Al Mont Froid en BTT (una indispensable del sud de la Vanoise)

Distància: 36 km.Desnivell: 1800 m.Dificultat: mitjana-alta.Ciclabilitat de pujada: 95%.Ciclabilitat de baixada: 99,5%. Durada total: 7:15.Punt de sortida: Bramans.Volta imprescindible al sud de la Vanoise extreta del fantàstic bloc Miam VTT (merci beaucoup!).Sortida de Bramans ondulant pels senders del centre BTT de la zona fins a Termignon on prenem la pista que remunta còmodament creuant les instal·lacions de l'estació d'esquí fins a la cota 2400; molt bones vistes cap a la gelera de l'Arpont, sobretot a dalt quan els arbres comencen a desaparèixer.Gelera de l'ArpontInici sender Coll de SollieresProgressivament la pista es va reconvertint a sender fins al Coll de Sollieres; és un tram preciós on es guanya metres de manera suau i amb uns fantàstiques vistes cap al cim del Mont Froid. Arribats al coll, encara podem pedalar fins a la cota 2700 però els 100m+ següents fins a l'antic fort els hem de fer caminant.Sender cap al Coll de Sollieres amb el Mont Froid a la dretaAl Coll de Sollieres amb el Petit Signal de Mont Cenis darrereA la cota 2700, pujant cap a l'antic fortDes del fort, seguim per la fina carena que l'uneix amb el cim; no és difícil però és notablement exposat i això li dóna un ambient espectacular.; tot just és mig quilòmetre.Trams espectaculars entre l'antic fort i el cim del Mont FroidAssolim el cim caminant algun tramet més i desfem camí fins al coll; tot el que hem fet a peu de pujada ara ho baixem damunt la bici.Baixant des del fortDes del coll ens orientem a l'oest i comencem a baixar per un fantàstic corriol que a poc a poc es va espatllant i que farem millor si anem pel marge ja que està molt aixaragallat. Aquest tram dura poc, just fins a l'entrada d'un tanca on pasturen ovelles (compte si hi ha els gossos). A poc a poc el sender es fa més evident i còmode; a continuació tenim un flanqueig per canviar de vessant de muntanya amb algun pas una mica exposat, però res greu. Quan canviem d'orientació, passem a l'obaga de la muntanya, empalmem amb una ruta del centre btt (creiem que era la 4, negra) que es tracta d'un corriol de molt bon fer, en general, i que ens duu directament a Bramans xalant de valent.Primer metres de descens passat el Coll de SollieresEl Mont Froid al fons a l'esquerra i per on hem baixatFlanqueig abans de canviar de vessantEn total, tota aquesta successió de corriols ens permeten baixar 1500m- gairebé sense pausa ni posar un peu a terra: un REGAL!, que cap ciclista de muntanya que visita la zona s'hauria de deixar perdre. TRAÇA GPS

Via del jaumet al sòcol del mont roig

DIMECRES, 22 DE NOVEMBRE Sortim de casa amb l' intenció d'anar a escalar a la Paret del Doll però arribem al Coll de la Font llonga i en el camí trobem la barrera...

Ascensió al Mont Bégo (2.872 m)

Avui, en el tercer dia d'estada al Mercantour, hem fet l'ascensió al Mont Bégo, un dels cims més característics d'aquest parc nacional ubicat en els Alps...

Volta al llac de Mont Cenis

var Latitud_sortida = 45.214035; var Longitud_sortida = 6.966750; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Puig del Pam i Mont Llaret, amb esquís

Aquesta vegada hem inaugurat la temporada d'esquí de muntanya 2022 amb una magnífica ascensió per terres del Capcir. Avui el temps i la neu eren perfectes,...

El Mont (1.125 m.)

var Latitud_sortida = 42.237168; var Longitud_sortida = 2.708882; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Sant Julià del Mont (908 m)

Dimecres 5 de desembre de 2018Hora de sortida: 3/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 5 h 45 m (14,14 km)Desnivell: 705 m (acumulat)Dificultat...

Tour du mont blanc.

7-14/08/18. El “Tour du Mont Blanc”, és una travessa què fa la volta al massís del Mont Blanc, passant per França, Itàlia i Suïssa. Aquesta cavalcada la...

Cap de setmana a Mont Rebei, dies 2 i 3 de juny

El cap de setmana del 2 i 3 de juny proposem fer una sortida a la zona de Mont Rebei. Aquesta sortida l’organitzem conjuntament amb el grup de fotografia Objectivament....

Bttsenderisme al Mont Cenis (Alps)

Distància: 38 km.Desnivell: 1950 m.Dificultat: mitjana.Punt de sortida: Lens-le-borg (la Vanoise, Alps)Durada total: 6:30 h.Preciosa volta de BTTsenderisme al cim del Petit...

Circular al Mont LLaret (2376 mts.)

Recorregut marcat amb el rellotge Suunto Traverse.El dia d'avui és un dels dies complicats meteorologicament parlant per planificar una sortida a muntanya. A mesura que passi...

BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (II)

Etapa 2: Ref. La Peula - Col Grand Ferret - Courmayeur - Ref. Elisabetta Soldini - Col de la Seigne - Ref. Les Mottets.Distància: 48 km.Desnivell: 1800 m+/2000m-.Dificultat:...

BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (I)

Primer lliurament de la nostra particular "volta" al Mont Blanc en BTT. Hi ha moltes versions al respecte: unes en sentit horari -la més habitual en BTT- i d'altres en sentit...

Chamonix-Zermatt: Mont Fort - Prafleuri

L'etapa d'avui ha estat molt diferent de les dues anteriors. Ha estat una etapa més dura i més de muntanya, superant tres colls. Hem esmorzat al refugi de Mont Fort. Dir que...

Chamonix-Zermatt: Le Châble - Mont Fort

Avui hem fet la segona etapa d'aquest estiu a la Chamonix-Zermatt. Després de la fàcil etapa d'ahir, la d'avui es presenta molt més complicada. Cal superar un desnivell de...

09/07/17 Mont Llaret i Roc d’Aude (França)

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Granvia / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA sortida:   2/4 de 7 del matí - Tornada:...

Ascensió el mont olimp. grècia

Quan vam iniciar el viatge cap a Grècia, ja ens vam plantejar de pujar el punt més alt del país que és el Mont Olympus amb 2918 metres d’alçada que...

Normandia (1): mont saint michel

Un altre estiu amb un nou Campament Internacinal del Centre encara que enguany només hem anat 9 socis/es i l'indret escollit era Normandia que és una comarca plana com la...

Corcega (2): mont renosu

El segon capítol de l'aventura corsa és la muntanya de Renosu (Renoso, en francès). És el 2000 més fàcil de la illa i havia de ser un bon descans després de l'ascensió...

Corcega (1): començar pel més alt: mont cinto

Agulles de BavellaL'altre dia vaig trobar una oferta en un viatge d'avió hi he decidit passar una setmana per Corsica. La veritat és que m'ho he passat molt bé fent el que...