Camins de l’Exili: Beget – Molló (GR-11), Molló - Prats de Molló (GR-151), Santuari de Ntra. Sra. de la Coral - Beget (GR-83)

Camins de l’exili, camins de la memòria, camins de llibertat18-19-20 de juny de 2018Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarques de La Garrotxa, Ripollès i Vallespir.Temps aproximat: 17 h (42,7 km)Desnivell: + 2.000 m / - 2.310 (acumulats)Dificultat (1): Difícil.Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem en direcció a Vic, fent parada prèviament a les 4 carreteres de Tona a fer el tallat. Seguirem, passant per Vic i arribant a Ripoll, on ens desviarem a la dreta, en direcció a Sant Joan de les Abadesses, Camprodon i Molló, on anirem a l’hotel Calitxò a deixar les bosses a l’hotel i un cotxe aparcat. Amb un altre cotxe anirem fins a Beget.Itinerari: Camins d’Exili: Beget – Molló - Prats de Molló - Beget (ruta circular transfronterera de mitja muntanya de 44 Kms i 2.000 m de desnivell positiu acumulat)1er. dia: Beget – Molló (pel GR-11 en tot el recorregut)Dificultat: FàcilDistància: 11,7 KmsDesnivell:+ 900 m / - 220 mHorari: 5 h 30 mQüestions logístiques: Dur esmorzar i dinar. Sopar, dormir i esmorzar a Hotel Calitxò (Molló) Telèfon: 972 74 03 86. Habitació doble (Mitja pensió, 2 persones / 2 nits) = 221 € (individual: 158.-)  Beget (530 m) és un bonic poble turístic. Val la pena visitar l'església romànica de Sant Cristòfol i passejar pels carrers empedrats entre cases acuradament restaurades. El GR11 no està molt marcat dins el poble i es creua a més amb el GR83, marcat també en vermell i blanc, el que ens pot portar a equívoc. Aquí començarem i acabarem el nostre recorregut circular. El GR-11 ens porta primer per un sender que surt a la carretera. Després seguirem per un bosc, al costat de la riera de Beget. Passarem per algun edifici en runes. Més endavant rodejarem el Turó del Castell (1.000 m) on es troben les ruïnes del castell de Rocabruna. El camí segueix per un bosc, cada cop amb més influència mediterrània. Creuarem la riera de Rocabruna i deixarem un antic molí a la dreta. Un cartell ens avisa que estem a l’Alta Garrotxa. Passarem pel Molí d’en Sorolla i després per Can Planes, per seguir per una pista i després per un camí enmig del bosc.Girarem a l’esquerra i creuarem un prat amb el camí poc definit. Sortirem a una pista propera a la carretera. La seguirem uns 500 metres i arribarem a la Casa Etxalde. Després passarem per Can Serra. En el seu porxo hi ha una font. Ara el camí fa una forta pujada i travessa un prat (fixar-se en les marques del GR) Coll de la Boixeda (carretera GIV - 5231) (1.095m). Al costat de la carretera hi ha una zona de descans, un mirador, un parell de bancs, cubells d'escombraries i diverses bústies. El recorregut és entretingut, va per sender, entre boscos, prats i casalots. Seguirem per un prat tancat (ben senyalitzat) i arribarem a un coll travessat per una pista. Seguirem el camí entre prats i amb petites pujades i baixades. Collet de la Costa (1.172m) on un pal senyalitza les diferents rutes que passen per aquí. Iniciarem la baixada i arribarem a un pont i una cruïlla de camins. Passarem al costat d’una depuradora, deixarem a l’esquerra un camí que indica Molló i sortirem a una pista. Passarem pel magnífic pont romànic del Molí de Can Fumat i pujarem a un espès bosc, entre murs de pedra. Compartirem camí amb el Camí de Sant Jaume.Farem un tram asfaltat d’uns 100 metres. Més endavant passarem per una rotonda amb un monument al centre, en la carretera entre Camprodon i el Coll d’Ares.Entrarem a Molló. No deixar de visitar l’església romànica de Santa Cecilia. També hem de comprar en alguna botiga el dinar de demà.Tracks: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/gr11-beget-mollo-6626844https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/etp10-gr11-transpirenaica-beget-mollo-4900161  2on. dia: Molló – Prats de Molló (per Espinabell - Coll Pregon - Pla Meians - Prats de Molló (pel GR-151)Dificultat: MitjanaDistància: 18,3 KmsDesnivell: + 715 m / - 1.100 mHorari: 6 h 45 mQüestions logístiques: Dinar en...

Via IAIOS. SANTUARI DE CORBERA.

11/04/24. Amb el Remi Brescó anem al Santuari de Corbera (Berguedà), on segueixen obrint vies i un nou camí d'aproximació. Ara ja no cal rapelar per accedir a peu de les...

Via de L'Exiliat al Mollo del Mig

Quan vem fer l'aresta del Ninet al Mollo de la Mare de Deu ja vaig veure aquesta via.Tenint una sageta vaig preguntar als posibles operturistes i bingo!! A...

Tuixent: a la plana per camins forestals

La (Jaça) de la PlanaLa Jaça de la Plana és un dels paratges més captivadors del terme de Tuixent. Sempre la seva cabana entre boscos amb la font i la cinglera entretallada...

Via Cisco al Ninet. Mollo de la Mare de Deu

Fa uns mesos feiem la Cresta del Ninet però sense pujar aquesta bonica i altiva agulla.No teniem ni coneixement ni informació.Ara si amb un bon guia local i...

Via de la Sabina al Molló Petit (Gros)

Fot un dia ben rufol i fem rapidament aquesta elegant via. En Toni Vila-seca ens explicà per on va, però entrem un xic mes a l'esquerra per un esperonet molt maco.A...

Via del DIEDRE al Santuari de Corbera. Espinalbet

Diumenge 18 de febrer de 2024Per acabar d'arrodonir el dia i escalar la via que ens queda per fer, un cop acabada la via IAIUS, ens decantrem a la via del DIEDRE. Per...

Matinal al santuari de corbera

DIMECRES, 21 DE FEBRER Anar a una zona d'escalada de moda te els seus perills, pot haver-hi saturació !!!. Això es el que ens ha passat avui. Nosaltres som dues cordades...

Via IAIUS al Santuari de Corbera. Espinalbet

Diumenge 18 de febrer de 2024En aquesta paret del Santuari de Corbera, els darrers messos s'han obert quatre vies i una d'elles, la més antiga, "restaurada", i tot això en poc...

Matinal al santuari de corbera

DIMECRES, 31 DE GENER Després d' algunes setmanes de retard el Visa vol tornar a tocar roca tot i estar encara convalescent, però sense forçar gaire la maquina, per...

Via alimera: santuari d'hivern a la codolosa

Inici de la via (a l'esquerra estan començant la via del DiedreTorna el temps de les boires i no podem deixar d'anar al santuari de la Codolosa. Sembla que no som els únics...

Via nil al santuari de corbera

DIMECRES, 10 DE GENERSom “animals” de costums i no podem evitar-ho. Aquest dimecres tot i saber que teníem una llevantada no ens resignem a quedar-nos a casa i...

Via Paret Negra (Integral) al Mollo Gros

Despres de fer la bonica via Apia al Mollo Gros ens vem fixar mentre baixabem en aquest elegant itinerari.La trobarem molt facilament doncs es a la dreta de Apia. Tot just...

Escalant sota la pluja al santuari de Corbera

Aquest dissabte en arrisquem a pujar al Bergadà tot i la previsió de pluja i escalem fins a 2/4 d'1 que ens cau un bon xàfec i hem de recollir el material ben molls.La...

Retocant la via del Nil al santuari de Corbera.

Aquest dimarts amenaçava pluja i de fet ens vàrem mullar una mica, però això no ens va impedir retocar la via del Nil, per fer-la més directe i trobar uns metres de...

Els camins dels Cinc Ponts i de Rocafort

Els Cinc PontsPassejada matinal pel vessant esquerra (orogràfica) de la vall dels tarongers. Ascendeix pel camí dels Cinc Ponts i baixa pel de Rocafort, enllaçats per un tram...

Arbres – Els 4 Roures del Santuari del Miracle de Riner

El santuari del Miracle és un centre religiós dedicat a la Mare de Déu del Miracle, situat a la banda de ponent del municipi de Riner, al Solsonès. Els 4 roures, estan...

La cresta del Santuari de Corbera.

Encara amb una lesió al braç que no em permet tibar ni fer gaire dificultat, amb en Pany i el Joanet decidim anar a Corbera i fer alguna de les nostres...

09/10/22 Alta Garrotxa – Beget - Bestracà

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner (sortida amb...

Pou del Santuari del Corredor

El Santuari de la Mare de Déu del Corredor es troba molt a prop del cim (633,5 msnm) de la serra del Corredor, a 633,5 mts, dins del Parc Natural del Montnegre i el Corredor en...