PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó Superior, i potser el Calderer si els companys ens "obliguen".Som una bona colla d'amics, ens hem confabulat per fer una mica d'exercici i per passar-ho bé. En Joan, la Victòria, en Pau, l'Abel, en David, la Eli, l'Anna, l'Andreu, la Marta ...tots amunt per visitar la bonica muntanya del Pedraforca.Mapa de la sortida.Fitxa tècnicaDistància:.............................................. aprox.  9.0 km.Temps:............................................. 7 hores i 30 minuts.Desnivell:............................................ aprox. 1100 mts.Dificultat:........................................................ difícil.Circular:............................................................. Si.Cartografía:............................. alpina_serra_del_cadí_2011.Observacions:.............................. La dificultat ve donada per la progressió pels camins equipats del Verdet, les dues canals equipades del Caldarer i sobretot pels dos passos d'escalada (màx. de grau II+) que trobarem en la baixada del Caldarer fins a l'Enforcadura. El temps es va incrementar en la baixada per les noves passarel·les de fusta al costat de la tartera i pel cansament d'alguns de nosaltres que alenteix el pas.Baixar track de Wikiloc:El Pedraforca és una de les muntanyes mítiques dels excursionistes i, sobretot dels escaladors, ja que als temps heroics dels inicis de l'escalada va portar la seva cara nord com a obligat repte de conquesta per la comunitat muntanyenca. Un dels seus més importants valedors va se l'alpinista català Lluis Estasen, que amb l'ajuda i empenta dels seus companys d'expedicions va dotar les parets pedraforquines de noves i desconegudes vies d'ascensió. Per la majoria de mortals (excursionistes amb l'única passió en trepitjar la pols dels camins) ens il·lusionem amb les faules i llegendes que envolten les contrades que visitem. D'el Pedraforca hi trobarem un sac ple d'històries i relats que ens portaran a un món llunyà i també d'actual ...ara, jo, resenyaré la nostra experiència a un matí per la Muntanya Màgica del Pedraforca.Arribem ja passades les nou del matí a la zona de pàrquing del mirador del Gresolet. Greu error perque no trobem cap lloc lliure per deixar els cotxes, i ho hem de fer en un voral de la pista d'accés... a uns cent metres més avall.Al menys aparquem a l'ombra i en una zona que no dificulti el pas d'altres vehicles.Continuem la pista asfaltada amunt en direcció al mirador de Gresolet. Ha pocs metres trobem un corriol senyalitzat a l'esquerra que ens portarà al refugi Lluis Estasen.Inici d'excursió al Pedraforca.Continuem el camí en direcció al Verdet, que és la ruta habitual d'ascensió al Pollegó Superior del Pedraforca. A l'hivern, però, és preferible de pujar per la tartera i Enforcadura.El sender de pujada a la collada del Verdet és sencill i sense grimpada, primer trobarem un flanqueig lateral i posteriorment la forta pujada per la torrentera del Verdet.Bonic flanqueig per les parets nord del Pedraforca.Voregem el torrent del Verdet per un sender fàcil de fer. Al fons de la foto veiem la serra del Cadí i l'altiu cimall del Comabona.Ja fa estona que anem pujant pel torrent del Verdet, hem d'empaitar les senyals blanc-grogues del PR C-123.Ja som a la collada del Verdet, punt de trobada de les expedicions que venen de la vessant de Saldes (nosaltres) i les de Gósol. En aquí fem una parada per reagrupar-nos i fer un mos.Collada del Verdet. Els punts en vermell indiquen l'itinerari correcte per anar a buscar la canal del Verdet.Esglaonadament, o no, els expedicionaris pedraforquins s'acosten a la canal o corredor del Verdet. En color vermell la ruta a seguir.En codicions normals la canal del Verdet no representa cap dificultat en les grimpades, fins i tot hi han unes cordes instal·lades per facilitar la pujada. Potser haurem de tenir cura amb algunes...

Pollegó Superior del Pedraforca

17.09.23  A tocar de la tardor, ve de gust tornar al Pollegó Superior del Pedraforca, un vell clàssic al qual no hi pujàvem des de l’any 2012. Aquell cop ho vam fer...

La Magdalena Superior

MontserratMonestirGorros La Magdalena Superior 1Aproximació : Situats en l'estació superior del Funicular de Sant Joan, en el que s'anomena “El Pla de les...

Barranc Superior dels Cubars

En el segon dia d'estada al Massís dels Ports hem fet el descens del Barranc dels Cubars Superior. Avui l'objectiu era baixar un barranc sec dels molts que hi ha en el...

Volta al Pedraforca 360º - 11/11/2020

En el Pedraforca sempre hi havíem anat per escalar, però aquesta vegada hi anem per donar-li la volta 360º des de Gósol. Els comentaris que hem llegit són tots ells molt...

Canal del FRESER superior (GoPro)

Què sabem d'aquesta canal?És una conducció d'aigua, feta de pedres lligades amb ciment amb un coronament de taulons de fusta (esporàdicament amb formigó, quan les...

El Pedraforca (Bagà-Cercs)

Feia dies que volíem fer aquesta ruta, ara que sembla que no hi ha gaire neu, aprofitem per fer-la.Sortim de Bagà direcció al Coll de la Bena, tot desvia'n abans a veure la...

Vía Estasen (IV+ 600 m) Calderer Pedraforca (Saldes, Barcelona)

Vía Estasen es la vía más clásica e imprescindible de la pared Norte de Pedraforca. Durante sus 600 m disfrutarás del excepcional ambiente de alta montaña con unas vistas...

Vía Charlot (V 135 m) Magdalena Superior (Montserrat, Barcelona)

Vía Charlot es una vía que mejora a medida que avanzas y también su dificultad. Permite ascender a Magdalena Superior por el Contrafort de Magdalena Superior sin encontrar...

Via de l’Alicorn, 7b, 125m, Pedraforca Sud

Bon traçat, buscant el pany mes difícil, però amb un equipament nefast als tres primers llargs a base d’espits i pitons on es  nota la típica mala llet dels anys...

Via desconeguda+variant Pedraforca a la Trona.

Una tarda del mes de Desembre ens acostem a la Trona per intentar fer la Via Pedraforca però un cop a peu de paret no ens quadren la ressenya d'Osona Vertical. Total que l'hi...

387 - pedraforca 021116

387 - PEDRAFORCA 021116Si us voleu baixar el track d'en Josep Samsó: cliqueuLa fitxa tècnica des de Wikiloc, per Josep SamsóSi voleu més detall des de Wikiloc per Josep...

Portella Superior Ràpel

10-12-2015 Agulles Portella Superior Via :  Ràpel   Cada dia el camí d’Agulles esta mes arreglat, si segueixen així aviat tindrem que paga peatge per passar...