Paso Dyatlov.

Com a la resta de vies d'aquest sector de la paret, al Paso Dyatlov trobarem dues parts bastant diferents. La primera meitat de la via és contínua, vertical i amb ambient. En canvi, a partir de la feixa la via perd qualitat, anirem trobant petites feixes que li van tallant la continuïtat. Sembla ser que el pas més característic de la via és la superació de la savina al segon llarg. A nosaltres no ens ha semblat que la savina estigui a punt de petar, ni que sigui necessària per fer el pas. De fet, el pas que ens ha semblat més obligat l'hem trobat a la meitat del tercer llarg Una secció de placa sense assegurarances ni possibilitat d'afegir res més fins que no l'has superat. Potser és que feia fred i teníem els dits insensibles, però l'hem trobat bastant fi. I de fred sí que en feia, al cim mentre plegàvem les cordes s'ha posat a nevar... Quin hivern!!!Accés: Àger seguir la carretera cap al Coll d'Ares. Una mica abans d'arribar al coll prendre una pista a la dreta en direcció a Colobó. La pista passa per sota de les parets, aparquem més o menys a la vertical de la via via (queda a l’esquerra de la Redrum). Aproximació: Pugem pel bosc seguint rastres de pas fins a la base de la paret. La via comença al costat de dues petites alzines. Hi ha una fletxa gravada a la roca. Coincideix amb l’inici de la Diagonal del Trip.1a ascensió: Luichy i R. Brescó, 2015. Equipament: Semiequipada amb parabolts i algun pitó. Orientació: Sud. Grau obligat: 6a. Material: Cintes exprés i joc de friends (semàfor d’Aliens i Camalot fins el 3). Descens: Des de la darrera reunió pugem caminant fins al cim. Un cop a la carena seguim cap a la dreta (est) fins que unes fites ens marquen la feixa a través de la qual s'accedeix a la canal de baixada que sense pèrdua ens retorna a la pista.. Ressenya: Us deixem dues ressenyes, una del Luichy i l’altre del Romàntic guerrer. Ja veureu que hi ha vall de graus. Quedeu-vos amb la que us faci més gràcia o la que us pugi més la moral.

El Paso Dyatlov al Cap del Ras.

Torno al Montsec d'Ares per enèssima vegada en les darreres setmanes. Aquest cop al Cap del Ras a fer El Paso Dyatlov ja que el temps tampoc estava per tirar coets i calia...