Mont Buet

Mont Buet. El mal anomenat Mont Blanc de les Dames. El cim clau en els experiments físics sobre com actua la pressió atmosfèrica sobre la temperatura d'ebullició de l'aigua. Un cim d'accés gens complicat, però bastant llarg, situat a mitja alçada entre Chamonix i el Mont Blanc (1.000 m - 3.090 m - 4.810 m).Aquí es va comprovar que realment l'alçada condiciona molt a quina temperatura bull l'aigua, va ajudar a demostrar la presència de la pressió atmosfèrica, i va augmentar la pressió per arribar dalt de tot del Mont Blanc i acabar-ho de comprovar.A més, és una muntanya situada davant del massís del Mont Blanc que ja havia intentat de pujar amb esquís. Aquest cop, però, vaig anar-hi pel vessant oest, el de l'increïble circ de Sixt-Fer-a-Cheval. això permet fer un bonic recorregut circular, amb desnivell de més de 2.400 m. Un bon repte!El camí comença a Salvagny, prop de Sixt, i s'enfila en direcció al refugi de Grenairon. Un bonic camí d'aquests tan típics dels Alps, en que fas el desnivell sense adonar-te'n.Després continua per una carena herbosa que acaba en un caos de roques, l'anomenada Catedral. Aquí el desnivell afluixa i el bonic camí serpenteja entre les roques, per la carena sempre en direcció est, voltant les roques que va trobant.Avui la boira fa una mica la guitza, però de tant en tant s'obre per ensenyar-nos el cim cada cop més proper.Travesso el pla de Buet, un desert càrstic ple de dolines i calcàries esquerdades, amb un petit llac al mig en una zona argilosa, i pujo a la carena principal. Al nord, el Cheval Blanc.I enfilo cap al sud a buscar el cim, passant un petit tram rocós senzill però equipat donada la mala qualitat de la roca. Bonica però molt trencada.Un camí altra cop senzill em porta fins al cim, on hi ha una taula d'orientació donada la seva condició panoràmica.Llàstima de les boires, avui...Mentre menjo alguna cosa la boira s'obre i es tanca, i podem veure davant mateix el Mont Blanc, o l'agulla Verte i el Dru.Tip de reposar, segueixo el camí que va per la carena cap el sud, sortejant petits obstacles rocosos prou estètics. Geologia pura.A l'anomenat graner de Villy, surto de la carena amb una desgrimpada que també està equipada. Ara el camí ja baixa amb claredat travessant prats i pastures. Un camí a estones feréstec, estret i relliscós, amb les plantes que et punxen les cames i un fangueig que cal controlar per evitar relliscades.Però mica a mica perdo el desnivell pujat i arribo al fons de la vall. Allà només caldrà seguir la pista que passa pel refugi de les Fonds i em retorna al cotxe suat i satisfet.Una volta que podeu seguir al Wikiloc.

Via del jaumet al sòcol del mont roig

DIMECRES, 22 DE NOVEMBRE Sortim de casa amb l' intenció d'anar a escalar a la Paret del Doll però arribem al Coll de la Font llonga i en el camí trobem la barrera...

Ascensió al Mont Bégo (2.872 m)

Avui, en el tercer dia d'estada al Mercantour, hem fet l'ascensió al Mont Bégo, un dels cims més característics d'aquest parc nacional ubicat en els Alps...

Volta al llac de Mont Cenis

var Latitud_sortida = 45.214035; var Longitud_sortida = 6.966750; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Puig del Pam i Mont Llaret, amb esquís

Aquesta vegada hem inaugurat la temporada d'esquí de muntanya 2022 amb una magnífica ascensió per terres del Capcir. Avui el temps i la neu eren perfectes,...

El Mont (1.125 m.)

var Latitud_sortida = 42.237168; var Longitud_sortida = 2.708882; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Pointe de Sales (vall de Samoens).

La Pointe de Sales és el cim situat més al nord de la serra de Fiz (Rochers des Fiz), la punta petita de la dreta a la foto de sobre. És un cim molt interessant, tant per la...

Sant Julià del Mont (908 m)

Dimecres 5 de desembre de 2018Hora de sortida: 3/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 5 h 45 m (14,14 km)Desnivell: 705 m (acumulat)Dificultat...

Tour du mont blanc.

7-14/08/18. El “Tour du Mont Blanc”, és una travessa què fa la volta al massís del Mont Blanc, passant per França, Itàlia i Suïssa. Aquesta cavalcada la...

Cap de setmana a Mont Rebei, dies 2 i 3 de juny

El cap de setmana del 2 i 3 de juny proposem fer una sortida a la zona de Mont Rebei. Aquesta sortida l’organitzem conjuntament amb el grup de fotografia Objectivament....

Bttsenderisme al Mont Cenis (Alps)

Distància: 38 km.Desnivell: 1950 m.Dificultat: mitjana.Punt de sortida: Lens-le-borg (la Vanoise, Alps)Durada total: 6:30 h.Preciosa volta de BTTsenderisme al cim del Petit...

Circular al Mont LLaret (2376 mts.)

Recorregut marcat amb el rellotge Suunto Traverse.El dia d'avui és un dels dies complicats meteorologicament parlant per planificar una sortida a muntanya. A mesura que passi...

BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (II)

Etapa 2: Ref. La Peula - Col Grand Ferret - Courmayeur - Ref. Elisabetta Soldini - Col de la Seigne - Ref. Les Mottets.Distància: 48 km.Desnivell: 1800 m+/2000m-.Dificultat:...

BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (I)

Primer lliurament de la nostra particular "volta" al Mont Blanc en BTT. Hi ha moltes versions al respecte: unes en sentit horari -la més habitual en BTT- i d'altres en sentit...

Chamonix-Zermatt: Mont Fort - Prafleuri

L'etapa d'avui ha estat molt diferent de les dues anteriors. Ha estat una etapa més dura i més de muntanya, superant tres colls. Hem esmorzat al refugi de Mont Fort. Dir que...

Chamonix-Zermatt: Le Châble - Mont Fort

Avui hem fet la segona etapa d'aquest estiu a la Chamonix-Zermatt. Després de la fàcil etapa d'ahir, la d'avui es presenta molt més complicada. Cal superar un desnivell de...

09/07/17 Mont Llaret i Roc d’Aude (França)

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Granvia / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA sortida:   2/4 de 7 del matí - Tornada:...

Ascensió el mont olimp. grècia

Quan vam iniciar el viatge cap a Grècia, ja ens vam plantejar de pujar el punt més alt del país que és el Mont Olympus amb 2918 metres d’alçada que...

Normandia (1): mont saint michel

Un altre estiu amb un nou Campament Internacinal del Centre encara que enguany només hem anat 9 socis/es i l'indret escollit era Normandia que és una comarca plana com la...

Corcega (2): mont renosu

El segon capítol de l'aventura corsa és la muntanya de Renosu (Renoso, en francès). És el 2000 més fàcil de la illa i havia de ser un bon descans després de l'ascensió...

Corcega (1): començar pel més alt: mont cinto

Agulles de BavellaL'altre dia vaig trobar una oferta en un viatge d'avió hi he decidit passar una setmana per Corsica. La veritat és que m'ho he passat molt bé fent el que...