Sant llorenç de munt. roca del salt dels cavalls. aresta dels cavalls.

12/09/18. Avui canviem d’aires i anem cap a Sant Llorenç de Munt, amb la seva textura de conglomerat particular. L’aresta dels Cavalls és una de les vies més clàssiques de Sant Llorenç de Munt, i diuen què una de les vies més llarga., amb una dificultat màxima de V, bons ingredients per anar-hi.Tornem a l’ingredient d’excursió, escalada, excursió, però parant al Monestir de la Mola per fer-hi un mos, una bona i plaent combinació.Aparquem a prop del Cavall Bernat i pugem pel camí de la Mola, un cop passat el Cavall Bernat, agafem un drecera (direcció nord) fins a sortir a una pista què seguirem cap a l’oest i què ens durà a Can Pobla. Passem pel davant de Can pobla i poc després trobarem un corriol a ma dreta, per on pujarem cartell “el bolet de Can Pobla”. Pugem amb fins el peu del cingle  dels Cavall i anem cap a ponent fins a peu de via. Bona i variada excursió. La via la podem fer amb quatre o cinc llargs de corda, ara està totalment equipada amb espits i algun parabolt, cal portar alguna baga per a savines. Tot i la seva dificultat còmoda, els què no estem avesats a la textura d’aquest conglomerat, ens dona una mica d’angúnia abans de fer la tibada de rigor, però aviat li agafes el punt, amb un acta de fe però. DADES

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Via paral·laxi a la roca dels arcs

DIUMENGE, 17 DE MARÇ Hi ha temporades que no ens apropem a aquesta meravellosa paret que tants records em porta i d'altres que aprofitant una visita es desperta la...

El rey del kanto a la roca dels arcs

DIMECRES, 13 DE MARÇ Aquest dimecres, proposo a la colla anar a Vilanova de Meià, més concretament a la Roca dels Arcs per fer una de les darreres obertures que han...

SAME a la Roca dels Arcs.

Ja se sap que en aquest pany de paret no hi trobem les vies més agraïdes de Vilanova i aquesta no n'és pas l'excepció: trams verticals seguits del corresponent rostoll. No...

Matinal a la roca de les onze hores

DIMECRES, 28 DE FEBRER Aquest dimecres som tres i proposo anar a Sant llorens del Munt ara que ja tenim la B-40 enllestida en el tram fins Terrassa. Fa molt temps que no...

Pigmeos a la roca de les baumes

DIUMENGE, 25 DE FEBRER Tot i tenir-ho ben a prop, la regió de Frares la tenim força oblidada, però aquest diumenge amb la previsió de temps que tenim ha estat el...

El Rey del Kanto a la Roca dels Arcs.

Un nom ben escaient per a qualsevol via de la Roca dels Arcs, hi trobarem tres trams on hi regnen els bons agafadors però també hi ha lloc per les Repúbliques...

Crustipànic, roca dels Ports

Los esquimales reconocen cerca de 30 tonalidades de blanco, desde el pálido azul del hielo hasta el blanco inmaculado de la nieve recién caída. En nuestro país, el...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Via de l'Aina a la Roca Llarga de Mu.

El carnaval s'acaba, les escalades tornen i els virus segueixen. I és que aquest any, quan agafes alguna d'aquestes pestes modernes, costa un ou recuperar-se'n (almenys a mi)....

Riera de les Gorgues i Salt del Cabrit

Hem fet un recorregut excursionista per la zona de la cua del Pantà de Sau recorrent la Riera de les Gorgues, un afluent del Ter que en aquest indret forma un...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

El Rei del Kanto a la Roca dels Arcs.

I semblava que ja no es podien obrir més vies a la Roca dels Arcs a Vilanova de Meià i, últimament, no són pas poques les que hi han de noves. Avui hem repetit El Rei del...