Escalada a mt buffalo, mt. bogong i una mica de turisme

MT BUFFALO Aquesta és una curiosa zona granítica a uns  350 quilòmetres a l’Oest de Melbourne , estat de Victòria. Es tracta d’un gran altiplà  coronat per un laberint de  blocs de granit de totes les mides. I per tant ens ofereix una roca molt diferent a la majoria de parets  d'aquest país que solen  ser de gres. No és una destinació clàssica en l’escalda austrauliana  però ens feia gràcia conèixer aquest indret i la seva pedra.  Hi trobarem escalada d’autoprotecció i equipada. Actualment és una escola poc freqüentada, estil old school que  va tenir la seva històra però ja ha quedar una mica en l'oblit. Una mica d’info pràctica: Es un parc  nacional administat per  http://parkweb.vic.gov.au Entrada gratuïta, per pernoctar-hi hi ha un càmping bastant ben equipat, cal fer reserva online. És un lloc molt bucòlic amb boniques vistes al llac. Vistes que ofereix el campsitePel que fa ressenyes les  vam treure d’aquest llibre que és una interessant recopilació de  zones d’escalada de l’estat de Victòria. I abans d’entrar en tema rocós, un detallet  a comentar! Un dia  ens vam quedar sense bateria , el problema era un cargol que s’havia  alfuixat.   Vam estar una bona estona intentant engegar el cotxe empenyent i en baixada, per res de res! Els cotxes automàtics en cas de quedar-se sense bateria  només es poden engegar fent contace amb una altra bateria . I així ho vam fer amb l’ajuda d’uns empleats del parc. Espero que ho recordeu si un dia us passa, per no perdre els nervis i les forces empenyent el cotxe. El dia qeu vam arribar havia plogut i vam aprofitar per  pujar al The Horn ,  el cim que corona l’altiplà. Una agradable caminadeta i unes bones vistes de les formacions granítiques als nostres peus.  Hi ha alguna via que acaban en aquest mirador ,  però la veritat és que no ens van semblar línies molt atractives i també és un lloc molt freqüentat per tursites ,per tant no hi vam escalar. Imatges de l'excursioneta al The Horn:Inici del camí que porta a The HornL’escalada de Mount Buffalo:  La formació de la zona ha donat agulles i  esquerdes en l’atliplà i es  formen engorjats  i parets  on s’hi troben les vies. Solen ser línies entre 1- 6 llargs, entre plaques , fissures i diedres. Comencen escalant a THE CATHEDRAL, una de les agulles més vistosa.Escalem "Maharaha".·  una clàssica d' agradables fissures  i plaques que ens porten fins al cim d’aquesta torre. Baixem rapelant  i en la mateixa agulla escalem “Sultan” increïble  i variada línia de fissura ampla, travessia  i placa fina. En acabar anem a HUMP una agulla just davant la Cathedral , allà fem  la via Initiation, que ens regalarà 100m de agradable fissura. Una via molt simpàtica. Material per les tres vies: joc d’aliens, un de camalots del 0.5 al 3 ,i un parell de 4 per la “Sultan”. Dues cordes de 60m  Una panoràmica de la Cathedral: Rapelant per CathedralEl granit de The Hump:  Un altra roca que vam escalar va ser en a bloc anomenat DREAMWOLD , un totxo molt peculiar amb un granit  que té uns relleus molt curiosos on surten  unes línies  molt divertides.  La més estètica és “ This is not our land”, una placa equipada amb els carrots, nosaltres no portàvem les plaquetes corresponents, i però  quim no s’ho pensa dues vegades  i va utilitzar els cables de tascos com a substitut. Si voleu saber quatres coses sobre aquests  antics punts d’assegurances australianes en aquesta entrada ho podeu trobar: https://laliquim.blogspot.com.es/Escalant a l'altra banda de l'agulla, quina roca !! L’ últim dia vam escalar a la zona del Xalet, un gran hotel que hi ha a dins el parc. Ens vam despenjar a la via “ Lift girls lament” una fissura perfecta de mà i dits, però molt currtaDesprés d’aquesta ens vam posar a “ Beowulf" un...

Una mica de llenya de collita propia

Bones canalla , us volia explicar el que em passa a veure que en penseu. Som d’un lloc petit i arraconat , som pocs i escanyolits , pel que sembla no comptem per a...

escalada a le marche, italia

Volíem fugir del mal temps a  Arco di Trento  i no teníem gaire clar on anar a parar.       Per...

Una mica de tot entre roques

Les Santes Curses d’Orientació Mitja Sant Feliu de Guíxols 1,8 km. 15 fites 56-54, 2.8 km. 20-59 x km. 104 m+ 2n. classificat de 3 Mitja de Santa Coloma de Farners 2,5 km....

Vallirana - Escalada Esportiva.

D'aquesta zona n'havíem sentit a parlar, però mai ens havia atret prou. La veritat que és una zona molt complerta, amb una roca excel·lent i molt bon equipament, amb...

La Mola Vertical, i una mica més.

1,6 km. 34-49 min. 406 metres desnivell La tercera cursa de la lligavirtual Egaramossenaire és una Mola vertical, gairebé pel mateix recorregut que la Crono-Mola de la primera...

Una mica més d’un any després

26,5 km. 9-16-29 1345 m+  12 fites 71 puntsHavia de ser el dilluns 27, ja que aquell dia feia exactament un any de la meva participació en el mundial deRogaine 2019 que es...

AGULLA DEL PORTALET. Via ESCALADA PIRINAICA.

13/07/20. Amb el Felip quedem per anar tres dies a Pirineus, teníem previst anar a la zona de Colomines però la meteo adversa ens fa desistir. Sembla què per Aragó la cosa...

Cascos de Escalada para Cabezas Grandes

¿No encontráis un buen casco de escalada a nivel para vuestra apreciado cabeza? Hemos investigado para mostrarte la lista de cascos que cumple con esta talla especial. ¿A...

SOLO. Escalada a la vida

Poca broma.. fa una mica de por però clar la via és al Cilindre de Sant Llorenç i aixó anima. Està molt ben feta. A més vaig pagar per fer la pel.lí i això fa que la...

Cómo Desinfectar la Cuerda de Escalada y demás materiales

Con lo que está pasando, ¿sabes cómo desinfectar correctamente nuestro material de escalada, especialmente la cuerda de escalada? Diversos fabricantes de materiales textil de...

Encordades. escalada femenina a catalunya

Avui he recordat un documental que va fer Temps d'aventura que tractava sobre les cordades d'escalada femenina a casa nostra. És un reportatge molt ben fet i prou dinàmic....

DMM Zenith 18 l – Mochila de Escalada de Vía Larga – Opinión

La mochila de escalada DMM Zenith ha sido nuestro regalo de Navidad, ya lo hemos estrenado y estamos muy sorprendidos con ella. Descripción Para escalada en vía larga a...

URQUIOLA BILBAO escalada esportiva

Avui anem cap a la zona d'Atxarte, concretament a Urquiola. El Jorge ens porta a un parell de sectors a fer vies entre el V i V+. Avui a diferència d'ahir esta tot emboirat,...

EGUINO VITORIA escalada esportiva

Aprofitant que el Josep A. ha de fer unes observacions geològiques. Fem una visita al Jorge de Bilbao, que ens porta a fer esportiva a Eguino. No recordo els noms de les vies,...

Albània escalada i turisme

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; -webkit-text-stroke:...

Kong Panic – Cinta Express Tramposa para Escalada – Opinión

Kong Panic y Kong Panic XL son unas cintas express para momentos de pánico o también llamado cinta express tramposa. Te da esos cm extras de alcance en los momentos claves...

ABELLA DE LA CONCA Escalada esportiva

Aquesta sortida és de fa uns 10 dies i sembla mentida que fins a mig matí anàvem en màniga llarga, amb la calorada que fa avui.Havíem quedat a Vilanova de Meià per fer la...

Cómo Marcar una Cuerda de Escalada – La guía más completa

Marcar una cuerda puede ayudar a prevenir un accidentes de rápel o escalada. Pero hay que usar el material adecuada y hacerlo correctamente. Creemos que ésta es la guía más...