Optima

08-09-2018MonestirGorrosGorra FrígiaVia  : OptimaDia mol tranquil de escaladors a la zona de Gorros, avui al bar, tot esmorzant,  he petat la xerrada amb un vell company d’escalades, vam coincidí algunes vagades quant teníem vint-i-pocs  anys i desprès el temps ens ha separat, encara que esporàdicament ens em retrobat, aquesta setmana em truca tot esvarat ......El Santi al  L - 1“fa quatre anys que no escalo i la dona em diu que deixe de bordar per casa, i surti a desbravar-me” aquesta parrafada em deixar anar,  no mes despenjar Jo el telèfon. Be anem a fer alguna coseta i dit i fet dissabte enfilem cap a munt i es que anem a saltar com una llagosta de agafador a agafador .........L - 2Arriba l’hora de la veritat i com que es un accelerat no em dona opcions i am prou feines em deixa fer un llarg de primer ( el lleig)  es que esta mes content que un xinxó.L - 3Ja estem a dalt i ens trobem amb el Manel i la Ita  que venen de fer “La Gavina”  em cauen els “collons” per terra la ant trobat mol maca i el tercer llarg no tant difícil,  lo que confirma que cada cop soc mes  maldestre amb això de els graus i mes covar, en fi prenc nota i en la propera reencarnació miraré de fer-ho millor.L - 4Aproximació  : Passat  el peu de la Gorra Frígia uns 200 metre mes enllà trobem un corriol, que puja dret, per desprès baixar, el camí passa a tocar del inici de la via. Descripció de la via  :Primer llarg  : Aprofitem un arbre per fer les primeres passes, després un curt tram mol vertical amb els agafadors mol justes, aquí me ajudo de els agafadors de colors, després ja es va suavitzant la cosa i te una lleugera tendència cap a la dreta. 30 metres, 16 xapes, Ao / Vº+ / Vº / IVº+ / IVºSegon llarg  :  En horitzontal a la dreta, còmodament, fins passar el inici de una canal, després recte amunt amb bona pedra i bons agafadors. 43 metres, 11 xapes, IIIº - IVº Tercer llarg  : Quasi horitzontal a l’esquerra fins trobar la primera xapa, no visible, després seguim a l’esquerra en diagonal ascendent per agafar una fissura de agafadors grans, però se ha de vigilar la qualitat de la pedra, molt ben assegurada, arribem quasi caminant al bosquet. 35 metres, 15 xapes, IVº / Ao / IVº / IIIº / IIº - Iº.Quart Llarg  :  Una mica a la dreta i recte amunt, sortida fina i després un festival d’agafadors fins a sobre de la llastra, ara un parell de passos verticals ens deixa davant de la reunió.  40 metres, 13 xapes, Vº / IVº+ / IVº.Descens  :  Dos ràpels per la vessant oposada a la via, un de curt i un de llarg fins la canal .Per informació general telefonar al Patronat 93-402-46-00Per l’aproximació Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Addaia, mecànics a la força (Menorca)

Dissabte, 8 - 11 de juliol de 2023Cada viatge té els seus contratemps i aquest ens està posant a prova des de bon principi. Més enllà de la nostra capacitat de decisió...

Vies Infidel i Lo Tio Gos

Ressenya de Guillem AriasRessenya de Joan PruneraAvui hem pujat en Rafa Lucas i jo a Gorros per tal d'escalar la via infidel a l'agulla Cara de mico i continuar per alguna...

Integral "Escalada Virtual" + "Optima"

Aquest dimarts quedo amb en Jordi per pujar a Gorros a cercar l'ombra i fer una integral tot escalant dues vies.De fet ja havia fet aquesta escalada fa uns quants anys i...

Albarca, Ulldemolins, Cornudella

var Latitud_sortida = 41.299762; var Longitud_sortida = 0.911235; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

5 dies de tardor a La Cerdanya

Dos dies dels Pirineus a Bellver de Cerdanya Mitja  2,4 km. 12 fites Errada en targeta 3.6 km. 1-07-32 126 metres de desnivell positiu Llarga 4 km. 17 fites 5.7 km....

Escalada a la Plantació i els Gorros

Hem tornat a Montserrat per fer un parell de vies per la zona de la Plantació i els Gorros. Com en la nostra darrera visita a Montserrat, hem triat vies de la col·lecció d'en...

Optima

16-09-2020 Montserrat Gorros Gorra Frígia Via  : Optima  Això de Montserrat cada cop ens fa mes grípia anar-hi, tenim un element que no vol ni sentir-hi...

Magdalena Superior, via Ignasi Jorba

16.09.16  Amb la recent estrenada fase 2 del desconfinament, arriben les primeres excursions de debó i les primeres escalades post-covid. Però a mi m’agradaria...

Gavà- Sitges per La Morella.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Aprofitant que estem federats i podem sortir del Municipi, avui hem decidit anar des de Gavà fins a Sitges passant pel costat...

Gorra Frígia, via Stromberg

10.07.19  Després de la gran calorada de finals de juny, i aprofitant una breu “refrescada”, tornem a la Gorra Frígia per escalar-la aquest cop per la via Stromberg,...

Gorra Frígia, via Ana Marisa Correia

26.06.19  Just a l’inici de l’onada de calor més severa dels darrers anys, decidim anar a escalar a Montserrat però escollint molt bé allà on anem per tal d’estar...

Roc Roig i pla de la Feixa

var Latitud_sortida = 42.430463; var Longitud_sortida = 1.941322; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Via LO TIO GOS al Gorro Frigi

Dissabte 25 d'agost de 2018La via que descric a continuació es prou popular per donar mes explicacions. Sense cap pretensió, aquesta via es prou assequible per qualsevol...

La Gavina

11-07-2018                       Gorra Frígia Via  :...

Pels bunquers de foradada

Fa un temps vaig veure el programa El Foraster de Quim Masferrer dedicat al poble de Foradada on es veia un búnquer que desconeixia. Això va aixecar el meu esperit aventurer i...

El Serrat de la Foradada

Els seguidors del blog deuen recordar que fa poques setmanes vaig fer una incursió matinal a Montserrat per pujar el Serrat de la Foradada per un curt camí equipat. Vaig fer...

Via FERNANDO LAJARÍN al Gorro Frigi

Diumenge 18 de juny de 2017Molts anys fa que coneixia aquesta via de la cara oest del Gorro, però sempre hi passava de llarg. Burins vells, un tram molt vertical, a l'ombra i...

Senyoriu de Bertiz

var Latitud_sortida = 43.138447; var Longitud_sortida = -1.613301; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...

Pic de la Font Blanca (2906 m.)

Quan la calor apreta i la neu a cotes baixes comença a fondre, Andorra sempre és una bona opció. El fet que puguem arribar en cotxe fins a una altura considerable, facilita...

Bastiments (2.881 m.)

var Latitud_sortida = 42.421705; var Longitud_sortida = 2.267204; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Optima

29-10-2016 Gorros Gorra Frígia Via  :  OptimaEstic de sort.... tres joves..... joveníssims companys ant decidit que traurien a passejar a aquest avi.... comencen...

Les Granotes.

El último buril (V+, 270 m)Paret del Pessó, Collegats.Fa massa dies que no fem bivac i ens n'anem a Collegats a dormir al costat d'unes granotes que no existeixen, només són...

Ana Marisa

07-09-2016 Gorros Gorra Frígia Via :  Ana Marisa CorreiaDesprès de un munt de dies sense tocar la pedra Montserratina i amb una certa recança per comprovar si ens hi...

Doble doblet a Gorros

Aquest dijous vàrem pujar a gorros a fer una integral. Mentre el David i el Xermi feien la via infidel i  a continuació la via Optima, una integral que amb el Tonia...

Esmunyir-se per les estretors

L'escarabat s'encongeix un 60% per escapar-seDavid Bueno, professor i investigador de la Universitat de Barcelona.Diari Avui 01.05.2016. AraDiumenge. Ciència. p. 22. Hi...

Vies: Infidel i Òptima.

Després de molt de temps sense anar a la part alta de Montserrat, amb el Toni cerquem poder escalar a l'ombra i ens dirigim a l'agulla Cara de Mico a fer la via Infidels i, un...

Indian creek

Ja fa uns quants anys que ens vam enganxar a aquest escalada i a aquest racó tan especial. No és la primera vegada que voltem per aquests espectaculars...

Gorra Frigia Optima

08-11-2014 Montserrat Gorros Gorra Frígia Via : Optima                            ...

Volta a la Vall Fosca (meitat oest)

Desnivell: 1900mDistància: 41kmDificultat: altaDurada: 9hPunt de Sortida: Central de CapdellaPunt d'arribada: Torre de CapdellaMés informació: al llibre del Pallars Jussà....

MONTSERRAT Gorro Frigi "via òptima en solitari"

Després de no trobar companys pel cap de setmana, aquest dilluns em decideixo anar tot sol a Montserrat a fer una via que tinc pendent d'escalar en solitari.Avui al Monestir...

Canvi ClimBàtic

15-03-2014 La Plantació La Presidenta Via  :  Canvi ClimBàticL-1  40 metres, 1 Pitó 2 xapes, 1 sabina ;  IVº /  IIIº / IIºL-2  45 metres, 9...

Via: La Gavina, sortida per la ÒptimaZona: Montserrat – Gorros-Dificultat: 5cDificultat obligada: 5cLlargària La Gavina: 150 metres (30+30+30caminant+30+(30 que no hem fet...

Ascensió al Coma d'Or (2.826 m) amb esquís

El Coma d'Or és tot un clàssic de l'esquí de muntanya. Jo ja l'havia fet l'any 1998 però després havíem tingut dos intents sense èxit, un a causa del mal temps i l'altre...