Noruega i . informació pràctica, visita a olso i escalada a hyggen

Hem pogut fer, escalar, veure i descobrir tantes coses que no sé com posar-m´hi...En aquests posts sobre Noruega aniré seguint (més o menys ) un ordre cronològic del que vam escalar, veure, visitar.En cada entrada hi  posaré una mica de tot. Hem tingut la gran sort de gaudir d’una  molt bona meteo i hem aprofitat casi totes les hores del dia (a partir del cercle polar artic no es feia de nit! ) per gaudir d’aquests paratges.Vam recórrer el país fins al Cap Nord amb la furgoneta , i tal com havíem sentit a dir és un paradís per aquesta mena de viatges. Molts espais habilitats per autocaravanes, molta llibertat i sobretot molt respecte.  Per trobar aigua, cal buscar les zonas d’autocaravens, pels pobles no hi ha fonts!! I mira que tenen aiguaPer circular  vam utilitzar el navegador Mapsme i el Google maps. Els dos funcionen ofline si previament et descarregues els mapes de la zona  que necessities..  Les carreteres deixen una mica a desitjar, en general bastant  estretes, o en obres …  Però tothom és educat  i no vam tenir cap ensurt. la velocitat màxima és 80 quilòmetre per hora , tothom respecta els límits religiosament i no veuràs ningú fent el cafre amb el cotxe.Un altre tema són els peatges, per entrar i sortir de ciutats grans o creuar alguns ponts hi ha instalats lecots de matricula . El procediment seria inscriure la matrícula en una web i associar-la en una tergeta de crèdit. Si no ho fas, en principi no passa res i t'arriba a casa l'import dels peatges per on has passat i el compte a on pagar-ho. Pel que fa la moneda és la Corona (NOK), tot i que sembli  estrany no en vam canviar . Tot, tot i tot es pot pagar amb targeta, inclús la barqueta més petita que creua un petit riu  té datàfonSobre preus, tot és bastant més car. Però la veritat ens esperàvem uns preus més desorbitats. Amb menjar i benzina és on vam trobar diferències més grans. D’aquí vam sortit ben aprovisionats amb menjar “no fresc” com llaunes, arros, pasta, etc.  Nosaltres solíem comprar la Supermercat Kiwi, ens va semblar el més ecònomic.La benzina doncs cara, entre 1,40 i 1,50 €,  (bé a França també ronda aquest preu..)Pel que fa a material i recuros d’on treiem info:Sobre escalada, en aquestes webs:www. brattelinjer.no   per zones d'escalada al voltant de Stavangerwww.romsdalrock. per la Vall de Romsdalhttps://27crags.com bona aplicació per trobar sectors i vies https://todocazos.blogspot.com/2010/08/noruega-turismo-escalada-y-montana.html  Blog d'on vam treure una mica de tot, escalada i  turisme.Guies;        Guia d'escalada esportiva per tot NoruegaGuia del 2018 que no vam estar a temps d'adquirir, potser aquesta és més complerta.Pel que fa a turisme a banda de les web i la guia, ens sembla  productiu preguntar a la gent, a escaladors que hem conegut, a autocaravanistes amb que coincidíem, i sempre ens condueixen cap algun racó que val la pena. I arran de preguntar per FB vaig contactar amb en Frederic,  amb qui vam acabar esmorzant a casa seva i prenent apunts per visitar  Noruega. Ell i la seva dona (i fa uns anys en família ) han voltat per tot el món  al principi amb caravana i amb una camper 4x4. Són uns increibles aventurers i viatgers. El seu blog: http://nemesis-aventura4x4.blogspot.com un regal de informació per qui li agradi veure mónGràcies per l'esmorzar, la bona estona i els  vostres consells!!Un altre web bastant útil :   https://www.visitnorway.com     Guia turística , ens va semblar correcta.        Vam arribar a Noruega un dia radiant de principis de Juny. Hi vam entrar pel poble de Larvik on degut al retard del ferri vam arribar a les tantes de la matinada. Però fàcilment vam trobar una àrea per Autocaravanes on vam poder dormir unes hores tranquilament (Coordenades de l’àrea: 59.049065  -...

escalada a le marche, italia

Volíem fugir del mal temps a  Arco di Trento  i no teníem gaire clar on anar a parar.       Per...

La Informació : Dia Mundial dels Ocells

La Fundació RIVUS i l’Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana celebren diumenge el Dia Mundial dels Ocells amb una matinal de natura al Parc de Can Font. Sortides per a...

Vallirana - Escalada Esportiva.

D'aquesta zona n'havíem sentit a parlar, però mai ens havia atret prou. La veritat que és una zona molt complerta, amb una roca excel·lent i molt bon equipament, amb...

AGULLA DEL PORTALET. Via ESCALADA PIRINAICA.

13/07/20. Amb el Felip quedem per anar tres dies a Pirineus, teníem previst anar a la zona de Colomines però la meteo adversa ens fa desistir. Sembla què per Aragó la cosa...

Cascos de Escalada para Cabezas Grandes

¿No encontráis un buen casco de escalada a nivel para vuestra apreciado cabeza? Hemos investigado para mostrarte la lista de cascos que cumple con esta talla especial. ¿A...

SOLO. Escalada a la vida

Poca broma.. fa una mica de por però clar la via és al Cilindre de Sant Llorenç i aixó anima. Està molt ben feta. A més vaig pagar per fer la pel.lí i això fa que la...

Cómo Desinfectar la Cuerda de Escalada y demás materiales

Con lo que está pasando, ¿sabes cómo desinfectar correctamente nuestro material de escalada, especialmente la cuerda de escalada? Diversos fabricantes de materiales textil de...

Encordades. escalada femenina a catalunya

Avui he recordat un documental que va fer Temps d'aventura que tractava sobre les cordades d'escalada femenina a casa nostra. És un reportatge molt ben fet i prou dinàmic....

Aladaglar 1º part. informació pràctica

De fet no sé gaire com començar aquesta entrada.… Ens va agradar conèixer aquest lloc remot, autèntic, inalterat i espectacular, que semblava que haguessim anat al...

DMM Zenith 18 l – Mochila de Escalada de Vía Larga – Opinión

La mochila de escalada DMM Zenith ha sido nuestro regalo de Navidad, ya lo hemos estrenado y estamos muy sorprendidos con ella. Descripción Para escalada en vía larga a...

Visita a Rumania

La visita a aquest país ens va deixar molt bon gust de boca i va superar molt, moltíssim les nostres expectatives. Un país bastant  desconegut...

URQUIOLA BILBAO escalada esportiva

Avui anem cap a la zona d'Atxarte, concretament a Urquiola. El Jorge ens porta a un parell de sectors a fer vies entre el V i V+. Avui a diferència d'ahir esta tot emboirat,...

EGUINO VITORIA escalada esportiva

Aprofitant que el Josep A. ha de fer unes observacions geològiques. Fem una visita al Jorge de Bilbao, que ens porta a fer esportiva a Eguino. No recordo els noms de les vies,...

Albània escalada i turisme

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; -webkit-text-stroke:...

Kong Panic – Cinta Express Tramposa para Escalada – Opinión

Kong Panic y Kong Panic XL son unas cintas express para momentos de pánico o también llamado cinta express tramposa. Te da esos cm extras de alcance en los momentos claves...

ABELLA DE LA CONCA Escalada esportiva

Aquesta sortida és de fa uns 10 dies i sembla mentida que fins a mig matí anàvem en màniga llarga, amb la calorada que fa avui.Havíem quedat a Vilanova de Meià per fer la...

Cómo Marcar una Cuerda de Escalada – La guía más completa

Marcar una cuerda puede ayudar a prevenir un accidentes de rápel o escalada. Pero hay que usar el material adecuada y hacerlo correctamente. Creemos que ésta es la guía más...

Informació pràctica per viatjar a xina

Vam visitar el   gegant asiàtica entre el 10 d’octubre i el 8 de novembre i vam estar escalant a les  zones de Getu (província de...

Noruega 5. escalada a les illes lofoten

De camí cap a les Illes Lofoten vam passar per la carretera  panoràmica  FV 17,  ens va semblar un recorregut espectacular, val  molt...

Petzl Boreo vs Petzl Elios 2 – El Mejor Casco Escalada Polivalente 2018

El Casco Escalada Petzl Boreo es la gran novedad de Petzl para 2018, sustituye ya el clásico Petzl Elios 2. Acabamos de comprar el nuevo Petzl Boreo para compararlo con Petzl...

Cómo Elegir Asegurador-Descensor para Rápel y Escalada en 7 preguntas

Asegurador-Descensor es un dispositivo que con 2 propósitos principales: 1) Rapelar y 2) Asegurar en escalada con seguridad. Existen una oferta muy amplia en el mercado con...

Informació pràctica per anar a austràlia

Deixo aquí quatre coses bàsiques de com ens ho vam fer per anar i voltar  per  Austràlia. A grans trets aquest va ser el nostre recorregut que ja aniré...