Cingles de pessonada

Situats al límit sud de la Serra de Boumort els Cingles de Pessonada s'enlairen sobre les terres que envolten el Pantà de Sant Antoni, situació estratègica que en altres temps, no massa llunyans, va ser utilitzada amb finalitats militars. Pels voltants del poble de Pessonada alguns graus permeten accedir a les parts altes de la cinglera i un cop a dalt un sender permet recórrer íntegrament tot el marge superior fins a un dels seus punts més alts Rocalta. Al llarg de tot aquest recorregut podrem observar las restes de les trinxeres i altres amagatalls defensius, així com alguns punts de guaita des dels quals es podia seguir els esdeveniments i maniobres tàctiques de l'enemic, sigues el que sigues aquest. Tota aquesta àrea geogràfica, així com les carenes que tanquen la Vall de Carreu pel sud i concretament La muntanya de Sant Corneli, van ser objecte de cruents enfrontaments dels quals hi ha nombrosos testimonis documentats. Tenint coneixement de tants i tants, tràgics esdeveniments succeïts en la nostra història recent, no podem evitar en endinsar-nos a la zona tenir una certa sensació d'inquietud. Per sota del costat Est de la cinglera hi trobem el poble, avui en dia deshabitat de Herba-savina objecte també d'altres tristos fets i que l'escriptor Pep Coll ens narra en el seu llibre "Dos taüts blancs i dos de negres". Pero bé, tot i que aquest fosc recent passat els Cingles de Pessonada són avui en dia i abans de tot un territori ple de llum on fer interessants caminades, i si tenim sort, podrem ensopegar pels plans interiors amb algun cérvol o senglar despistats, això si, observats sempre des de les alçades pel nombrosos voltors que niuen a les seves parets.            VIDEO        FOTOS            TRAK              MAPA

Mowgli als Cingles d'Oriola.

En aquesta ventosa jornada hivernal i a l'espera de la llevantada que diuen ha de venir, torno al lloc origen de la meva malastrugança que m'ha acompanyat el darrer mes. He...

Cor de Lleó als Cingles d'Oriola.

La comarca és un refugi de solitud fins i tot quan la tempesta humana que representa el pont de la Puríssima assola les muntanyes colindants. Avui, hem trobat aquesta bonica...

Pedalant per les Cingles de Bertí

Bigues, Santuari de Puiggraciós, Castell de Bertí, Taula de Pedra, Cingles de Bertí, Sant Miquel del Fai. Dijous 16 novembre 2023...

Dia 23 de setembre, cingles de Vallcebre

CINGLES DE VALLCEBRE (BERGUEDA) DIA : 23 DE SETEMBRE DE 2023 HORA DE TROBADA :  08:00 hores LLOC :  Aparcament pista esportiva “Marti Gil”, a Collbató CAL PORTAR :...

La corona dels cingles de Vallcebre

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta.Durada total: 4h.Punt de sortida: Càmping El Berguedà.Els primers quilòmetres, fins al Coll de...

Descobrint els Cingles de les Pasteres

Aquest dissabte hem pujat a Guardiola de Berguedà a descobrir aquesta nova zona d'escalada.Per arribar-hi entrarem al poble i agafarem el carrer que fa cantonada amb una...

Diumenge 27, sortida als cingles de Vallcebre

Aquest diumenge farem la volta dels Cingles de Vallcebre, un indret espectacular. HORA DE TROBADA : 8:00 HORES LLOC : APARCAMENT PISTA ESPORTIVA MARTI GIL DISTANCIA : 10,340 KM....

Els cingles de Vallcebre

17,2 kms. 5 hores i 632 metres de desnivell positiu. Vaig veure aquesta ruta en el Vèrtex 301 de maig-juny 2022. A Vallcebre hi he estat algunes vegades per participar en...

Avui destaquem : La Font del Cingles de Sant Esteve d’en Bas

Es pot accedir a la Font del Cingles  per diversos camins, però el millor es iniciar el recorregut en la C -152, tot agafant la carretera de Xenacs, pots ser que els dies no...

Pal de Paller als Cingles d'Oriola.

Torno anar en aquest tranquil raconet de comarca on sembla que ja ens hem fet amics amb el cabirol que hi viu (tot i que ell sempre marxa saltant). Avui la via més evident de...

Cor de Mare als Cingles d'Oriola.

Setmana santa o el més semblant a una estampida de búfals creuat les pastures. En dies com avui, enyoro els confinaments que tampoc cal que tornin però redéu... Sigui com...

Parlant en Plata als Cingles d'Oriola

Dies d'aquells que no fa ni deixa fer, així que no valia la pena anar molt lluny de casa i ens hem quedat a la comarca en una petita paret acollidora i tranquila on no hi havia...

Cala Bramant als Cingles de la Solana d'Aubenç.

Que en feia d'anys i anys que em mirava aquestes cingleres, però la seva remota ubicació em foragitava. Avui però, amb aquest calorós dia d'hivern, he decidit provar sort i...

Via "El Pas Interior" al Cingles del Folló

Aprofitant unes hores matinals abans d'entrar a treballar ens anem a curtir en aquests tram de roca brutal....de roca de tot tipus, sobre tot descomposta.Em aproximat...

A la Rocalta de Pessonada des de la Pobla

Distància: 28.5 km.Desnivell: 1150 m.Dificultat: mitjana, puntualment alta.Durada total: 3.30 h.Punt de sortida: la Pobla de Segur.Sortim des de la Pobla i seguim...

Els Cingles del Puig des Coll des Jou

Hora Inicio: 9:17 4 abr. 2021Hora Fin: 18:16 4 abr. 2021Distancia recorrida: 15,1 km Tiempo en movimiento: 03:07Altura Mínima: 818 mAltura Máxima: 1.052 mGanancia Altitud: 597...

Tossals i Cingles de Taravil

var Latitud_sortida = 42.057697; var Longitud_sortida = 1.765555; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" +...

Volta als Cingles de Malanyeu

Els Cingles de Malanyeu estan situats al nord del Berguedà, al costat del Catllaràs. És una zona singular, molt muntanyosa i coberta de bosc, que ens permet molts...

Circular pels cingles de la pena d'almatret

Amb motiu del 2N (2 de novembre de 1937 - data del bombardeig de la ciutat de Lleida pels feixistes) la Baula organitza cada any una sèrie d'actes per recordar tan tràgica...

Pels cingles de Malanyeu, 2

5.07.20  Ara fa un any vam fer un petit circuit pels cingles situats al nord de Malanyeu, a l’Alt Berguedà, fins al coll o pas de Malanyeu. Avui hi passarem per la resta...

La Mola pels cingles dels Cavalls

21.06.20  Els cingles dels Cavalls constitueixen l’espectacular contrafort meridional del cim de la Mola de Sant Llorenç del Munt. Aquest conjunt de cingles està...

Els Cingles de Bertí i La Trona

Avui hem fet una excursió per la zona dels Cingles de Bertí amb sortida i arribada al poblet de Montmany, al costat del Figaró. Una excursió sense complicacions que hem fet...

Puig de la Força, Cingles de Tavertet

Dimecres 13 novembre 2019Club Nàutic de Sau, Riera de Balà, Tavertet, Puig de la Força, Club Nàutic de SauDistancia     12,51 kmDesnivell     ...

Pels cingles de Malanyeu

15.06.19  La petita i tranquil·la vall de Malanyeu, a l’Alt Berguedà, es troba situada entre les valls més àmplies de Cerdanyola, al nord, i de la Nou, al sud, i, com...

Pels cingles de Vallcebre

10.06.19  Els cingles de Vallcebre, a l’Alt Berguedà, constitueixen un estrep oriental de la serra d’Ensija, amb un replà superior on es situa la població de...