Roca de Sant Martí, via Magical Mystery Tour

22.11.17  La Roca de Sant Martí és un dels nombrosos monòlits que es drecen a l’indret montserratí de la Plantació, a l’ombra dels Gorros i les Magdalenes. Es tracta d’una agulla modesta, eclipsada per la veïna Roca de Sant Cugat, però a la seva aresta sud els cèlebres germans Masó hi van obrir una via prou interesant: la Magical Mystery Tour.Via Magical Mystery Tour a la Roca de Sant MartíRessenya extreta de el col.leccionista de viesArribar a peu de via ja és tota una...

Jet Lag a la Roca Subirana.

La Roca Subirana és una modesta paret amb un accés fàcil i còmode des del camí del Santuari de Lord. Fa uns anyets van obrir-hi la Jet Lag i avui que disposava d'una...
Homo Montserratinus a la Roca d'en Sanhida.

S'ha convertit en una nova clàssica del vessant Nord i no és per menys.Es tracta d'una via força rodona,pràcticament fissurada de cap a peus que permet assegurar gairebé...
Xemeneia TIM a Sant Jeroni.

En aquesta via vàrem entrar amb el ganivet a la boca,preparats per una xemeneia estreta,fosca i impossible d'assegurar.Com tantes altres vegades l'itinerari va refutar les tres...
Castells Barberà a la Roca Verda.

Als tres membres de la cordada la via ens va agradar.Varem trobar-la lógica,amb bona roca,variada i amb un tram ben sorprenent a la quarta tirada.Dit això heu de saber al que...
Paret de xurulla (estrella i sant miquel)

DIMECRES, 29 D’AGOSTEl període estival sembla que s’acaba i tot comença a tornar a la normalitat.La colla comença a donar senyals de vida i aquest dimecres per sortir ja...
Tots tenim un mestre a la Roca Alta.

En Dani em fa arribar la ressenya d'aquesta nova via a la Roca Alta.Oberta fa quatre anys però que no s'ha acabat de divulgar.Haurem d'anar a cardar-hi un cop d'ull!!!.
15 anys de... la Via d'en Martí a Cal Fité.

Quan van obrir la Via d'en Martí a la part alta de la Vall de Lord de seguida és va convertir en clàssica i perfecta per aprofitar els matins d'estiu. A més a més, obria...
El Pic de Tour (2978 m.) i el Lustou (3023 m.)

Amb l'objectiu inicial de fer el pic de Lustou sortim de l'àrea de picnic de Fredançon, a la vall de Rioumajou, en un dia que havia de ser assolellat però de moment ha...
L'Indi Sediciós a la Roca Gran de Ferrús.

Definitivament aquest estiu el recordaré com un dels que més temps insegur hi ha hagut, així que, tornant a fer orelles sordes a la previsió metereològica em anat a fer la...
Little Big Horn a la Roca Gris.

Malgrat algun tram herbós a la primera tirada i sobretot al segon llarg la resta és prou lluida.Nosaltres hem sortit pel darrer llarg de la Tarantel.la,si tenim ganes de...
Escalada esportiva a sant miquel de la tosca

Sant Miquel de la Tosca és una bella raconada entre els pobles de Vilosell i La Pobla de Cérvoles. Constitueix un indret paradisíac on escalar entre la solitud. A l'estiu en...
Via ROCA VIVA al Pic de la Solana de Llauset

Diumenge 29 de juliol de 2018El Pic de la Solana de Llauset està situat en mig de vall del riu Llauset i la vall d'Anglios, en la part aragonesa de la...
CADÍ. ROCA VERDA. Via CASTELLS-BARBERÀ.

25/07/18. Avui anem cap el Cadí, però les pluges d’ahir a la tarda ens fan caviar la via què teníem pensada per la Castells-Barberà a la Roca Verda, les prediccions per...
Wuindsurfant a Sant Pere Pescador.

Aquesta setmana fem canvi d'arnes i la passem amb els petits a aquesta bonica contrada!!  A l'Empordà és el lloc on es veu que la terra es rodona.....on...
MONTSERRAT. ROCA GRIS. Via ESPARRAGUERA.

21/07/18. Tenim predicció de pluges, pinten bastos, però al matí el dia és esplèndid ? ja tornem a ser-hi amb les prediccions. Després de discutir diverses propostes...
Sarabàn a la Roca Gran de Ferrús.

Mica en mica es van sumant (i vaig sumant) vies a la Roca Gran del Ferrús, avui he repetit una de les últimes propostes del lloc amb la incertesa de si la calor ens deixaria...
Via MALALTS DE ROCA a Coll Roig. Montgrony

Dissabte 30 de juny de 2018La via que toca fer aquest cop, busca entre matolls i vegetació la roca nua, una linea per poder escalar. Tot i així es una via que va millorant "in...
Via Esbarzers a la Roca de les Onze hores.

Amb aquest nom ens feia patir acabar ben esgarrinxats i només toques un matoll en tota la via.El recorregut comença amb una tirada de concentrar-se en la roca per escollir el...
Pedra en sec a Sant Rafel del Riu

El passat dissabte 2 de juny es va portar a terme la tercera de les sortides del calendari de 2018 de Terres de Cruïlla, associació de centres d'estudis i entitats de...
Montserrat, Contrafort de la Roca Roja

Back-track es el nombre de la vía que navega en dos largos este contrafuerte pegado a l’Agulla Fina. Ha sido abierta en escalada tradicional, por abajo y en libre. En...
15 anys de... la Dodeskaden a la Roca Punxeguda.

L'estrella indiscutible de tot el vessant nord del Cadí és la Roca de l'Ordiguer, però veïna d'aquesta n'hi ha altres que bé mereixen una visita. Fa 15 anys vam fer els...
De Sant Miquel del Fai a Sant Pere de Bertí

Anem a Sant Miquel del Fai amb la intenció de fer una circular tot arribant a Sant Pere de Bertí que forma part de l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de...
Avançades de Sant Joan. Tortosa

Aquesta vegada us presento un passeig per la història. Una passejada pel nostre patrimoni proper, que considero que per la seva ubicació un tan amagada, és un gran desconegut...
Kin Pont de Rock a la Roca de la Coma.

Encara que sembli mentida, avui hem escalat a Abella de la Conca i no hem passat gens ni mica de calor... extraodinari!! Així doncs, el meu lamentable estat de forma m'obliga a...
Camí de Sant Cristòfol exprés

Distància: 27 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana, puntualment alta.Punt de sortida: la Farga de Moles.Durada total: 4:30 h.Bona volta per la frontera andorranocatalana,...
Ferrada de la Roca de la Creu

19.05.18  Hem anat a Ribes de Freser per a repetir o bé fer per primer cop (segons el cas de cada company) la flamant via ferrada de la Roca de la Creu i camí equipat del...