Mines de la Llorensa I i II. Visitant mines del Figaró (1).

Gaudint de l'expert guiatge d'en Ferran Cardona vam fer una primera visita el 21.07.016 al terme de el Figaró on vam realitzar unes topografies de les mines visitades, que per diverses circumstancies encara no estem en disposició de publicar, si més endavant ens resulta possible ja les afegirem.L'equip d'aquell Espeleodijous a part d'en Ferran Cardona, era format per: Ricard Alsina, Javier Benito, Pere Cantons, Josep Castells, Pere Castells, Jordi Perera, Toni Robert i "Víctor".En primer lloc anar a les mines de la Llorensa i després a la del Socau.Mines de la Llorença  Llorença I Sota el cingle del repetidor a les coordenades aproximades UTM ETRS89 X:439102 Y:4618469Recorregut 14 m. Llorença IISituada sobre el Cementiri del Figaró a les coordenades aproximades UTM ETRS89 X:439102 Y:4618469Alçat en la tabletPlanta en la tabletMalaquita i Baritina...segueix en l'apunt de demà...

Ara o mai: les mines de carbo de corça

En Ramon Monreal de Tremp em comenta que com hi ha tan poca aigua a l'embassament de Canelles es pot veure les antigues mines de Corçà de la Pardina. Els ulls se m'obren...

Castell i mines de Cardona. Bages.

7 de juliol de 2022Qüestions de feina m'han portat a Cardona. Aprofito per visitar les seves més preuades joies: el castell i les mines de sal. La combinació del poder...

Ruta de les Mines del Catllaràs

La Serra de Catllaràs està situada al nord del Berguedà,  a prop de la població de la Pobla de Lillet. Avui hem fet un recorregut excursionista per...

Per les mines de bauxita de tuixent

PEL CAMÍ DE LA MINA DE BAUXITASegurament aquest serà el camí que farem durant la caminada de la Festa Major de Tuixent. L'objectiu és ensenyar-vos on estan les mines de...

Cova del Granit (1). Torla, Huesca.

La cova del Granit fou descoberta per l'amic Toni Robert el 1976 tot aprofitant les campanyes d'exploració que l'Espeleo Club de Gràcia estava desenvolupant en el Sistema...

Les cavitats de Requí (1). Rojals.

La topografia i fotografia d'aquestes cavitats de Rojals l'hem feta en dues etapes, primerament el 30.03.17 visitant la petita escletxa que denominem Requí 2 i parcialment la...

El Socau. Visitant mines del Figaró (2).

...segueix de l'apunt d'ahir...Mina del Socau La mina del Socau és una petita explotació abandonada, que resulta rellevant per les seves mineralitzacions i alhora és prou...

Mines de Fluorita d'Ulldemolins (2)

...segueix de l'apunt d'ahir...     Coincidint amb el Dia Mundial de l'AiguaLa galeria inundadaL'existència d'un petit mur de contenció, permet l'embassament...

Mines de Fluorita d'Ulldemolins (1)

Un cop mes compartim espeleòlegs i mineròlegs una sortida per tal de fotografiar i topografiar unes galeries de la concessió minera de Maria Magdalena a Ulldemolins.Respecte...

Olas 92 (1). Memòria de la Campanya.

Un lector anònim ens demanava que publiquéssim la memòria de la campanya Olas 92, i en aquest apunt i el següent, inserirem dos documents que entenem que donen bona resposta...

Fenhsang 2015 (1). Xina.

Presentem, dividida en dues parts, la memòria de les exploracion espeleològiques a Xina Fengshan 2015, que sota el títol de Voyage dans la terre sans ombres recull les...

Espluga de Fenollet (1). Serra de Sant Joan.

El dijous 15.12.2016 vam anar a la Serra de Sant Joan a cooperar amb els companys de La Seu que estan desenvolupant una interessant feina de visita de cavitats penjades. Tot i...

151. Quatre coves al voltant del Figaró 9,8 km

RESSENYA - MAPA - GOOGLE EARTH Sortida: El Figaró Interès: 4 coves-mina Distància: 9,8 km Desnivells:  +/- 390 mFiled under: Barcelona, de 0-10 km, Espais Naturals, Estació...

D'Aiguafreda al Figaró pel Tagamanent

5.10.16  Per a inaugurar la nova temporada de “Les excursions dels dimecres”, de bon matí uns quants privilegiats baixem del tren a l’estació de Sant Martí de...

Les mines del Catllaràs

//--> Camins obacs al Catllaràs Mina del Moreno Xemeneia de vapor al Pla de les Vaques Pou d'una antiga mina Creuem el...

Del Figaró a La Garriga amb nova companyia

Bloc de motxilla del 13 de novembre de 2014A la sortida d’avui hi ha hagut una novetat rellevant: s’hi han afegit dos veterans, el Rafel, que en alguna altra ocasió va...

Les mines de Ribes

L'esclat de la primavera és un bon moment per recomanar aquest itinerari del Ripollès que permet visitar tres de les mines de ferro que es van construir damunt les viles de...

Les mines de sal de Wieliczka

Wieliczka és una ciutat de Polònia amb una mica menys de 20.000 habitants, situada a 14 km de Cracòvia i mundialment coneguda per a la seva mina de sal. Les mines de sal de...

Les mines de Vilassar

Fou el passat 21.11.2013 que com passa de tant en tant, un grup de l’Espeleodijous (Dolors Boter, José Hidalgo, Jordi Perera, Toni Robert, Toni Torra i “Víctor”)...

Pic dels Pedrons i mines de Pimorent

31.08.13  Situat a la capçalera del riu Arièja, entre l’occitana coma dels Pedrons i la població andorrana del Pas de la Casa, el pic dels Pedrons (2715 m) és un bon...

Les mines de Vilamanya. (Freser 4)

... segueix del post d’ahir...El petit grupet de “recerca” minera, ens vam dirigir a Vilamanya, per tal de localitzar una mina que anys enrrera ens va mostrar l’amic...