PEÑA RUEBA. MALLO LA MORA. Via SANTI SAGASTE.

13/06/18.Després de la pluja d’ahir a donat pas a un fort vent, volíem anar a la vessant est de la Peña Rueba, però està molt exposada al vent, així què fem un canvi pel Mallo la Mora vessant sud.Les pistes d’acces estan malmeses pels aiguats, intentem anar per la de baix però no ho veiem clar, tornem enrere i anem per la d’alt. Errem en un trencall i ens quedem atrapats en un bassalt d’aigua?.. Una trucada als companys què han anat per la pista de baix, ens venen a rescatar amb el tot terreny del Ramón, gràcies companys.Per uns moments pensàvem què ja havíem fet el dia, tot i el ensurt a les 11h ja estem a peu de via. El Ramón i l’Armando és queden  a la via La mirada de Maite, una via de la factoria “Sueño Vertical”. Nosaltres seguim fins a la via “Santi Sagaste”.  La via té 8 llargs de corda, totalment equipat amb parabolts i ponts de roca, itinerari ben buscat, on haurem d’estar atents i no equivocar-se amb altres vies veïnes. DADESPrimera ascensió: 2007Per: J. Benebé, L. Royo.Equipament: Totalment equipada amb parabolts i ponts de roca.Material: 16 cintes exprés.Roca: Conglomerat.Dificultat: 6a. Obligat V+/A0.Descens: Des-grimpada per via ferrada i caminant.Primer llarg, comença amb un fort desplom, podem pujar per un arbre, passatge d’A0 i seguim per una placa mantinguda V+.Segon llarg de placa ajaguda.Tercer llarg, placa vertical mantinguda en el V grau.Quart  i cinquè llargs, vertical amb desploms on cal anar buscant el passatge, V+, la R5 l’hem muntat en un dos parabolts què hi ha sota d’un gran bloc, però la R5 està una mica més a dalt sota d’un desplom.Sisè llarg, és el més mantingut, vertical amb tres desploms, sortim de la R per l’esquerra, V+ mantingut.Setè llarg, agradable placa vertical de dificultat mantinguda en el V.Vuitè llarg, de tràmit per l’aresta, roca delicada sanejada, III.En resum una bona via estil Love-Climb amb una dificultat obligada de V+/A0.Per: Isabel Notivioli, Antonio Gómez, Joan Asín.FOTOCIM

Via MILOPA. PEÑA RUEBA.

15/06/23. Anem a la vessant est de Peña Rueba amb l'intenció d'anar a l'esperó Gallego-Fuertes, però a  l'arribada a l'aparcament el vent bufà de valent ?...és el...

Via MERCHE. PEÑA ESCUACH. PANTICOSA.

19/09/22. Anem cap al Balneari de Panticosa per passar-hi tres dies, en el viatge d'anada parem a Panticosa per fer la via Merche a la Peña Escuach que és la clàssica...

Via OESTE CLASICA al Mallo Cored, Riglos

Dimarts 30 d'agost de 2022Anar a escalar a Riglos sempre em suposa tenir constantment allò que diem, tenir "papallones a l'estómag". La Oeste del Mallo Cored, sempre...

Ascensió al Mallo de Acherito (2.378 m)

El Mallo de Acherito és un dels cims més importants del Pirineu occidental aragonès.  Es troba situat a la Vall d'Ansó, la darrera vall aragonesa dels...

Riglos, Mallo Colorao, via Anorexia

11.04.22  Fa tot just dos anys que haviem d’haver vingut a Riglos per Setmana Santa i la pandèmia ens ho va impedir, i aquest cop sembla que és la meteorologia la que...

Vent Pacà, nova via a Peña de Sin

Error, palabra que combinada con Escalada conduce a Desastre. Aquí quedó en anécdota y algo de vergüenza, que hubiera sido mucha de haber necesitado la...

Via FINAL FANTASY. PEÑA RUABA.

27/10/21. Avui la intenció era anar a la via Tierra de Dragones, però quan arribem a l'aparcament fa una temperatura d'un grau i bufà vent....després de dubtar canviem de...

Via Paula . Al Mallo Agüero est.

De totes les vies que les pluges d'aquest estiu ens ha deixat escalar en destacaria aquesta pel seu ambient i força elegancia. Va per tot un espero ben maco a l'esquerra...

Petrachema i mallo acherito (valle d´ansó)

... pues si la MESA DE LOS TRES REYES fue una maravilla de excursión, hacer esta circular subiendo al PETRACHEMA por la hoya de los ingenieros, coronando después el Mallo...

Papi on Sight, nova via a Peña de Sin

Majeure en diuen els amics i veins del nord, quan troben una via excepcional. Començada i acabada aquest estiu, la vira ens ha proporcionat un accès relativament ràpid i...

Ascensió a la Peña Foratata (2.341 m)

Després de cinc intenses jornades de muntanya pel Pirineu Francès, avui tocava tornar a casa. Abans de tornar, però, hem volgut arrodonir la sortida amb una activitat...

PEÑA RUEBA. Via DOS DIABLOS EN EL CORAZÓN.

18/06/21. Avui portàvem dos plans el A i el B, al final ens decidim pel B, la via "Dos Diablos en el Corazón". Peña Rueba s'ha convertit en un racó amb moltes vies totalment...

Circular pels cingles de la pena d'almatret

Amb motiu del 2N (2 de novembre de 1937 - data del bombardeig de la ciutat de Lleida pels feixistes) la Baula organitza cada any una sèrie d'actes per recordar tan tràgica...

La cova dels maquis de la peña montañesa

Llegeixo als diaris que s'ha trobat l'amagatall dels guerrillers a la Peña Montañesa. Ondia que fort, en el llibre de LA AGRUPACIÓN GUERRILLERA DEL ALTO ARAGON (1939 - 49) de...

U-O no tinc por. Peña de Sin

No és una més.Podria ser la clàssica, homogènia en sisè i dos trams curts de setè grau que poden trampejar-se.Bona pedra, bona línea, i molt de gust en l'apertura.El...

Invierno suave, roca en Peña de Sin

Aprovechando temperaturas inusualmente suaves para la fecha (quizás debamo acostumbrarnos...) volvemos a destinos más propios de marzo y abril que de enero y febrero.SIN. Jean...

Bardena Negra: Peña del Fraile

En la darrera jornada de la nostra estada a les Bardenas, hem fet una excursió curta perquè ens quedava un llarg camí de tornada a casa i no volíem arribar massa tard. Hem...

Santi Sagaste a Peña Rueba

L'endemà de Riglos, anem a Peña Rueba, el gran massís de conglomeras situat just a l'oest. No ho hem mirat gaire, i triem la via Santi Sagaste mirant les ressenyes, sense...

RIGLOS. MALLO DE ENMEDIO. Via ENDRIJA.

29/05/19. Riglos té bones xemeneies una d’elles és l’Endrija, què havia quedat en l’òvid. La xemeneia fins a la R5 va ser oberta l’any 1960, per J. Vicente, J.A....

Via AFRODITA. Peña Predicadera. Sierra de Guara

Dissabte 30 de març de 2019Tornem a Predicadera per acabar un via que voliem fer fa temps degut a les pluges i a quest cap de setmana i amb molt bones prediccions...