Aresta de la coma de gelis

DIMECRES, 15 DE NOVEMBREInicialment teníem que ser tres, però a darrera hora en Josep ha trucat dient que no sortia i tan sols sortirem en Ginés i jo.Els objectius que tenia en ment els deixarem per a una propera sortida i ens centrem en una sortida més a to amb la disponibilitat d’horaris que tenim.Com que ja comença a fer fred de valent ens decantem per anar al Montsec i més concretament a Sant Llorens de Mongay o Montroig.La primera aturada la fem a Camarasa , per fer un bon esmorzar i acabar de decidir el nostre objectiu.Pensant amb les dates que estem ens decidim per anar a l’Aresta de la Coma de Gelis, una via fàcil , llarga i que aviat entrarà en restriccions per nidificació d’aus.Fora el carrer fa un fred que pela i allarguem l’esmorzar tant com podem, però finalment tenim que sortir.Deixem el cotxe al pont que creua l’embassament i agafem el camí que voreja el llac fins el peu de l’aresta. Ni cal dir que no tenim sol i el terra està completament gebrat. De fet no tindrem sol fins la segona tirada de l’aresta.La primera tirada esta molt freda i la roca fa la sensació de relliscar, per sort son pocs metres i no gaire difícils.La segona tirada és mes fàcil però amb roca a controlar en alguns sectors a més el Sol es resisteix a arribar tot i que el veiem per sobre nostre.L’itinerari va encavallant-se a dreta i esquerra de l’aresta depenent de la qualitat de la roca i per seguir l’itinerari hi ha moltes sabines llaçades amb bagues i algun pitó.Hem fet un total de vuit tirades, donat que alguna tirada que senyalava la ressenya que portem ens ha semblat massa llarga i l’hem partida.Tota l’aresta no te molta graduació però hi ha una vista perfecte sobre la paret de l’os , cosa que he aprofitat per fer moltes fotos.La part més dreta del recorregut , és la darrera torre amb un tram de roca a controlar però que està molt assegurat.El ràpel de 25 metres ja instal·lat ens deixa a la vessant Oest de l’agulla i un camí molt fresat en torna al itinerari de circumval·lació del llac.De tornada tornem al bar de Camarasa per fer un petit refrigeri i la cervesa de rigor per tornar a casa dins d’un horari raonable.J. ESTRUCH

Via Aresta de les Vinyetes (Via nova)

Despres de fer la via del costat (Bi Arnas) ens trobem de nou quasi un any despres per encetar aquesta elegant aresta.Com el terreny es factible i seguim el camí...

Per la solana de la Coma de Meià

Distància: 28 km.Desnivell: 1350 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Vilanova de Meià.Ruta piulada diverses vegades en aquest bloc:...

Cordada 25 a Coma de l'Orri.

Aquest itinerari que treu suc a un pany de paret pel qual no donaríem un duro. Ens ha semblat una bona via de placa, d'escalada generalment atlètica però tallada pet feixes...

Baixada de Coma de Vaca

Després de la travessia d'ahir, quan vam pujar el Bastiments des d'Ull de Ter per baixar després a Coma de Vaca, hem passat la nit en aquest refugi, molt...

Els cantinals....... aresta malalts de roca

DIUMENGE, 02 DE JULIOL DE 2023 Je, je,......... hem arribat a vells gracies al nostre instint de supervivència i a fugir dels “marrons” i avui s'ha demostrat...

Via picola grau a la coma de l'orri

DIUMENGE, 25 DE JULIOL DE 2023 Per aquest diumenge tornem a quedar amb la colla de Vilafranca amb una única proposta..... fugir de la calor !!!. De les propostes que van...

Arbres – Els Plataners de La Coma de Sant Jaume de Moià

Els Plataners de La Coma de Sant Jaume, estan situats des de l’entrada de La Coma de Sant Jaume, en la carretera C-59 de Barcelona a Moià, fins casi a la entrada de la masia....

Coma Estreta i Camí dels Cingles

Powered by Wikiloc Un recorregut pel vessant nord-oest del puig Major (1436 m). Pel camí dels Binis pugem al coll dels Cards Colers (903 m), baixem fins la vall dels Binis per...

Arbres – Els Pins de La Coma de Sant Jaume de Moià

Aquest Pins estan situats a l’entrada de La Coma de Sant Jaume, a peu de la carretera C-59 de Barcelona a Moià. Són un conjunt de 3 pins de destacades dimensions, dos...

Via d'en pitu + aresta dels marges

DIMECRES, 18 DE GENER DE 2023Aquest dimecres tenia intenció d'anar a cercar terres més calides i escapar-me del vent fred que fa per la zona, però els companys s'han...

Camins de maquis i contraban (la coma -planers)

Hi ha dies redons com avui. Quedo amb l'Antoni de cal Planers perquè m'ensenyi el camí que va de casa seva a la carretera al coll de Port. Un plaer anar amb gent que es...

Volta per la Coma de Meià

Distància: 36 km.Desnivell: 1450 m.Dificultat: mitjana-baixa.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Vilanova de Meià. Bona volta per la part baixa de la Coma de Meià ja que...

Dipòsit de la plaça de la Coma de Sant Esteve Sesrovires

El Dipòsit de la plaça de la Coma esta dins d’aquest espai públic de Sant Esteve Sesrovires. A la Plaça de la Coma, situada en el barri de la Coma de Sant Esteve...