Puig de sa Creu (Caimari)

Vila de CaimariUna excursió matinal no massa llarga per la zona de la Comuna de Caimari, amb ascens al Puig de sa Creu o de s'Aladernar. Són unes tres hores en un recorregut circular.El punt de partida i arribada es situa a la plaça Major de la vila de Caimari, on prèviament hem estacionat el vehicle a l'aparcament situat darrera l'església parroquial.(WP-01) Caimari. Plaça Major - 0,0 km - 0 minuts - 171 m d'altitud.A les 9:55 h sortim de la plaça pel carrer de ses Tavernes i, tot d'una, voltem a l'esquerra pel carrer de s'Horitzó, que desemboca a la carretera de Lluc (Carrer de la Nostra Senyora de Lluc). Aquí, girem a l'esquerra i tot seguit a la dreta pel carrer dels Fonassos, fins arribar en una placeta hi ha l’entrada a l’àrea recreativa del mateix nom.Al fons de l’àrea, a ma dreta, arranca un camí de pedrolins que puja superant un fort pendent per l'interior d'un comellar, que ens mena al coll Matar, on hi ha un encreuament de camins.(WP-02) Coll Matar - 1,3 km - 34 minuts - 316 m d'altitud.Un cop arribats al coll, continuem la muntada pel senderó de la dreta, senyalitzat com la Bassa/mirador de l'Esquena de l'Ermita. Es tracta d'un antic caminoi de caçadors que passa per diversos colls de tords, fins arribar a un entreforc de camins on, cap a la dreta es troba una bassa.Basses per recollir l'aigua de la pluja(WP-03) Bassa - 1,8 km - 1 hora - 421 m d'altitud.El conjunt està format per dues bassetes, una al costat de l'altre, una de les quals disposa d'unes escales picades a la roca per baixar-hiEl camí, de ferradura, segueix ascendint pel coster esquerre, fent alguna ziga-zaga, fins arribar al Planiol, on es troba el mirador de l’Esquena de l’Ermita. Aquí podem gaudir de perspectives espectaculars de la badia d’Alcúdia i del pla de Mallorca.(WP-04) Mirador - 2,1 km - 1 hora i 17 minuts - 469 m d'altitud.Just a l'entrada de la planura, a l'esquerra, al costat d'un pi, es localitza una fita de pedres que ens indica la continuació del nostre itinerari.A partir d'aquí seguim per un corriol molt tapat per la vegetació de càrritx i xiprell. Les fites ens menen vers l'oest per dins el boscatge, sempre en pujada. Uns minuts més amunt, la ruta canvia de direcció cap a nord-oest i, resseguint el llom de la muntanya paral·lels a la paret que fa partió entre la Comuna i les terres de Son Maga, assolim la punta rocosa del puig de la Creu, després de superar, amb l'ajuda de les mans, un esglaó rocós pel costat dret.Puig de la Creu(WP-05) Puig de la Creu - 2,6 km - 1 hora i 58 minuts - 601 m d'altitud.El puig es troba coronat per una curiosa torre de pedres que indica la partió entre les possessions de Son Maga, Ses Rotes, Els Horts i la Comuna de Caimari.Després d'un merescut descans, davallem del cim pel vessant nord-oest, sense camí precís al principi per un coster molt vertical i amb tirany tènue més avall. Avancem paral·lels a una reixeta que fa la partió dels Horts i de ses Rotes (a la dreta en el sentit de baixada), fins arribar al coll de ses Rotes, una ampla esplanada.(WP-06) Coll - 2,9 km - 2 hores i 44 minuts - 492 m d'altitud.Aquí, girem a la dreta, traspassem el portell a la paret de partió i iniciem el descens, en tendència nord-est cap al Rafalet dels Horts, passant bans per la font de s'Hort de Dalt (WP-07 - 370 m d'altitud). Aquest tram de la ruta és prou bonic, discorre entre un frondós bosc d'alzines, amb alguns exemplars força espectaculars.Balma(WP-08) Camí dels Horts - 3,9 km - 3 hores i 19 minuts - 327 m d'altitud.Ara sols resta seguir aquest camí asfaltat que en relaxada caminada ens condueix a Caimari, passant abans per una balma (WP-09 - 288 m) situada ran del camí(WP-01) Caimari - 6 km - 4 hores i 5 minuts - 171 m d'altitud.A les 14 h en punt, arribem als vehicles.Ruta: CircularDistància aproximada: 6 quilòmetresPujada acumulada: 414 metresAlçada mínima - màxima: 169 - 601 metresTemps efectiu sense parades: 2 hores i 22 minuts (Total: 4 hores i 4 minuts)Excursió realitzada el dia: 14 de març de 2018Components del grup: Pere, Pau,...

L'enigma de la creu cimera

En molts dels gravats antics de la muntanya de Montserrat es poden observar solitàries creus presidint alguns dels cims.Evidentment en estar exposades als efectes atmosfèrics...

Colors de Tardor, al Puig Neulós des de Requesens.

Descripció del recorregut.Ruta realitzada el 04/11/2024.El Puig Neulós és el cim culminant de la Serra d'Albera i està situat al límit fronterer entre les comarques...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Volta al puig de Galatzó

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari que férem el març del 2018, amb la diferència que la baixada la fem pel pas des Ratxo en comptes del pas de sa Celleta Petita. És...

Penyal des Corbs - Puig de Can Llenderina

Powered by Wikiloc Iniciem aquest itinerari al Coll d'Orient, (Km 11,8 de la carretera Ma-2100 d'Alaró a Orient) just al damunt les cases de Son Bernadàs Nou.(WP-01) Coll...

Volta al Puig Roig

Cosconar L as casas de Cosconar están situadas en la zona de Lluc, están ya documentadas en el libro del Repartiment en 1232 en el cual se estipulaba como se...

Sunset Paradise a la Creu del Codó.

Semblava que l'estiu s'havia acabat però no, la refrescada de la setmana passada va ser un miratge profundament desitjat. Així, que intentem aprofitar la fresca matinal en les...

El Puig del Far (840 m)

Dilluns 28 d’agost de 2023MatinalHora de sortida: 2/4 de set del matí.  Ubicació: Comarca d’Osona.  Temps aproximat: 4 h 30 min (10,3 km)  Desnivell: 472...

Avui destaquem : La Font de Puig Genpí de Vic

La Font – Puig Genpí esta situada a la part nord-est del castell d’en Planes a Vic. Molt vent conservada tota la seva estructura. Text i Fotografies : Amadeu Pons

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

Serrat voltor, creu de ferro i gallina pelada

Divendres vespre ens arrugem una mica amb el temps ja que no veiem clar acampar amb les nenes a la zona de la Cerdanya francesa si a la nit hi poden haver tempestes, així que...

Torrent del puig (vall d’en bas).

Descripció de la ruta; gorgs i salts d'aigua en estat pur, és el que trobarem en el torrent de Puig, un petit curs d'aigua que pertany a la conca del Fluvià. La ruta no gaire...

Avenc des Puig Pelat

Avui he tancat la meva estada a Eivissa amb aquesta tercera activitat espeleològica, visitant l'Avenc des Puig Pelat. Aquesta cavitat, com altres que he...

Avenc des Puig d'en Racó

Avui he visitat una nova cavitat a l'illa d'Eivissa, un petit avenc, de poca fondària però ben interessant per les seves formacions i perquè és una cavitat...

Puig d'en Vauma

Powered by Wikiloc Ascensió, pel camí des Pujadors, al modest puig d'en Vauma de 262 m. i tornada pel Camí de la Muntanya.Inici: Aparcament passats uns metres del portell de...

Puig dels Avencs

Powered by Wikiloc El puig dels Avencs de 518 m d'alçada es troba a l'est del coll de sa Gramola. El seu nom es deu a la gran quantitat d'avencs que té aquest cim.Inici: coll...

Avenc Gros des Puig de s'Avenc

Seguint amb el treball d'exploració de les cavitats d'Eivissa i després d'un parell de jornades de recerca infructuosa de cavitats per diversos racons de...

Puig de Bonany

Powered by Wikiloc El puig de Bonany de 318 metres d’altura, ubicat al bell mig del Pla de Mallorca té un arrelament molt especial per a tots els habitants d’aquella...

Puig Gros de Bendinat

Powered by Wikiloc Aquest itinerari puja dalt del puig Gros de Bendinat, el tercer més alt de la serralada que confronta Palma amb els municipis de Calvià i Puigpunyent. És...

Puig de sa Barca

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari, sense pujar a sa Talaieta (439 m), que em va guiar el meu bon amic Guillem Castanyer el gener de 2022.Pugem a la carena del puig de sa...