Esmolant els dits al Sector Acero. Cova de l'Arcada esquerra (La Desdentegada)

A Néfer se aleja 36m 6a+Amb aquest fred i vent que es concentra els caps de setmana, enguany no escalo el que voldria...ara fa 15 dies (17-02-2018) lligo corda amb el Joan per anar a escalar, el dia no pinta be, tenim pronòstic de pluja a mig matí...per sort no fa massa fred i ens acabem decidint per anar a fer esportiva a La Cova de l'Arcada esquerra, al final de la Desdentegada. Per acostar-nos al sector cal anar al Bruc, i girar  pel carrer de les escoles on travessem un torrent eixut girant cap a l'esquerra pel Camí de Can Salses, passat el trencall de Can Salses deixem el cotxe abans de l'aparcament del Vermell del Xincarró;    per la vora d'un camp d'Oliveres seguim el corriol que s'enfila a la cova de l'Arcada fins al trencall de la Fon del Xevret, que no agafem sinó que continuem recta fins al fons de la vall, ja veurem les plaques del sector Acero al fons. La pujada final és caòtica, amb molts corriols però sense pèrdua ja que cal anar a buscar les parets visibles. A Sr Acero 36 m. 6a+En aquest sector ja hi havia escalat fa força anys, tants com dotze, també va ser on vaig patir la meva segona luxació d'espatlla, cinc anys després de la primera, esquiant a La Molina, entrenant per al Ralli del CEC d'aleshores...vaja batalletes que ja tinc una edat! El sector m'agrada tanmateix. Però gat escaldat d'aigua freda fuig...i decideixo que tot i tenir-les encadenades, aquest cop aniré de segon i li deixaré al Joan la feina dura!. Són vies molt llargues, 36m, atenció amb la corda! mínim un 70. Ah! i feu un nus al final per si les mosques.... Escalada de placa, de finura, amb foradets i regletes, prou mantingudes en el grau i les assegurances amb alegria. El Joan se les treu sense problemes tot i haver de treballar-hi a fons, no regalen res, sobretrot al mur final on ja hi arribes "calent". A la Gran Tortuga  6b+ 30mJa ben escalfats ens aquests, en principi, senzills 6a+....anem per la següent: La Gran Tortuga 6b+ de 30 metres amb la dificultat principal concentrada a la placa inicial, molt tècnica, de foradets i peus mínims. Aquí sí que cal bufar!! superada la tercera xapa, la dificultat afluixa un pel; la placa es va aprimant i enfonsant, les parets laterals s'enlairen mes i ens serviran per a progressar alguns passos en diedre ben atlètic i vertical, fins que cal tornar a la placa per entrar a reunió, compte amb una molt interessant presa marró, seria collonuda, però rellisca com ella sola....cal enginyar-se-les per a salvar el tram sense recolzar-hi el peu i ja som a la reunió, després de trenta metres sense pràcticament treva, una via de deu! Apunt d'entrar a reunió.El temps se'ns gira i acabarem remullats!S'ha tapat, el sol que ens havia animat i escalfat, fa estona que és de vacances...cada cop es tapa més i alguna gota escadussera es deixa veure, dubtem si anar a un altre sector, però preferim escurar el tema i continuar per la de mes a la dreta : Ignoramus un 6c amb una entrada molt estranya, difícil de llegir. Malgrat buscar-li la punta al final cau un A-0 fent honor al sector ha ha ha. Ja a la placa els següents passos  van sortint. El Joan a mitja via m'anima a que la desmunti de segon i jo, que per avui estic ben escalfat i content nogensmenys he aconseguit pujar les anteriors vies sense agafar-me enlloc, li dic que la desmunti que estic cansat i a més es posarà a ploure...què he dit! no ha passat un minut que comença a caure un esprai d'aigua fi però constant que en un moment deixa la roca ben xopa...resta encara un bon tros de via...dus algun mailló Joan? em diu que si, però que continua que de moment els peus no patinen, i mica en mica va aconseguint acabar-la fins arribar a la cadena, ole! Llàstima d'entrada sinó un 6c al sac! la tens apunt Joan, només cal estudiar millor l'entrada. A la potent entrada d'Ignoramus 6c/6b+  30m i que el Joan acabarà sota la pluja.Ressenya que trobareu aLa Noche del LoroArribarem al cotxe ben xops, ara que ben contents, sobretot el Joan i jo també que aquest sector és...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Cova del Gall i Cova del Pi. Montsià

26 de novembre de 2023El dia de Nadal de 2022 vaig encetar un projecte que em rondava pel cap des de feia molt temps: netejar l'antiga sendera que passa per la Cova del...

Primera esquiada per el sector de Porté

Aquesta darrera setmana ha deixat el Pirineu Oriental de color blanquet, això ha fet que passi a tenir una imatge més bonica i d'hivern, però no tot és tirar coets!,...

Aresta de l'Isard. Sector trad

Roger ens fa arribar una foto amb 4 ratlles amb unes curtes vies que desconeixem. Sembla que la major part obertes per J. Marmolejo i una línia de Juan Gutiérrez (El lado...

Cingles de vallcebre- sector la matella

DIUMENGE, 05 DE NOVEMBRE Avui sortim de casa amb un condicionant clar, fugir del vent de Ponent, i segons la meteo sembla que al interior seran mes fluixes les ventades...

La cova del soldat: tan aprop i tan desconeguda

La cova del Soldat és una balma que està a tocar del poble de Fórnols i a tocar de la carretera, per tant d'accés relativament còmode. Malgrat això, no està inclosa en...

Cau de maquis: cova dels gegants

El Cadí és una contrada farcida de localitzacions del pas dels maquis. Aquí he recollit algun indret però hi ha molta feina a fer. Es un tema...

Descobrint un sector . " Can Placa"

Aquest és un sector de vies esportives d'una sola tirada i que en Xavi ja m'hi havia apropat fa uns mesos, la pluja ens va fer marxar i aquesta vegada, malgrat que la...

Cova Fonda de Tragó i cova Joan d'Os

El Prepirineu de Lleida té una gran quantitat de coves i avencs. Les característiques gològiques del Montsec i les muntanyes veïnes fan que hi hagi una...

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...