uns 17 quilòmetres anar i tornar.  Una caminadda molt molt maca, la part més baixa transcorre per uns boscos  que semblaven trets d’un conte de fades. Falgueres gegants , arbres de troncs recargolats recoberts de molsa i liquen blanquinós penjant de les...

Skate park a bigues i riells (barcelona)

El 17 de desembre del 2022 es va inaugurar aquest Skate Park a Bigues i Riells  al parc de Can Badell ... dins un entorn molt maco,  dins una pineda i un petit barranc...

Skate park arenys de munt

Ell Skate Park de Arenys de Munt va ser el primer o un dels primers skate parks d´Espanya ... a l´any 1978 un tal Kim Roig, uns dels fanàtics del skateboard en aquella època...

Visita a Rumania

La visita a aquest país ens va deixar molt bon gust de boca i va superar molt, moltíssim les nostres expectatives. Un país bastant  desconegut...

Nova visita al Forat Negre de Set Comelles (1)

Finalment un grupet de nou companys d'Espeleodujous el 11.08.2016 vam visitar el Forat Negre de Set Comelles o Cova del Voltor, l'equip d'aquesta ocasió era format per: Dolors...

Son Doong en visita turística

També a aquesta immensa galeria vitnamita li ha arribat l’hora de reconvertir-se en una atracció turística-aventurera i confiem que reporti en benefici del desenvolupament...

MONREALE i INTENT DE VISITA A PALERM

Han passat ja uns quants dies des de  l' últim post, i dies que per nosaltres han estat genials. Grans moments, grans paisatges,  bones escalades. La majoria de...