Ruta del Molins. Santa Coloma de Queralt -Santa Coloma de Queralt

Excursió realitzada el 19-11-2017Ruta senzilla i planera, que recorre alguns dels molins fariners de l'alta conca del Gaià, pels municipis de Santa Coloma de Queralt i de Les Piles.Iniciem la caminada a Santa Coloma de Queralt, al capdamunt del Passeig de la Muralla i el seguim deixant a mà dreta el nucli antic de Santa Coloma.0:00 h. Passeig de la Muralla. Anem seguint l'ampli passeig.0:06 h. Fonts de les Canelles. Seguim pel passeig, tot travessant un pas de vianants. A l'esquerra un sender, indicat, baixa fins una resclosa i, una mica més enllà, fins un aqüeducte. Nosaltres hem seguit fins al final del passeig, on fa un gir a la dreta.0:11 h. Camí, a l'esquerra, indicat0:15 h. A l'esquerra es veu l'aqüeducte. No gosem arribar-hi perquè cal travessar uns conreus.0:18 h. Molí de la Torre. Reculem uns metres i seguim el camí que s'enfila a la dreta, passant a ran d'unes granges.0:23 h. Pou de Gel, a la dreta del camí. A dins, una placa penjada indica que es va restaurar el 1979.0:40 h. A l'esquerra surt un camí que ens acosta al Riu Gaià, on hi ha les restes del Molí del Sol. Tornem al camí principal.1:00 h. Desviació a la dreta, que ignorem.1:04 h. Nova desviació a la dreta. Atenció perquè, de moment, la deixem, però després serà el camí que haurem de seguir.1:09 h. Sant Gallard. Petit nucli pertanyent al municipi de Les Piles. En destaca l'església. A l'admiració per l'obra humana- en aquest cas, l'església- s'hi contraposa un altre sentiment oposat generat també per l'obra humana: un paper mig esgrogueït, penjat amb quatre xinxetes a la cartellera de l'església, adverteix dels elevats nivells de sulfats de l'aigua que la fan no apta ni per beure ni per cuinar, amb especial cura per nadons i dones embarassades.Desfem el camí fins a la desviació esmentada a (1:04 h.) seguim el camí que ara ens queda a l'esquerra.1:19 h. Travessem la carretera T-201 i seguim pel camí que ens queda enfront, que fa un ampli revolt.1:23 h. Prenem una desviació a la dreta que puja suaument, deixant una granja a la nostra esquerra.1:32 h. Grup de construccions i pallisses. El camí que hem de seguir, a mà dreta, es confon una mica perquè està cobert d'herba. Tot i així, hi ha un indicador. El camí s'enfila sobre el nivell de les construccions i passa al costat d'una paret de pedra seca.1:35 h. Creu de terme.1:39 h. Ermita de Sant Salvador de Figuerola, del S. XII. Al recinte, al qual s'accedeix per una portalada, hi ha unes taules de picnic i fins i tot uns gronxadors.Seguim pel camí que queda perpendicular a l'entrada del recinte.2:00 h. Carretera, ja a les envistes de Santa Coloma. La travessem i seguim pel camí que queda enfront.2:06 h. El camí es converteix en carrer asfaltat. A la dreta queda el Santuari de Santa Maria de Bell-Lloc. Seguim cap al nucli del poble pel Passeig de Mossèn Joan Segura.2:14 h. Església de Santa Coloma. A partir d'aquí podem anar fent el badoc pel poble, que té racons amagats un darrere l'altre, i una esplèndida Plaça Major.Powered by Wikiloc

Font-romeu i santa maria de bell-lloc

Seguim amb un febrer sec, amb poca pluja i poques nevades. Un gran misteri, més enllà dels canons de neu, és com s'ho fa Font-Romeu per tenir neu a pistes orientades a...

La Ruta dels Tarongers (Castelló) en Gravel

Fa uns anys per al programa Temps d'Aventura (3Cat), el biker Tomi Misser va fer un programa d'informació turística de Castelló com a destí ideal per fer tota mena...

La Salut - Santa Magdalena (532 m)

Dimecres 6 de desembre de 2023 (26 anys de maifemcim)Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.  Temps aproximat: 4 h (10,2 km) ...

NO HO VEIG CLAR! (nueva ruta en Ordesa)

Domingo 6 octubre 2019, 18h20' Pronto oscurecerá. Estamos colgados a 250 mts del suelo en medio del espolón del Gallinero, de una reunión confortable entre Pangea y...

Rambla Santa Mònica

11-11-2023MontserratCollbatóTorrent de Santa CaterinaLa Cova GranVia: Rambla Santa MònicaRessenya del Joan Asín (amb el seu permís)Dissabte de bona temperatura, pronòstic...

Veciana: Ruta de les ermites (658 m)

Dijous 9 de novembre de 2023MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca de l’Anoia.  Temps aproximat: 2 h 30 min (6 km)  Desnivell: 142 m...

Dolomites. Per la ruta 66.

Ja feia temps que ansiava un viatge a Dolomites i, finalment, gairebé tots els astres s'han alineat per seguir les passes dels grans a traves del que en diuen la ruta...

Avui coneixerem : La Font del Portal de Santa Magdalena de Berga

La Font del Portal de Santa Magdalena, esta situada en un dels costats del Portal del mateix nom de Berga. Actualment es una font relativament moderna, esta feta d’obra,...

Avui coneixerem : La Font de Santa Eulalia de Berga

Santa Eulàlia de Berga és una església situada en la  Plaça de Sant Pere de Berga. En un dels costats i adossada a una paret, hi ha la font. Font molt senzilla, feta...

Bonansa: ruta de les 4 ermites

Un any més comencem el curs amb l'Acampada social on les diferents seccions del CEL organitzem una trobada on les diferents seccions fan activitats en un mateix entorn....

Mina – Font de les Hortes de Santa Maria d’Oló

La Font de les Hortes és situada al costat de la carretera local d’Oló a Sant Joan d’Oló, a la zona anomenada de les Hortes perquè antigament hi havia un bon...

Avui coneixerem : La Font  del Barri Vell de Santa Maria d’Oló

La Font d’avui esta adossada en la paret d’un edifici del Barri vell (o de dalt) a prop de l’església vella de Santa Maria d’Oló. Construïda d’obra amb similitud a...

Per les guilleries: ruta dels carboners

El meu gran mestre excursionista, en Manel Cortés, deia que als de la Catalunya ponentina ens encanta els boscos frondosos i verds, en canvi els catalans de l'altre vessant els...

La Ruta de la Seda a la Roca Subirana.

La Roca Subirana, en els verals del Santuari de Lord, vaig descobrir-la el dia que vaig repetir l'Aresta dels Piteus (per sortir encara al blog) i, la seva cara sud va atraure'm...