Roca Comptadora i Cova Ebre

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333; min-height: 22.0px} span.s1 {font-kerning: none} 30 de juliol de 2018 Una nova aproximació a la zona de llevant de Caro, punta cimera dels Ports, per descobrir racons emblemàtics de les nostres estimades muntanyes. Aquesta vegada remuntant pels Pallers, us convido a visitar les espectaculars Roca Comptadora i Cova Ebre. Cova EbreAproximació: Pujant des de Roquetes per la carretera dels Reguers, T 342, prenem el desviament cap a Caro i remuntem el Port per la carretera del Caragol. Un cop passat el Portell, a la bifurcació prenem la pìsta de la dreta que ens interna a la urbanització del Port, que passem de llarg. A la seguënt bifurcació, una doble corva molt tancada a la dreta ens baixa cap al Mascar, però seguim recte per la pista en direcció a Fredes. Superat el primer coll, entrem a una esplanada a l'esquerra on podem deixar el vehicle. Som al Coll de la Carrasqueta, punt d'inici de la sortida. Dificultat: FàcilDesnivell: 1400m acumulatsDurada: Unes 6h sense comptar parades. Uns 11 km.Itinerari: Des del Coll de la Carrasqueta prenem el GR 7 que remunta el Coll de Pallers: dos grans blocs de roca que recorden pallers arrodonits, i punt de partida de diferents opcions de ruta per aquesta zona: Caro, Bassis de Caro, Cresta del Marturi, Cova del Vidre... algunes de les quals ja he publicat en aquesta web. Coll de la CarrasquetaPallersBaixem pel sender de la cara de llevant per trobar la Travessa del Camí, a un collet estret. Un altre famós creuament de camins del Port, que prendrem cap a l'esquerra. Ja no estem al GR i per tant cal afinar l'atenció per seguir el sender, bastant trepitjat i marcat amb alguna franja vermella i nombroses fites de pedres, en sentit nord-est. Després de superar la primera gran barrancada, anem a trobar un coll que a la dreta presenta un gran sortint rocós. Abans d'arribar-hi, i cap a la dreta, un senderó ens condueix fins a la Font i Bassis d'en Bernat, uns metres més avall. Donada la forta sequera d'aquesta temporada, no em molesto ni en baixar a cercar-la, i m'estalvio el penós espectacle de veure una altra font del Port completament seca. Coll del Bassis d'en BernatSeguim pel senderó mantenint la cota i en la mateixa direcció per superar la amplíssima barrancada que baixa directament de Caro i s'aboca en direcció sud cap al fons de la vall, el Barranc de Cova Pintada. Un sortint rocós a la dreta ens fa de balconada i convida a assomar-se a gaudir d'aquesta immensitat. Altre cop al sender seguim encara uns metres més per canviar de barrancada, la següent, el barranc de la Conca de les Anglesoles. A la mateixa carena que separa els dos barrancs, que constitueix el potent contrafort sud del cim de Caro, trobem el primer dels objectius de la jornada: Roca Comptadora. Dos espectaculars agulles de roca, apenes separades per un metre a la seva base, que devien servir als pastors per fer recompte dels caps de bestiar, en haver de pàssar necessàriamenr d'una en una. A la serra del Montsià també tenim el Comptador, un estret pas que feia la mateixa funció. Barranc de Cova PintadaRoca ComptadoraBalma a Roca ComptadoraDesfem tot aquest tram de sender i retornem a la Travessa del Camí. Abans hem baixat per l'esquerra, recte el GR 7 ens menaria fins a la Cova del Vidre, ara prenem el sender de l'esquerra. Aquest recorre la mateixa carena que remunta cap al Coll de Pallers. Primer per la dreta de la carena, a tocar del Racó de l'Avellanar, que aigües avall es converteix en el potent barranc d'Orió. Passem aviat a l'altra vessant, per l'esquerra de la carena, amb excel·lents panoràmiques de Caro, el barranc de Cova Pintada... La Travessa del CamíSender a Cova EbreVistes de CaroVistes del Coll de PallersEn suau però mantinguda davallada anem guanyant...

Tarzan a la Roca Llarga de Mu.

Avui el dia prestava per exprimir-lo al màxim, i realment ho he fet, però no escalant. Així que he tornat a fer una d'aquelles vies que ni de lluny et treuen de la zona de...

Diumenge 14/04/24 Roca de Naireda (Berguedà)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat Lloc de trobada: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes / ...

Via navarro a la roca dels arcs

DISSABTE, 23 DE MARÇ Amb la família volem marxar uns dies de vacances i per no trobar molta gent ho farem els primers dies de Setmana Santa i tornarem quan el gruix de...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Via paral·laxi a la roca dels arcs

DIUMENGE, 17 DE MARÇ Hi ha temporades que no ens apropem a aquesta meravellosa paret que tants records em porta i d'altres que aprofitant una visita es desperta la...

El rey del kanto a la roca dels arcs

DIMECRES, 13 DE MARÇ Aquest dimecres, proposo a la colla anar a Vilanova de Meià, més concretament a la Roca dels Arcs per fer una de les darreres obertures que han...

SAME a la Roca dels Arcs.

Ja se sap que en aquest pany de paret no hi trobem les vies més agraïdes de Vilanova i aquesta no n'és pas l'excepció: trams verticals seguits del corresponent rostoll. No...

Matinal a la roca de les onze hores

DIMECRES, 28 DE FEBRER Aquest dimecres som tres i proposo anar a Sant llorens del Munt ara que ja tenim la B-40 enllestida en el tram fins Terrassa. Fa molt temps que no...

Pigmeos a la roca de les baumes

DIUMENGE, 25 DE FEBRER Tot i tenir-ho ben a prop, la regió de Frares la tenim força oblidada, però aquest diumenge amb la previsió de temps que tenim ha estat el...

El Rey del Kanto a la Roca dels Arcs.

Un nom ben escaient per a qualsevol via de la Roca dels Arcs, hi trobarem tres trams on hi regnen els bons agafadors però també hi ha lloc per les Repúbliques...

Crustipànic, roca dels Ports

Los esquimales reconocen cerca de 30 tonalidades de blanco, desde el pálido azul del hielo hasta el blanco inmaculado de la nieve recién caída. En nuestro país, el...

Via de l'Aina a la Roca Llarga de Mu.

El carnaval s'acaba, les escalades tornen i els virus segueixen. I és que aquest any, quan agafes alguna d'aquestes pestes modernes, costa un ou recuperar-se'n (almenys a mi)....

El Rei del Kanto a la Roca dels Arcs.

I semblava que ja no es podien obrir més vies a la Roca dels Arcs a Vilanova de Meià i, últimament, no són pas poques les que hi han de noves. Avui hem repetit El Rei del...

Tots tenim un Mestre a la Roca Alta.

Hi ha dies de rauxa i dies de seny. Tot i el radiant dia d'avui, el costipat (i malastrugança) que arrossego no m'aconsellava que fos dia de rauxa i, certament, la proposta del...

Nostàlgics a la Roca dels Arcs.

La darrera proposta a la Roca dels Arcs que ha sabut escolar-se fins el cim esquivant la Tàrrega,la Buenas Vibraciones i potser alguna més. Si ens decantem per escalar aquesta...

Cova del Gall i Cova del Pi. Montsià

26 de novembre de 2023El dia de Nadal de 2022 vaig encetar un projecte que em rondava pel cap des de feia molt temps: netejar l'antiga sendera que passa per la Cova del...

Via Salvador March a la Roca Llarga

Amb el buche ben entorronat d'aquests dies nadalencs, avui em fet aquesta via històrica.I dic històrica perquè surt en una de les primeres guies d'escalada del nostre...

manifest anti-100 cims: roca bartal

(Opinió personal que us podeu saltar… M’agafo al dret a la llibertat d’expressió i expresar la meva personal opinió, sense afany d’ofendre, però no puc...

Turpial, 6c (A2/6b), 135 m, Roca Alta

No fa gaires dies, fent el cafè amb Juanjo (un dels aperturistes), ens diu que la Turpial és una bona via i que la podem fer sense problemes. No sé jo, però al tio se'l veu...