PUNTA DE LA BUINACA (764,6 m) pel barranc de les Nines

CIM: punta de la Buinaca (764,6 m )COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA:  Baix EbreDESNIVELL:  (+434 m)HORARI:  2h 50 min (1 h 30 min  + 1 h 20 min)DIFICULTAT:  mínima (cal estar alerta  per evitar petites grimpades) CARTOGRAFIA:Cim situat a les muntanyes de la Buinaca a l'extrem sud de la Serra del Boix i molt a prop d'un parc eòlic. ACCÉS PER CARRETERACal seguir  la N-340 fins a la sortida del  Perelló per la TV-3022, cap  a Rasquera, al  km  7,2 comença un camí a l'esquerra  que cal seguir durant una mica més de  4 km  Al cap de  2 km  dentrar  al camí, agafem la  bifurcació a la  dreta i a la  bifurcació següent, uns 500 metres després de la primera, anem cap  a l'esquerra fins al  final del camí. Resseguim el GR192 (conegut com  el camí del vent) on hem de deixar  el vehicle.  Barranc de les NinesEl recorregut des  que es deixa la TV-3022 va paral·lel al GR 192.ACCÉS AMB  TRANSPORT PÚBLICAmb trenRodalia de Catalunya / RENFE línia R16 0 R15 fins a l'Adea – Amposta, Tortosa o Móra d'Ebre, des d’on  cal continuar amb  autobús  de l'empresa HIFE,  fins al  Perelló o Rasquera (es por intentar gestionar amb el conductor que s’aturi al km  7 on comença el camí o bé tant des de Rasquera com des del  Perelló continuar amb  taxi. Amb autobús A Tortosa, el  Perelló o Rasquera amb  l'empresa HIFE i continuar amb  taxi.TaxisEl Perelló:  Joan. Tel. 977 490 386Rasquera: Tel. 652 661 475DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUTCurt recorregut amb visió continua de l'objectiu. Es por allargar la ruta si es ressegueix a peu el GR192. Caldrà afegir-hi   una mica més de dues hores,  a l'horari total  indicat.00 min:  caminarem  pel pla  (359,1m) per la sendera del barranc.05 min: bifurcació. Deixem   el trencall de la dreta per continuara pel  barranc. Una mica més endavant deixem  un sender que arriba en un petit mas.  Anem cap  a la dreta i continuem  per un fort  pendent.15 min:  un  recés del  pendent que tornem  a trobar  aviat.33 min: pins i carrasca.  L'itinerari continua  pujant.42 min: el  camí  arriba dalt de la serra. Hem de   seguir per la dreta en direcció al  morral de la Cabrafeixet.55 min: cim del morral de Cabrafeixet.1 h 08 min: tornen a la sendera per continuar  pel llom a l'esquerra.1 h 12 min: el  camí passa pel costat d'un avenc. Continuem  el  camí de la punta de la Buinaca.1 h 30 min: punta Buinaca (754,6 m) cruïlla dels municipis de Tortosa, Tivenys i el  Perelló.Descens pel mateix itinerari de l'ascensió. EQUIPAMENTMotxilla, sabatilles de senderisme, aigua, pals, farmaciola, telèfon, màquina fotogràfica, mapa. La roba depèn de l'època del any. Hi hem d’afegir  sempre una peça per protegir-nos del   vent. ÈPOCA ACONSELLABLE PER  FER L’ASCENSIÓTot l'any tot i que atès  el terreny sense pràcticament arbrat, s'aconsella que a l'estiu es faci l'ascensió a primera o darrera  hora  del dia.ON MENJAREl PerellóRestaurant Mos de Tros. C/ Lluis Companys, 23 / Tel. 977 58 05 53 ON DORMIRTortosaHotel Tortosa Parchttps://hoteltortosaparc.com/index.phpQUÈ  VISITAR-HIAl PerellóLa  recol·lectora més gran de mel de Catalunya.Pinturesrupestres.A  RasqueraPerxe de ca Blai o escaletes de ca BlaiLa presóEl castellVila ClosaL'esglésiaPerxa de la Presóo carrer del PouNota: a  uns 2 km de l'inici del GR192 podem  visitar les pintures rupestres de Cabrafeixet, només cal seguir les indicacions. A TortosaUna àmplia diversitat d'espais  tant arquitectònics com paisatgístics o culturals.  .DIRECTORI DE SERVEIS Ajuntamentde TortosaAjuntamentdel  PerellóAjuntamentde RasqueraTortosa, 14 novembre 2017

GR3: Barranc dels Horts - Arèn

L'etapa d'avui del GR3 ha estat singular perquè hem tingut un problema de logística i no ha estat possible comptar amb l'autocar que normalment ens porta en...

Pa Siempre a la Punta Trini Climb.

Aquests del Trini Climb la van ben encertar amb aquesta via. Es tracta d'una línia fissurada de dalt a baix, en general molt franca d'escalar si ens va el tema atlètic malgrat...

Nou repte: el barranc dels ulls de llorenç

Pas de les EscalesL'Enric Sabaté ens ensenya un camí que puja per barranc dels Ulls de Llorenç. La veritat que és una raconada excepcional pel vessant sud del Mont-roig. Hi...

2790- punta est pla del carlit

Agafant mapes en paper i dedicant un temps personal que avui en dia no és molt apreciat a descobrir per un mateix racons interessants pots trobar vida més enllà del Carlit si...

Healing Soul, 6b (130 m), Punta Camarasa

Em diu Gerard que és una via de diumenge de ressaca i que ens quedarem amb ganes de més. I a mi que m'estranya. Com ja anem amb les expectatives no gaire altes, ens acabarà...

Mi Agüita Amarilla a la Punta Camarasa.

Les refrescades estivals són tant (o més) benvingudes que l'aigua de maig, tot i que en els temps que corren no sabria amb quina quedar-m'he. Sigui el que sigui, avui a...

Patitos a l'agua: barranc de merea

Estem en plena onada de calor i decidim anar a explorar un barranc proper a casa i sorprenentment bonic. Ideal per fer una matinal. És un barranc curt. Hi ha algun salt...

Via Negrona a la Punta d'en Serreta.

Ja tenim les calors d'estiu ben assentades i les tardes cerquem bona ombra en aquests indrets tant bonics.La via es ben  elegant i arriba un punt que ens aboca...

Pujalt - L’Astor (764 m)

Dijous 29 de juny de 2023MatinalHora de sortida: ¾ de set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Anoia.  Temps aproximat: 4 h (12,9 km)  Desnivell: 223 m...

Narcoalpinisme a la Punta de la Vinyola.

Ens ha semblat una via ben reeixida.Sinó ens encantem la podrem combinar amb l'Esperit Lliure aconseguint així un bon maridatge. Diuen que les comparacions són...

Todo por la tapia, 6c (140 m), Punta Camarasa

Ahir, el Club d'Escalada i Muntanya de Pardinyes (CEMP) organitzà -amb Jesús com a mestre de cerimònies- una reunió/xerrada/debat sobre escalada sostenible. Ens apleguem...

18 de febrer, barranc de La Febró

Començarem la ruta a l’aparcament del refugi de la Mussara. Visitarem l’esglésa de Sant Salvador de la Mussara, els avencs de la Febró, la Cova Gran, el barranc...

Què bé que em vas a la Punta Sorpresa.

Hi ha dies en que les coses surten al revés, i avui a Camarasa ha estat un d'aquests dies. El pla inicial no l'he vist del tot clar i em improvitzat sobre la marxa escalant...

GR223: Punta Prima - Sa Mesquida

Avui hem completat la nostra estada a Menorca amb la cinquena i última etapa del Camí de Cavalls sud, des de Punta Prima fins a Sa Mesquida. L'etapa prevista...

GR223: Cala en Porter - Punta Prima

L'etapa d'avui pel Camí de Cavalls ha tingut dues parts clarament diferenciades. La primera part era bàsicament per camins interiors, una mica allunyats de la...