Badalona al Gorro Frigi.

Ens ha semblat una molt bona via,bàsicament és un camp de patates de dalt a baix que sembla dissenyat expressament pel gaudi del personal.La via te l'equipament envellt però es poden anar afegint peçes en antics clavaderos i la cosa queda força segura. D'estil semblant a la Snoopy,potser un pèl més equipada. Respecte al croquis en dibuix que penjo hem enllaçat les següents tirades: 2+3 ( 45 m.) i les dues darreres amb un peit ensamble de 5/10 mètres.-Accés: Aparcament del Monestir de Montserrat. 4€ si estàs federat, si no crec que són 6.5€.-Aproximació: Del Monestir agafar les Escales dels Pobres, en direcció a Sant Joan. Al pla de Sta. Anna anar pel de sota i quan sortim al camí transversal (St. Joan - St. Jeroni) seguir-lo a la dreta i ens deixarà al camí transversal que va per sota dels Gorros i les Magdalenes. El seguim fins a situar-nos a la base del Gorro Frigi. La via comença a la part tombada de la paret, just a l'esquerra de la Via del Carles,iniçi comú amb la Snoopy fins al pont de roca. Hi ha una fletxa pintada de negre però costa molt de veure.-Orientació: Nord est,a les tres estava tota a l'ombra.  -Material: He llegit que és habitual fer la via utilitzant només cintes exprés,crec que amb 10 vas sobrat. Sinó ens refiem del material emplaçat,just i antic,podem afegir merlets i friends al gust ( Alien verd al Camalot número 1).-Grau obligat: V. Diria que tenint en compte la relació qualitat/quantitat hi ha trams de IV+ una mica exposats. -Descens: Un cop a la creu del cim on fem la darrera reunió hem de desgrimpar cap a la nostra esquerra en direcció a una sabina per on surt la Normal. En aquest punt localitzem la primera instal·lació de ràpel. Fem un primer ràpel d'uns 30 metres i un segon d'uns 45 metres que és fraccionable. Els ràpels ens deixen directament a la canal de la Normal. Un cop aquí baixem per la canal (desgrimpada amb corda fixa, pot no ser-hi) uns metres fins al camí transversal.-Ressenyes: El col.lecccionista de vies,gràcies. Podriem afegir-hi: a la primera tirada hi ha una expansió de més i una que ens queda massa baixa per xapar. A sobre de la R3 hi ha una reunió de dos bolts que pot liar,nosaltres anem a la dreta. La quarta tirada nosaltres l'hem fet diferent,mirant la guia d'en Luichy sembla que hem fet el que tocava: superat el tram de V sortim a una zona més fàcil i fem un bon flanqueig a la dreta tot creuant els parabolts verds de la Via d'en Carles i arribant fins a un forat on hi ha la reunió de diverses vies. Aquest forat diria que es coneix amb el nom de W.C. del Gorro. El croquis amb fotografia és d'en Joan Asín.Gràcies a tots dos!.

Via "Historia interminable". Gorro Frigi

Avui hem anat amb en Xavi Solà a fer aquesta via que fa pocs dies ha estat restaurada pel escaladors de Sant Cugat que fa uns 30 anys que la van obrir.Per arribar-hi...

Via Badalona a la Dent de Cabirols.

M'ha semblat una via de contrastos, tant aviat et topes amb un ressalt cosit a expansions com et trobes navegant sense ferralla a la vista. La roca en general bona però...

Vies " Badalona " i "l'ultim guerrer"

Aquest dissabte, en Pany, en Jordi i jo tornem a Odèn a repetir la via Badalona que vàrem obrir i equipar ara fa un més.Aquell dia vàrem deixar una corda fixe...

La Badalona a la Paret de la Batalla.

Aquests darrers anys tot està canviant i està canviant acceleradament: la gent, el clima, l'escalada. Fins i tot, els racons més salvatges no se n'escapen, i amb vies...

Magic line al Gorro Frigi.

La regió de Gorros de Montserrat és una de les parts de la muntanya que menys he visitat (els motius són evidents per un ocell de bosc com jo) i els companyis (amb 'i' segons...

Sector bonavista, badalona 3

24/02/21. Tercera visita al Sector Bonavista, Badalona. Avui fem les dues vies què ens quedaven, Recreativo de juerga de V+ i Abajate queterriscas 6a. El grau és...

Intent a la Via Anna Guinovart al Gorro Frigi.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Tot i que la nit anterior ha plogut i pot estar tot molt mullat, decidim provar sort. Si no, sempre tenim el pla B que serà...

MONTSERRAT. GORRO MARINER. Via SARGANTANES.

21/10/20. Avui hem acabat fent una via d'entrenament psicològic. Quedem amb la Isabel a Monistrol per anar a Sant Llorenç de Munt, però està emboirat i decidim quedar-nos a...

Reequipament de la Snoopy al Gorro Frigi.

Rebut en un comentari al blog d'en Pere Lloveres:"La primavera de 2018, amb permís dels aperturistes i del Parc Natural, la vam restaurar. Primer llarg a pèl,...

Via de l'Adrià al Gorro Frigi.

Doncs una altre clàssica dels Gorros!.Un primer llarg més tombat ens mena al típic patatal de la zona.Alguns la recomanen com a via d'iniciació degut a la quantitat de bolts...

Rebombori al Gorro Frigi.

Itinerari una mica diferent a les repetides vies del Gorro.Aquí no hi trobarem la típica combinació d'equipament generós,camps de patates i ambient.Escalarem una via oberta...

MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via ÀDRIA.

27/06/19. Dijous quedem amb el Ramón per anar a Montserrat, tot i què hi ha avisos de temperatures de canícula acabem anant al Gorro Frigí a fer la via de l’Àdria....

Via BADALONA a la Paret del Davessó. Malanyeu

Dissabte 4 de maig de 2019Tornem a Malanyeu a fer una de les vies que ens quedaven pendents de fer, la Badalona. No es una via que m'ha fet el pes, doncs te un primer llarg...

MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via CARLES.

31/12/18. Darrer dia de l’any, l’acomiadem com de costum escalant. El dia és esplèndid i el Monestir està ple de turistes.. pugem ben acompanyats amb el funicular.Avui no...

15 anys de... l'Esperó Badalona al Cap del Ras.

L'Esperó Badalona va ser la tercera via que vam fer en aquest vessant assoleiat del Montsec, i la veritat és que els records es confonen amb les altres vies que hi he anat...

Via LO TIO GOS al Gorro Frigi

Dissabte 25 d'agost de 2018La via que descric a continuació es prou popular per donar mes explicacions. Sense cap pretensió, aquesta via es prou assequible per qualsevol...

MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via DE LA GAVINA.

27/08/18. Amb la Isabel anem amb la intenció d’anar a fer la via Gavina al Gorro Frigi. Ens trobem amb el Toni Cespedes, Ramir i Alfons al Monestir i pugem plegats cap a Sant...

Via DE LA GAVINA, El Gorro Frigi. Montserrat

Dissabte 23 de juny de 2018Pel dissabte em proposen una via relativament nova al Gorro Frigi i degut al aperturistes d'entrada no em fa el pes i busco per Internet amb molta...

Ana Marisa Correira al Gorro Frigi.

Aquesta via ens ha sorprès gratament. Hi hem anat sense tenir massa referències ni buscar informació per la xarxa. Buscàvem una via per Gorros on toqués el sol a la tarda....

MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via MAGIC-LINE.

28/03/18. Amb un dia de primavera ens arribem fins a Gorros. Ens decidim per la via Magic-Line al Gorro Frigi. La via comença en una balma, espit visible, on...

La Bella Easo, una Magdalena al Gorro Frigi.

La Cara Est del Gorro Frigi un bon i vertical terreny de joc.El Gorro és una d'aquelles agulles que un mai es cansaria d'escalar...sovint ha estat per a molts escaladors la...

Via FERNANDO LAJARÍN al Gorro Frigi

Diumenge 18 de juny de 2017Molts anys fa que coneixia aquesta via de la cara oest del Gorro, però sempre hi passava de llarg. Burins vells, un tram molt vertical, a l'ombra i...

Integral Pilar Martínez al Gorro Frigi.

Via amb molt poques referències situada a la cara sud del Gorro Frigi. De fet, a la guia d'en Luichy de Gorros no hi surt el nom. Nosaltres només l'hem trobat al blog d'en...

Fidelitat al gorro frigi: via de l'adria

Quan a la primavera vam fer la via Carles vam compartir l'aventura amb una cordada que pujava per la via de l'Adrià. La enveja és molt dolenta i vam decidir que...

Magic Line al Gorro Frigi

Feia molt de temps que pujava per aquesta cara del Gorro i realment es molt bona, rocam excel·lent i espits els  justos.Es fàcil marxar a les vies veïnes però solament...

Mompart al Gorro Frigi.

La Mompart al Gorro Frigi, com la majoria de clàssiques d'aquesta agulla, ha quedat relegada a un segon pla. Per un costat, la via tenia poques assegurances i a més eren...

Màgic line al Gorro Frigi

Ara feia molt temps que no escalava per Gorros, sobretot pel seu vessant oriental, però vam quedar amb el Moi que el portaria a fer una primera escalada a Montserrat i vaig...

Via BUEN AMIGO, Al Gorro Mariner. Montserrat

Diumenge 10 de gener de 2016Fa un parell d'anys, repetint la ja clàssica Sultains del Swing a la cara sud del Gorro Mariner, vaig veure un seguit de parabolts entre aquesta via...