Pallers - Caro - Tubo

14 d’octubre de 2017Nova visita al cim dels Ports, Mont Caro, de 1442 m. Aquesta vegada repeteixo part de l’itinerari que ja vaig publicar el 2014: http://senderes.blogspot.com.es/2015/02/caro-pels-pallers-i-bassis-de-caro.html , però donades les circumstàncies climatològiques del dia: molt ennubolat i en bona part del camí entre boires, que val a dir que també li donen un ambient especial i misteriós a la muntanya, optem per tancar la volta per un dels camins clàssics del Port: El Tubo.Mont CaroAproximació: Pugem al Port per la carretera que surt de Roquetes, deixant l’accés als Reguers a la dreta. Un cop a la zona de xalets, deixem enrera el conegut restaurant del Port: l’Esquirol, i aproximadament a 1 Km. deixem també a la dreta la pista que baixa cap al Mascar. Per l’esquerra la pista remunta el coll de la Carrasqueta i al canvi de vessant podem deixar els vehícles a una petita esplanada a l’esquerra. Les marques del GR 7 ens ajuden a localitzar el lloc de partida i retorn.Dificultat: Moderat /difícil. El sender és una mica exigent, però fàcil el primer tram fins a Caro. La baixada és molt potent i per terreny absolutament descompost. Només apte per a gent curtida a la muntanya.Desnivell: Uns 1000 metres acumulats.Durada: 2h 30' / 3 hores. Uns 6,5 Km. Itinerari: Des del Coll de la Carrasqueta resseguim en pujada continuada el GR-7 fins al Coll de Pallers. Coll de CarrasquetaNomés un breu respir per visitar les runes d’una caseta a la dreta del camí, aproximadament al primer terç de la pujada. L’any esta èssent molt sever per la manca de pluges, i bona part de la vegetació reflexa la sequera. Els boixos estan marronosos i les falgueres completament seques. Tot i així el dia acompanya amb un compacte conjunt de núvols arrapats a la cresta de Caro, que li dónen un aspecte força misteriós i a l’hora humit a l’ambient, que ajuda a caminar suavitzant la temperatura.Algún auró roginós o daurat resalta entre les boires… un esclat de tardor.Un cop als Pallers, i amb una visibilitat nul·la, optem per emprendre ràpidament la pujada cap a la Moleta Rodona, pel trencall de l’esquerra. El de la dreta segueix el seu camí en pendent cap a la Travessa del Camí, on podem escollir anar a Cova Cambra pel GR, a Cova Ebre o cap al Bassis de Caro.Aquest primer tram força pendent del sender de pujada a la Moleta et deixa ràpidament sense alè, però girant la vista endarrera tenim unes precioses vistes aèries dels Pallers, que apareixen intermitentment, entre boires. Des de la Moleta Rodona cal seguir carenejant en direcció nord-est, per sender força fressat i marcat esporàdicament amb marques vermelles. Ara planejant, podem assomar-nos als vetiginosos caents del grans cingles que s’aboquen al buit a la nostra esquerra. De vegades poden albirar, durant breus moments, retalls de la Mola de Catí. Al davant alguna llambregada de les antenes de Caro ens indica que ja hi som a tocar. El sender deixa la carena i enfila el vessant de ponent del cim, jugant entre bosquets de pi i sortejant els potents cingles de la mola cimera. Moleta RodonaFinalment arribem a la pista, al tram final de la pujada a Caro que remuntem per la nostra dreta i que ens deixa a la petita esplanada del cim de Caro. Entre poderoses antenes que s’aixequen molts metres per damunt dels nostres caps, roman més humil la petita piramide de pedra que dóna recer a la Mare de Déu de la Cinta. Petit monument homenatge a la verge, que a còpia d’anys s’ha guanyat el seu espai , i per als que el coneixem “de tota la vida”, ja forma part del paisatge de Caro. La novetat és el magnífic i modern balcó penjat sobre un resalt rocós, que s’asoma sobre els barrancs de Cova Pintada i de la Conca, desafiant el buit cap a llevant. Barranc de Cova PintadaAvui el paisatge no es pot ni intuïr. Alguna vegada un mar de núvols d’estén als nostres peus i et regala panoràmiques fantàstiques, amb el Montsià emergint com una illa del mar de núvols. Avui estem al mig del...

Primera sortida post-covid: Els Pallers de Bon Any

Aquest dissabte dia 22 de maig reiniciem el nostre calendari d’activitats de senderisme. Comencem a prop i fàcil: Els Pallers. Sortida matinal, d’unes 3-4 hores....

Refugi Caro - Refugi Fontferrera

Com cada any, hem aprofitat uns dies de festa entre Cap d'Any i Reis per fer una sortida llarga de mitja muntanya. Aquest any hem tornat al Massís del Port. L'any passat vam...

Caro. Pels Pallers i Bassis de Caro

Mont Caro. Punta cimera del massís dels Ports amb 1447m d'alçada, alk terme municipal de Roquetes."Neu, rosades, sol i vent. Garlandes que et coronen colós Caro Roquetenc. Et...