Via Bailey a Ayacata.

Ruta majoritariament de díedres i fissures,amb dos trams de placa que a la vegada són ben diferents. La primera part de la placa és fina i la segona és una placa que demana moure's de manera ben atlètica. Un punt més guapa i també més difícil que la seva veïna Morten. La roca sempre ens sembla dolenta als godos però amb paciència es puja bé.   Accés: Municipi d'Ayacata.Molt petit,crec que només hi ha el bar Casa Melo on tenen les ressenyes,no hi ha ni font ni botiga.El bar tanca a les 6 de la tarda. Nosaltres hem arribat a Ayacata des de le Roque Nublo(dalt),a la sortida del poble localitzem la paret de la Libreria i just després ve el Frontón.Hi ha un aparcament per 3 cotxes a sota de cada paret.Aproximació: Des de l'aparcament la via es veu perfectament:esperó ben definit amb un gran pi ( R3).Des de l'aparcament surten dos camins en direcció a la paret,el bo crec que és el de la dreta,el de més cap a Ayacata.El camí està molt fressat i en poc més de 15' ens deixa a peu de paret. La via comença en un marcat díedre amb parabolts,uns metres a la dreta del fil de l'esperó i també a 4 mètres a la dreta de l'iniçi de la Morten.Orientació: Sud. Material: La via està equipada segons les ressenyes, no és estrany repetir-la només amb cintes exprés. Malgrat aixó nosaltres hem possat el material especificat a la ressenya. Recomanable consutlar l'estat de l'equipament al Bar Melo d'Ayacata ja que em sembla que és una via/zona on l'equipament fix apareix i desapareix.Grau obligat: V+/A1.Descens: Crec que el més fàcil/ràpid es rapelar per una linea que hi ha a la dreta. Nosaltres no ho sabiem i vàrem baixar caminant cap a la dreta. Seguint la carena,hem trobat fites i alguna marca groga. Anirem a sortir a l'aparcament que hi ha a sota la paret de la Libreria.