La bola

Que pum, que pam, 6a ( 100m) La Granota, Montserrat.Hi ha vies que se t'atravessen. No a la paret mentre les escales, ni molt menys, sinó aquí, a la xarxa, una vegadales has acabat. És el que passa amb aquest tast insuls de conglomerat montserratí sense massa al·licients sobretot si espetega entre el calcari del Montsec i el granit del Pirineu.La posem al blog? Cal fer-ne la ressenya? Fa molta bola tot plegat i impedeix donar pas a les escalades posteriors, així que serveixin aquestes paraules de...

Comiat d'estiu: tuc gran de la sendrosa

Segurament pel calendari, aquesta serà la meva darrera sortida a Pirineu a l'estiu. He escollit un cim de la llista dels 100 cims - perquè m'ajuda a sortir de casa. De fet fa...
Jugar amb la silueta de la bitlla

Jugant a la Bitlla amb la Bola de la partióLa Bitlla és una de les siluetes que es distingeixen primer del caos de farallons que forma la caòtica estructura d’Agulles....
Pilar Martinez

20-07-2017MonestirGorra Frígia Via :  De la Pilar M.Darrerament no venim gaire per Montserrat, ens fa mandra caminar per anar a trobar vies diferents i les que podem fer...
Gerro - Africa

28-05-2017 El GerroVia  :  Africa Dia tranquil .... Un bon esmorzar i una bona temperatura, avui la intenció es anar a trobar una mica de ombra per la zona del...
Via gede

DIUMENGE, 18 DE DESEMBREEl més assenyat per avui  hagués estat quedar-me a casa per recuperar-me de la juerga d’ahir nit,- ja no tinc vint anys!!- però ha pogut més...
Aresta Brucs a la Bola de la Partió

roques,parets i agullesdeMONTSERRAT1/ REGIÓ D'AGULLES1972Es la opció mes fàcil i còmode per pujar aquesta privilegiada atalaia al bell mig del cor d'Agulles, l'aresta en si...
Cade a l'agulla del centanar

DIMARTS, 9 D’AGOSTJa estem en ple mes d’agost i tothom esta repartit per arreu del mon, com que no tinc res decidit aquesta setmana començo a trucar companys per sortir...

Aresta Brucs dels Merlets

Curta i poc transitada l’Aresta Brucs dels Merlets és una escalada força interessant. Contràriament al que ha passat amb les seves veïnes, domesticades a cop...
Els Cinc Cims de Corbera de Llobregat

5.03.16  Aquest passat dissabte, el meu germà Esteve i jo hem fet caminant, i corrent en alguns trams, el recorregut de la cursa de muntanya Els Cinc Cims de Corbera de...
Sidharta a la Bola de la Partió

A jutjar per la informació que he trobat a la xarxa la majoria de cordades tant sols utilitzen la darrera tirada per sortir al cim quan fan l' Aresta Brucs. Nosaltres la vàrem...
Forat del Sant Ou

//--> Capçalera del Forat del Sant Ou Pou inicial, de 31 metres, vist des de sota Acabant el pou inicial Sala intermitja, en fort...
La Morella (596 m). Un passeig pel Garraf.

IntroduccióLa travessa que us proposem creua una bona part del Massís del Garraf. Des de Gavà fins a la vila costanera de Garraf passant per l'ermita de Bruguers, el castell...
Portella Superior Ràpel

10-12-2015 Agulles Portella Superior Via :  Ràpel   Cada dia el camí d’Agulles esta mes arreglat, si segueixen així aviat tindrem que paga peatge per passar...
Estenalles + hernia discal

DISSABTE, 28 DE NOVEMBRESembla que de moment estem tenint sort amb el temps, tot i fer fred , els dies són prou nets com per poder escalar si tens la precaució de cercar una...
La Corona de La reina

MontserratAgullesLa Corona de La reina Aproximació  :La regió de Agulles, te varies entrades la mes usual es per Can Maçana a on podrem aparcar el cotxe i remuntar...
El Bisbe, via Normal. Montserrat

Dissabte 29 d'agost de 2015Estant al cim del Lloro em fixo amb la via Normal del Bisbe i veig que seria una bona atalaia per veure la via que em fet. Tant en Ricard com jo ja la...
Cara de Mico-Infidel

05-07-2015 Montserrat Monestir Gorros Cara de Mico o Agulla del Mirador Via : InfidelAquest estiu La Calor apreta de valent, així que ens anem al darrera de Gorros, aquesta...
Via el vianant

DIMECRES, 01 DE JULIOLEstem en plena canícula, no per les dates sinó per la calor que fa, per tant toca fer treball de recerca per trobar una paret que s’ adapti a les...
Paparra-Balbino

06-06-2015 Montserrat Monestir Gorros La Paparra Via : BalbinoDia de relax TOTAL, avui faré el manta i gaudiré de fer una bona sessió fotogràfica amb tots els ingredients...
Via IGLESIAS-CASANOVAS a la Bessona Inferior

15 de novembre de 1714 / 2014Fa temps que aquesta via la tenia arraconada al grup de vies que ja no faré mai, en gran part, per que ja no faig vies amb tants llarg d'escalada...
Via Aresta Brucs de La Bola de la Partió

Via: Aresta Brucs de La Bola de la PartióZona: AgullesAgulla/Paret: La Bola de la PartióTipus de Roca: ConglomeratDificultat: IV+/Ae (D)Dificultat obligada: IV+/AeExposició:...
Sant Jeroni

Paret de Sant Jeroni Oest Aproximació  :Deixem el cotxe a Santa Cecília i just al seu davant un camí se endinsa al bosc, passem per una casa i seguim el camí tot...
Charlot

03-08-2014 Gorros Magdalena Superior Via  : CharlotLes previsions son de pluja per la tarda, de moment, en lo que portem d’estiu  ens em salvat de les mullenes....
La Reina

Montserrat Agulles La ReinaAproximació  :La regió de Agulles, te varies entrades la mes usual es per Can Maçana a on podrem aparcar el cotxe i remuntar per el ampli...
Via jacint aguilar

DISSABTE, 13 DE JUNYAquesta setmana es preveu tranquil·la en el que es refereix a l’escalada. Tinc compromisos familiars i em cal arribar a casa  màxim a les tres (tinc...
MONTSERRAT La Monja

MONTSERRAT La Monja "via Josep Rigol"

Ara feia dies que no escalàvem i sempre costa tornar a agafar la forma , sobretot psíquica. Amb el Josep Anton decidim, aquest dissabte,  anar a Frares a fer la Josep...

Aresta Brucs de la Carnavalada

Amagada rere els arbres de la Canal de les Bessones, la Carnavalada ofereix una agradable aresta Brucs. Rampa que mai acaba de trempar, trobem el pas menys fàcil a l’hora...
Sargantanes

12-04-2014 Gorros  Gorra Marinera Via : SargantanesSargantanes, i/o del Davant, al menis fins a la vauma de la cinquena reunió es un batibull de itineraris. El...
La Carnavalada i La Bitlla

Una nova jornada d'escalada a Montserrat, avui a la regió d'Agulles. Hem fet dues vies clàssiques que, com la majoria de les vies clàssiques d'aquesta zona, havia fet fa...
Cabrafiga, entre el mar i la muntanya

Els amics del grup de Senders Flix van preparar una sortida a un d'aquells cims que havia vist moltes vegades des de sota però al que mai m'acabava de decidir a pujar. Situat...
Cova de l’agulla Manolito García

Seguint una proposta d’en Josep el divendres 20.12.2013 vam anar al magnífic massís conglomeràtic de Montserrat, regió d’Agulles, per visitar una petita cavitat inèdita...
Via de l'Adrià al Gorro Frigi

Via: AdriàParet/Agulla: Gorro FrigiZona: Gorros -Montserrat-Dificultat: V (D+)Dificultat màxima obligada: VLlargària: 35+35+35+30+30 = 165 metresAperturista: A. Cardona i A....
Boteruda del Grà

Agulles La Boteruda del GràBonica agulla situada al cap de munt d’Agulles, combina una bonica excursió amb algunes boniques i ja clàssiques escalades.Aproximació ...
Del Silencio

17-08-2013 Agulla dels Set Via  :  Del Silencio Avui farem com els equips de exploració ...... farem una primera aproximació per conèixer el camí que porta a...

Ag. dels Set

AgullesAgulla dels Set.Aproximació  :La regió de Agulles, te varies entrades la mes usual es per Can Maçana a on podrem aparcar el cotxe i remuntar per el ampli camí...