Esperó Jaume Caselles al Tossal de la feixa.

Més que per l'escalda en si la via ens ha semblat atractiva pel racó solitari on està ubicada i per lo curiós del canvi de roca. Iniciarem l'escalada sobre el típic conglomerat del Prepirineu i a mitja paret farem un canvi radical de roca per catar un excel.lent cal.lcari gris i aderent com ell sol. La via te trams xulos encara que discontinus i amb una mica d'herba,suposo que si es fes més aixó darrer canviaria. Hem enllaçat les tirades 4 i 5 sense problemes de fregament.Orientació: Sol partir de les 12.Material: Alien groc,camalots .5 i .75,12 cintes i força vagues sabineres.Mola alguna cinta llarga i doble corda ja que molts llargs es poden enllaçar.Accés: Des de Coll de Nargó prenem la carretera L-511 direcció Isona. Passem un primer pont i just passar un segon prenem un trencant a mà dreta direcció Sallent (rètol indicatiu). Continuem fins arribar a un revolt molt tancat on ens queda la paret davant i estacionem.Aproximació:  Des de l'aparcament agafem un corriol que ens porta a un mas i després continua pujant paral·lel a la paret. Quan siguem a l’alçada del peu de via el deixem i acabem d’arribar per terreny una mica més abrupte,tartera una mica emboscada. En aquest darrer tram hi ha alguna fita que ens encara cap al veu de via,des de la tartera es veuen les assegurançes de la via ( espits del 8 ).Descens: Des de la reunió sortim a la dreta. Ens trobem un mur que nosaltres hem esquivat per una cornissa a l'esquerra.Creuem una canal i arribem a una carena. Cal baixar a l'esquerra entre boixos i pins cercant rastres de pas per terreny embardissat.Arribem a un coll i a l'esquerra trobarem una traça horitzontal que després de passar per sota d'una paret ens deixarà en un bon camí.Si seguim aquest camí a l'esquerra anem a espetagar al camí de l'aproximació.Ressenyes: Escalatroncs,gràcies!.

El tossal de les bruixes: perdent memòria

Mirant pel mapa del voltant de Sunyer (veure racons desconeguts i caminada popular) veig un tossal de les Bruixes. Es disparé el meu sentit de descoberta. Què amaga aquest...

Via: Esperó dels Records (1a part)

03-11-2023CamarasaVia: Esperó dels Records (1a part)És el relat d'una bona decisió, però sobretot, té la intenció que els propers que vagin puguin trobar l'inicií de la...

Pic Negre d’Envalira. Esperó nord

1 de setembre de 2023Poc ens pensàvem diumenge passat que podríem realitzar aquesta sortida just cinc dies més tard. Un front de nord va deixar una coberta blanca sobre...

Gran manitú al tossal de balinyó

DIMECRES, 17 DE MAIG DE 2023 S'apropa el dimecres i començo a cercar possibles objectius per fer amb el Lluís, però el dimarts, s'apunta mes personal al grup i es veu...

Puigsacalm, esperó dels Llops

Aquesta via que puja pel vessant sud del puig dels Llops, és una magnífica excusa per pujar al Puigsacalm escalant una mica i caminant bastant. Tan aviat com la vaig veure...

Drac Queen al Tossal del Coscollet

Feia tant temps que no feia una via tant llarga i encara més temps que no anava al Tossal del Coscollet d'Oliana, que he de reconeixer que estava una mica nerviós. Al final,...

Arbres – Els Plataners de La Coma de Sant Jaume de Moià

Els Plataners de La Coma de Sant Jaume, estan situats des de l’entrada de La Coma de Sant Jaume, en la carretera C-59 de Barcelona a Moià, fins casi a la entrada de la masia....

Arbres – Els Pins de La Coma de Sant Jaume de Moià

Aquest Pins estan situats a l’entrada de La Coma de Sant Jaume, a peu de la carretera C-59 de Barcelona a Moià. Són un conjunt de 3 pins de destacades dimensions, dos...

Via J.R. al Tossal de Sant Salvador. Camarasa

Dilluns 2 de gener de 2023Començarem l'any fent una escalada en un lloc nou i sembla ser, de dificultat bastant moderada. D'entrada, a primer cop d'ull, ens va costar una mica...

Via Espero del Txupi . Cala Ginesta

Fa uns anys i per recordar el nostre Joan Victor Txupi, li vaig dedicar aquesta curta i asequible via.Va ser un caos anar sol i sense material. Sort del meu estimat...

Espai de Muntanya de Sant Jaume de Vilafranca del Penedès

La muntanya de Sant Jaume és un espai d’oci i lleure per a famílies i grups, situat a menys de dos quilòmetres de Vilafranca. Està situat en una àrea natural propera...

Monte Chaberton. Esperó sud

El Monte Chaberton és un muntanyot de 3.131 metres que, quan esquies a l'estació de Montgenevre sorprès per la seva presència just arribats dalt del telecabina! Així que hi...

En BTT a lo Tossal des d'Altron

Distància: 40 km.Desnivell: 1650 m.Durada total: 5.30 h.Dificultat tècnica: mitjana.Punt de sortida: Altron.Sortim des del poble d'Altron i remuntem per asfalt fins a Llessui...

Bouchier. Esperó de Bouchier

Avui, per deixar reposar els genolls, agafo el material i surto a provar una via relativament llarga, però que sembla poc complicada i, sobretot, interessant. A més, la roca...

Via Espero del Salvi al Turó del Ros

Despres de mes de trenta anys de veure aquesta cinglera quan tornaba de Montserrat o Pedraforca , per fi he pogut apropar-me i coneixer de primera mà aquest bonic i...

Voltant el tossal de la nora

He pujat moltes vegades al turó de la Nora (entre Alcoletge i Vilanova de la Barca) però mai havia voltat el tossal. Avui he fet el tomb i m'he emportat l'agradable sorpresa...

Via Píxel al Tossal Rodó.

Te una primera tirada ben reeixida mentre que la resta discorre per ressalts que a criteri d'algun entès estan mal aprofitats, de manera que escalarem alguns trams...

Via ROSTOLL al Tossal de la Feixa. Alt Urgell

Dissabte 28 de maig de 2022Poder la menys escalada de les vies més assequibles d'aquesta paret, és sense cap dubte, una aventura amb majúscules. No esperem una escalada...

Via Píxel al Tossal Rodó.

Via de recent obertura i situada al extrem est del elegant Tossal Rodó que per una tarda de primavera ens ha omplert força. Aproximacio molt facil desde CanTobella,...

Esparreguera al Tossal Rodó.

La clàssica d'aquesta paret que a jutjar per les piades a la xarxa rep poques visites. Especulant sobre els motius d'aquest oblit em venen al cap l'incòmode pista d'accés, la...