15 anys de... la Via del Castell a Cambrils.

La petita vall de Cambrils queda en un racó de món on durant molts anys l'únic que si podia escalar era una petita zona d'esportiva. Les possibilitats hi eren però calia mirar-se les parets d'una manera que nosaltres no sabiem fer (nosaltres vol dir els meus companys i jo). Així, amb aquestes mirades diferents, va pendre forma aquest nou sector.La Via del Castell va ser la primera i la que aprofita el pany de paret més seductor i net de vegetació. Una vieta equipada ben interessant, ràpida i amb...

15 anys de... la Visiblitat Reduïda a Canalda.

Moltes vies hi ha a Canalda però cap d'elles travessava el sostre de les curioses i boniques Coves del Moro. Així que el motiu principal de la Visibilitat Reduïda era...
15 anys de... la Via d'en Martí a Cal Fité.

Quan van obrir la Via d'en Martí a la part alta de la Vall de Lord de seguida és va convertir en clàssica i perfecta per aprofitar els matins d'estiu. A més a més, obria...
Via THE WALL a l'Elefant 35 anys després

Dissabte 11 d'agost de 2018 A finals de juliol de 1983 i estant a Sant Benet, ens recomanen una via nova de grau "guai" i "tope assegurada". a l'elefant per la cara nord,...
15 anys de... la Nord Clàssica al Vignemale.

Amb el Marià ja ens havíem convertit en un mixte de client-guia i companys-amics i durant diversos estius vam fer sortides super interessants. Avui fa 15 anys vam decidir-nos...
15 anys de... la Cerdà Pokorski al Calderer.

La Cerdà Pokorski al Calderer va ser, avui fa 15 anys, la meva tercera via a la cara nord del Pedraforca. Recordo que vam entrar per les cornises i vam sortir per la Pany...
15 anys de... la Fot-li Gas a Canalda.

La part dreta de la paret de Canalda sempre ha estat la menys interessant del lloc, per això era la que tenia més espai per obrir-hi vies noves. Ara farà 15 anys vam acabar...
15 anys de... la Dodeskaden a la Roca Punxeguda.

L'estrella indiscutible de tot el vessant nord del Cadí és la Roca de l'Ordiguer, però veïna d'aquesta n'hi ha altres que bé mereixen una visita. Fa 15 anys vam fer els...
15 anys de... l'Homedes al Gat.

El bonic i estètic perfil del Gat queda ben camuflat davant la grandiositat del vessant nord del Pedraforca, però un cop el descobreixes mai més deixes de mirar-lo. La...
15 anys de... El Camí d'en Pep a Narieda Oest.

Recordo que vam repetir, avui fa 15 anys, aquesta via del vessant oest de Roca Narieda per fugir de les primeres calors estiuenques. El Camí del Pep l'havien obert l'any abans...
15 anys de... la Tranxilium 50 a Canalda.

Sempre que caminava pel peu de la paret de Canalda, m'aturava uns instants a l'inici de la Tranxilium 50 per mentalitzar-me que tard o d'hora hauria d'afrontar el repte...
15 anys de... La Cosa al Pic de St. Cugat.

Aquesta via va ser la primera que vaig fer al Pic de St. Cugat avui farà 15 anys. Aquest és un lloc que ens quedava (i ens queda) lluny, només la curta aproximació i els...
80 anys de la batalla de lleida

Amb motiu dels 80 anys de la Batalla de Lleida el Grup de Memòria Històrica del Centre Excursionista de Lleida, amb col·laboració de la Regidoria de Participació...
La força tel·lúrica del castell dalmau

Hi ha racons que desprenen una força especial. El Castell Dalmau és un paratge d'aquest. Si no perquè un pedrot com aquest té la fal·lera de 18 vies. Si doneu el tomb per...
15 anys de... la Pols a l'Era a la Serra Alta.

En aquesta via que vaig obrir ara farà 15 anys a la Serra Alta em va passar una situació del tot curiosa: quan estava espitant l'artificial del L2 se'm va quedar bloquejat...
Pels voltants del castell de montesquiu

Més que pels voltants pel castell hauria de dir que he estat tot el cap de setmana enclaustrat al castell de Montesquiu doncs estic fent el curs de Tècnic de senders de la...
15 anys de... la Vella Sirena al Cor de Perles.

No recordo res de res d'aquesta escalada de fa 15 anys a Perles però segons les anotacions de la llibreta vam fer les tres vies que hi ha al Sector del Cor: la Furgi del Pasti,...
15 anys de... l'Aurora a la Paret del Lacó

La Paret del Racó és una petita o molt petita paret de Font Ferrera que sobresurt entre La Bruixa i la Punta de l'Alba, i buscant les debilitats del balmat transcorre la...
A la cerca del misteriós  castell d'em pres

A la cerca del misteriós castell d'em pres

Mira que porto temps per Tuixent i la seva vall i caminant pels seus verals... doncs l'altre dia l'Enric em comenta que prop de Sisquer hi ha les restes del castell d'Em Prés....