BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (i III)

Etapa 3: Ref. Les Mottets - Ville des Glaciers - Col des Fours - Col Croix de Bonhomme - Col de Bonhomme - Ref. La Balme - Les Contamines-Montjoie - Saint Gervais (Le Fayet)Distància: 38 km.Desnivell: 1000 m+/2200m-.Dificultat: molt alta.Durada total: 6 h.Ciclabilitat de pujada: 50%.Ciclabilitat de baixada: 96%.1) Ref. Les Mottets - Ville des Glaciers - Col des Fours: a l'habitació del refugi parlem amb dos francesos que estan fent la TMB a peu, per tant al revés, i que van baixar per on nosaltres hem de pujar l'endemà. Ens diuen que es un tram molt dolent per fer caminant amb la bici... mirem alternatives i només en veiem una: baixar fins a Les Chapieux i caminar 800m+ de bttsenderisme pel recorregut de la TMB. Per sort, mentre sopem parlem amb una gent del Jussà que ens diu que tampoc està tan malament i que es pot fer perfectament. És cert que el mapa ho marca amb punts, com a tram delicat; però no sabem veure el perquè, ja que es deixa fer molt bé... potser en cas de pluja pot ser més delicat perquè creua algun barranc. En definitiva, sortim de Les Mottets i perdem 100m- per pista i a la Ville des Glaciers tombem a la dreta per guanyar 350 m+ per còmoda pista abans no ens posem en el tram de bttsenderisme de 500m+ que ens durà fins al Col des Fours.2) Col des Fours - Col de Croix de Bonhomme: breu però bonic descens per corriol fàcil (200 m-) fins al coll homònim del refugi que veiem una mica al sud. 3) Col de Croix de Bonhomme - Col de Bonhomme: flanqueig ondulant però preferentment en baixada, perdem 150m-, que es fa llarg perquè és gairebé tot a peu. Són uns 2 km, uns 30'.4) Col de Bonhomme - Ref. La Balme: des del coll comencem a descendir per bon sender que a mesura que anem perdent metres es va espatllant, afegit al fet que hi ha moltíssims senderistes (probablement, de tota la travessa, el "pitjor" tram en aquest sentit) provoca que nombroses vegades hàgim de posar peu a terra; també hi ha alguns curts passatges molt pedregosos i aixaragallats. Per tant són 600 m- bastant tortuosos. 5) Ref. La Balme - Saint Gervais: tram íntegrament per pistes i asfalt molt ràpid. Entrem a la pista del Coll de la Voza (600m+) que ens ha de permetre creuar a les Houches però a les primeres rampes (dures, molt dures) hem de girar cua perquè les tempestes previstes ja són aquí i no ens queda més remei que anar a buscar el tren a Saint Gervais (Le Fayet) en comptes de a les Houches.TRAÇA GPS CONSIDERACIONS FINALS: en general, cal dir que es tracta d'una ruta d'extrems: o bé transita còmodament (massa) per asfalt o quan es posa en senders són globalment bastant exigents tècnicament. La travessa no ens va decepcionar, però n'esperàvem una mica més, sobretot més fluïdesa.Els trams més delicats als quals, si no ens va molt la marxa, potser és millor buscar-los alternatives són:-el porteig del Col de la Forclaz a Portelo evitable baixant a tocar de Martigny; això augmentarà el desnivell total de l'etapa (probablement uns 400 m +);-evitar la zona entre Croix de Bonhomme i Col de Bonhomme, però això obliga a fer una llarguíssima volta amb molt asfalt per la zona del Beaufort.

Via del jaumet al sòcol del mont roig

DIMECRES, 22 DE NOVEMBRE Sortim de casa amb l' intenció d'anar a escalar a la Paret del Doll però arribem al Coll de la Font llonga i en el camí trobem la barrera...

Ascensió al Mont Bégo (2.872 m)

Avui, en el tercer dia d'estada al Mercantour, hem fet l'ascensió al Mont Bégo, un dels cims més característics d'aquest parc nacional ubicat en els Alps...

Volta al llac de Mont Cenis

var Latitud_sortida = 45.214035; var Longitud_sortida = 6.966750; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Puig del Pam i Mont Llaret, amb esquís

Aquesta vegada hem inaugurat la temporada d'esquí de muntanya 2022 amb una magnífica ascensió per terres del Capcir. Avui el temps i la neu eren perfectes,...

Arbres – Pi gros del Parc Roc Blanc de Terrassa

Com cada dissabte us presento dos articles El Pi gros del Parc Roc Blanc és un destacable Pi Pinyer situat en un costat d’aquest allargat parc, concretament en el carrer...

Parc del Roc Blanc de Terrassa

El Parc del Roc Blanc, es un parc que te forma allargada i rectangular, esta situat entre el carrer ďIcària i paral·lel amb el carrer de Sicília, i a cada costat, amb el...

Bony Blanc (2755 m.) i Bony Negre (2724 m.)

Mentre la corrua de taxis no deixa de portar turistes al planell d'Aigüestortes, altres valls del Parc Nacional romanen buides a l'espera d'excursionistes. N'és un exemple la...

El Mont (1.125 m.)

var Latitud_sortida = 42.237168; var Longitud_sortida = 2.708882; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui, després d'aquests 9 darrers dies a les Illes Lofoten a Noruega, gaudint com a nens dels cims, la neu i la bona companyia...

**** Rere el blanc del nord

Gener - febrer 2019Malgrat aquest hivern poc generós no cedeixo en la dèria de lliscar, sóc incapaç de renunciar al plaer de la lleugeresa que dóna surar damunt la neu. Poc...

Sant Julià del Mont (908 m)

Dimecres 5 de desembre de 2018Hora de sortida: 3/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 5 h 45 m (14,14 km)Desnivell: 705 m (acumulat)Dificultat...

Tour du mont blanc.

7-14/08/18. El “Tour du Mont Blanc”, és una travessa què fa la volta al massís del Mont Blanc, passant per França, Itàlia i Suïssa. Aquesta cavalcada la...

Cap de setmana a Mont Rebei, dies 2 i 3 de juny

El cap de setmana del 2 i 3 de juny proposem fer una sortida a la zona de Mont Rebei. Aquesta sortida l’organitzem conjuntament amb el grup de fotografia Objectivament....

Bttsenderisme al Mont Cenis (Alps)

Distància: 38 km.Desnivell: 1950 m.Dificultat: mitjana.Punt de sortida: Lens-le-borg (la Vanoise, Alps)Durada total: 6:30 h.Preciosa volta de BTTsenderisme al cim del Petit...

Circular al Mont LLaret (2376 mts.)

Recorregut marcat amb el rellotge Suunto Traverse.El dia d'avui és un dels dies complicats meteorologicament parlant per planificar una sortida a muntanya. A mesura que passi...