Excursió pels Cingles de Vallcebre

De retorn de vacances hem fet una excursió pel Berguedà; concretament pels cingles que envolten la població de Vallcebre. És una excursió sense complicacions, amb grans panorames i un petit pas equipat. Sense matinar gaire hem arribat a la població de Sant Corneli. Hem esmorzat una mica en el bar i hem iniciat la caminada. Hem sortit en direcció  a la part superior del poble veient al fons la petita muralla dels cingles. El camí puja directament fins al peu del cingle on trobem un pas equipat. És un tram de camí amb esglaons de pedra i protegit amb cadenes i baranes de ferro, però sense cap dificultat. Hem arribat a la part superior del cingle, a l'indret anomenat Grau dels Boits, per on passa una petita pista de terra. Hem seguit aquesta pista que ressegueix el cingle amb grans vistes de les muntanyes del Berguedà: Pedraforca, Moixeró, Tossa d'Alp, Puigllançada... Al cap de poc hem vist una agulla calcària despresa del cingle, que ens ha donat l'oportunitat de fer una petita grimpada. Més endavant la pista es converteix en un caminet que va seguint tot el cingle. Hem arribar al Torrent de la Jou, que el camí travessa per un pont sobre l'engorjat. Aquest riu ja el coneixíem perquè vam baixar-lo fa uns anys; és el barranc del Forat Negre. Per l'altra banda del riu hem pujat per una zona pedregosa fins arribar a la carretera de Vallcebre. L'hem travessat seguint una petita pista asfaltada i després uns camins que ens han portat al poble de Vallcebre evitant la carretera principal. Hem pres un refresc en el bar del poble abans de seguir el nostre camí. En poc temps hem arribat a l'ermita de Santa Magdalena, situada en una clariana del bosc. Després el camí torna al cingle, que resssegueix en la seva part final fins retrobar el camí de pujada en el Grau dels Boits. A partir d'aquí només hem hagut de desfer el camí de pujada per retornar a Sant Corneli. I aquí teniu la pel·lícula de la jornada. Ha estat produïda per Edicions JGB i cedida per a tots els seguidors del blog: ÀLBUM DE FOTOS - T R A C KENTRADES RELACIONADES: La Gran Diagonal, 2014 Barranc del Forat Negre, 2011 Roques d' Empalomar 2008 ASSISTENTS: Joan G - Luis - Merche - J. Rafel DESNIVELL: +-730 m RECORREGUT: 17 km HORARI: 7 h (comptant innombrables aturades per fer fotos, vídeos i escalar agulles...)

Off-road pels volts de corró d´amunt

MOTO: BMW F 650 GSRUTA MOLT DIFICIL PER UN CURT TRAM PER TERRENY FANGOS "SURCOS" I RODERAS MOLT PROFUNDA ... VEURE VIDEO PER SI TENIU DUBTE. TRAM QUE ES POT EVITARELS WAYPOINTS...

Mowgli als Cingles d'Oriola.

En aquesta ventosa jornada hivernal i a l'espera de la llevantada que diuen ha de venir, torno al lloc origen de la meva malastrugança que m'ha acompanyat el darrer mes. He...

Cor de Lleó als Cingles d'Oriola.

La comarca és un refugi de solitud fins i tot quan la tempesta humana que representa el pont de la Puríssima assola les muntanyes colindants. Avui, hem trobat aquesta bonica...

Pedalant per les Cingles de Bertí

Bigues, Santuari de Puiggraciós, Castell de Bertí, Taula de Pedra, Cingles de Bertí, Sant Miquel del Fai. Dijous 16 novembre 2023...

Caminant pels boscos obacs del Catllaràs

Distància: 17 km.Desnivell: 900 m.Dificultat tècnica: fàcil.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Santa Maria de Lillet.TRAÇA GPS Bonica i senzilla volta per...

En BTT pels dominis del Castell de Mur

Distància: 42 km.Desnivell: 1400 m.Dificultat tècnica: mitjana, puntualment alta. Durada total: 6 h.Punt de sortida: Cellers (Hotel del Llac). Bonica pedalada al...

25 de novembre, excursió a La Foradada

DIA : 25 DE NOVEMBRE DE 2023 HORA DE TROBADA : 08:00 hores LLOC : Pista esportiva “Martí Gil” CAL PORTAR : Esmorzar Aigua, i depèn del temps, roba d’abric, i sabates de...

Tuixent tours: volta pels camps del cabanil

Arran de la descoberta de la cova del Cabanil vaig trobar un camí que marxava cap a l'est. Vaig decidir ressegur-lo i m'ha sortir una petita volta prou interessant....

Dia 23 de setembre, cingles de Vallcebre

CINGLES DE VALLCEBRE (BERGUEDA) DIA : 23 DE SETEMBRE DE 2023 HORA DE TROBADA :  08:00 hores LLOC :  Aparcament pista esportiva “Marti Gil”, a Collbató CAL PORTAR :...

Les Roques de Benet, circular pels ràpels

Un itinerari circular per les Roques de Benet passant pel seu punt culminant, el Castell, recorrent part de la cresta cimera i baixant per una línia de ràpels....

La corona dels cingles de Vallcebre

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta.Durada total: 4h.Punt de sortida: Càmping El Berguedà.Els primers quilòmetres, fins al Coll de...

Descobrint els Cingles de les Pasteres

Aquest dissabte hem pujat a Guardiola de Berguedà a descobrir aquesta nova zona d'escalada.Per arribar-hi entrarem al poble i agafarem el carrer que fa cantonada amb una...

Diumenge 26, volta pels plans del Bruc amb joelette

Per aquest diumenge preparem una volta molt tranquil·la pels plans del Bruc. Gaudirem d’una vista privilegiada de Montserrat, amb les Agulles, el Torrent del Lloro i la...

Proper 15 de gener, excursió a Bonastre

Sortim el diumenge 15/1/2023 a les 8 del matí de la Pista Poliesportiva. Com sempre cal portar aigua, calçat adient per a la muntanya i roba en funció de la previsió...

Diumenge 27, sortida als cingles de Vallcebre

Aquest diumenge farem la volta dels Cingles de Vallcebre, un indret espectacular. HORA DE TROBADA : 8:00 HORES LLOC : APARCAMENT PISTA ESPORTIVA MARTI GIL DISTANCIA : 10,340 KM....

Els cingles de Vallcebre

17,2 kms. 5 hores i 632 metres de desnivell positiu. Vaig veure aquesta ruta en el Vèrtex 301 de maig-juny 2022. A Vallcebre hi he estat algunes vegades per participar en...

Acampada social: pels bunquers de benasc

Aquest cap de setmana hem celebrat la 6a Acampada Social. En guany el lloc escollit ha estat Benasc. Prenen l'alberg com centre d'operacions. He fer dues excursions...

Avui destaquem : La Font del Cingles de Sant Esteve d’en Bas

Es pot accedir a la Font del Cingles  per diversos camins, però el millor es iniciar el recorregut en la C -152, tot agafant la carretera de Xenacs, pots ser que els dies no...

Pal de Paller als Cingles d'Oriola.

Torno anar en aquest tranquil raconet de comarca on sembla que ja ens hem fet amics amb el cabirol que hi viu (tot i que ell sempre marxa saltant). Avui la via més evident de...

Circular pels Mallos de Riglos

11.04.22  Els Mallos de Riglos són un espectacular conjunt de formacions verticals de conglomerat que s’aixequen sobre el poble de Riglos, al Prepirineu aragonès...

Cor de Mare als Cingles d'Oriola.

Setmana santa o el més semblant a una estampida de búfals creuat les pastures. En dies com avui, enyoro els confinaments que tampoc cal que tornin però redéu... Sigui com...