Navegar per la cara nord al midi d'ossau

El Midi d'Ossau és una muntanya que impressiona des de tots els cantons. De fet es tracta d'una xemeneia d'un antic volcà amb una roca excepcional bella. Des de feia temps tenia ganes de pujar-hi per la cara nord. És una via senzilla. Diria que ni es tracta d'una via d'escalada sinó una ascensió d'aventura amb passos on cal grimpar. Nosaltres no vam fer anar la corda ni els peus de gat encara que els duem. Cal navegar i buscar els passos encara que hi ha llocs on hi ha una munió de fites però...

El TOUR DEL MIDI D'OSSOU

El Midi d'Ossau és una muntanya singular. Sembla ser que són les restes d'un antic volcà pirinenc i esta encinglerat pels tots els vessant. De fet la seva via normal...
A la nord de la Fontnegra (Cerdanya)

**Encara amb pols a finals de maig! ens apropem a aquesta cubeta amb la idea de fer una alpinada de més roca que neu i en canvi el pam de neu nova ens fa prescindir dels ferros...

Aresta Nord del Dit

A recer de les mirades curioses l’Aresta Nord del Dit cedeix tot el protagonisme a la seu vessant de migdia. No obstant l’ombrívola cara Nord posseeix una de les...
Foquejant la nord del Turbón

Distància: 18 km.Desnivell: 1150.Dificultat: ME, S2 (hi ha uns 150 m+/- de bosc gens esquiable, si més no per a nosaltres).Durada total: 6 h.Punt de sortida: Pllano de la...
Busa, cara sud

var Latitud_sortida = 42.085495; var Longitud_sortida = 1.674584; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Solstici d'Estiu a la Nord del Pollegó Inferior.

La tartera és la mateixa i la pujada també, però la petita rentada de cara que l'hi han fet al camí fa que l'aproximació a la cara nord del Pollegó Inferior del Pedraforca...
Midi d'Ossau (2884 m.)

Poques muntanyes hi ha als Pirineus com aquesta. La posició solitària, les amplíssimes vistes al seu voltant, l'ambient alpí, la verticalitat... li confereixen un caràcter...
Etna, cara sud (cota 2.850 m.)

//--> Cràter Silvestri, Catània i el mar Contemplant els cràters Silvestri Pujant fort per terreny volcànic Seguim una aresta...
Dufourspitze (Monte Rosa). Via NORMAL de la Cara O

1a ASCENSIÓ: J. Birbeck, C. Hudson, U. Lauener, C. Smyth, J G. Smyth, E. Stephenson, M. Zumtaugwald i J. Zumtaugwald (1885). DIFICULTAT / DESNIVELL: PD sup / 1840 m MATER:...
La cara nord

Les cares nord són lletges i no ens agraden. Som gent de sol i l'ombra ens foragita com la cua duna vaca espanta les mosques. Haver de passar fred i trepitjar gel en ple agost...
Eriste Nord 3025m. i Eriste Central 3053m.

Introducció:28-06-2015.- Després que ahir varem fer la Cresta de les Espadas, avui fem els 2 Eristes que ens queden i baixarem fins el cotxe.Hem passat una bona nit, hem...
La cara amagada de la terra

Recentment emesa per una cadena de TV France3, la pel·lícula de 52 minuts de durada ens mostra les exploracions espeleosub en el ric subsol del Llenguadoc Rosselló i Migdia...
Besiberri Nord (3.008 m.)

//--> Basse de la paret summital Estany de Mar, en una ullada de sol Grimpada aèria entre blocs La Sílvia en un tram exposat...
 nord est clàssica al pic de la valleta

DIMARTS, 18 D’AGOSTUna de les avantatges de fer vacances és la possibilitat d’escollir el dia que vols anar a escalar en funció del temps i de l’objectiu i aquest ha...
Gran diedre, a la nord del Pedraforca

Aquest dissabte, volíem fer una escalada ràpida per ser a l'hora de dinar a casa, i el Gran diedre va ser una bona opció. El José Manuel no l'havia escalat mai, i jo...
Calidònia a la Paret Nord d'Agulles

El traçat i recorregut es d'allò de lo mes encertat i tot amb lliure, pena que la roca no acompanya gens traient-li  interès.Per a fanàtics de la cara Nord.Material...

Aresta Nord de la Nana

Vet aquí un de tants casos de vies que van canviant de tarannà amb el pas de les cordades. Ve a tomb transcriure unes línies del “Roques, Parets i Agulles”...

Aresta Nord de l’Amagada

L’Amagada, dissimula entre la Mamelluda, la Miranda de l’Alba i l’Agulla d’en Charly fent honor al seu nom. Malgrat passar desapercebuda és una agulla...

Serra d’Alfabia per la cara sur

Diumenge dia 15 de març tocava una excursió per Alfàbia per això 18 cavallers-as ens dirigirem amb cotxes al lloc de partida que no es altre que el km 8 de la carretera de...
Una mica de trencacames de cara a La Pica

Feis tant temps que no penjava una ruta al Bloc que quasi no recordo com es feia...Ruta: Montbrió - Vilanova Escornalbou - Riudecols - Alforja - L'Aleixar - Les Borges...

Per la banda nord de Collserola

Aquesta vegada la volta va ser pels voltants de Sant Cugat, a la vessant nord de Collserola. Vegeu al següent enllaç totes les fotos de la sortida:...