Noruega 3 : stavanger, flamm, beachen, skala...entre parets i paisatges de postal

Savíem  que a pocs quilòmetres de Stavanger hi ha una zona d’escalada esportiva bastant interessant. El seu nom Bersagel,  va ser impossiblee trobar ressenyes del lloc. Finalment a  la web  mountain project  vam aconseguir com arribar al pàrquing del sector 58.936324  5.955732Allà uns escaladors locals, en deixen fer fotos d’una antiga guia que ja no està a la venta.L’endemà al matí anem a escalar, la zona és una llarga muralla amb 4 sectors diferenciats....

Crònica de Noruega del 13 d’agost

Diumenge 13 d’agost de 2017: Comencem el dia amb un suculent i extraordinari bufet lliure a l’hotel. Puntual a les 9:00 h, la nostra guia peruana a Oslo Rosa Cardenas, ens...
Crònica de Noruega del 12 d’agost

Dissabte 12 d’agost de 2017: Ens despertem ben matí i com no segueix la persistent pluja. Avui tenim 550 quilòmetres de carretera fins la ciutat d’Oslo. L’idea inicial...
Crònica de Noruega del 11 d’agost

Divendres 11 d’agost de 2017: Són les 7 del matí i ja estem agafant forces en el desdejuni per a un dia molt exigent, ja que avui anem a realitzar la ruta més dura del...
Crònica de Noruega del 10 d’agost

Dijous 10 d’agost de 2017: L’estada a l’hotel de Geiranger se’ns queda curta. Unes bones vistes, el millor menjar fins ara i bons serveis (jacuzzi i sauna incloses) fan...
Crònica de Noruega del 9 d’agost

Dimecres 9 d’agost de 2017: Són les 8 del matí i ens resulta difícil abandonar aquest bucòlic hotel a la vora del fiord dels Somnis. Però hem de continuar el nostre camí...
Crònica de Noruega del 8 d’agost

Dimarts 8 d’agost de 2017: El dia anterior el recepcionista de l’hotel ens havia recomanat que desdejunarem a les 7 del matí per a evitar els grups de xinesos i/o...
Crònica de Noruega del 7 d’agost

Dilluns 7 d’agost de 2017: Són les 6:30 h. del matí a Bergen. Aguaitem per la finestra, i sorpresa! No plou i fa sol. Estem d’enhorabona. Ens acomiadem de Bergen amb un...
Crònica de Noruega del 6 d’agost

Diumenge 6 d’agost de 2017: Continua la persistent i molesta pluja. Diuen que Bergen és la ciutat més plujosa d’Europa, i nosaltres podem donar fe. Estem més arrugats que...
Crònica de Noruega del 5 d’agost

Dissabte 5 d’agost de 2017: Segueix plovent. A les 9 del matí, deixem enrere el poble de Voss per a resseguir una preciosa carretera turística que bordeja el Fiord de...

Crònica de Noruega del 4 d’agost

Divendres 4 d’agost: Avui teníem un dia llarg de bus per davant. En primer lloc, es dirigim a Avaldsnes per a visitar un poblat víking. Una peculiar guia mexicana ens...
Crònica de Noruega del 3 d’agost

Dijous 3 d’agost: Avui “matinejada padre”, a les 6:00 el desdejuni, ja que anàvem a visitar el Preikestolen o el Púlpit, el monument natural més popular de Noruega i...
Crònica de Noruega del 2 d’agost

FIORDS DE NORUEGA Una experiència única Dimecres 2 d’agost: A les 10:30 i amb puntualitat “noruega” arribem a l’aeroport de Stavanger. Desprès de conèixer al nostre...
Les parets hauran d'esperar

Hi ha obligacions que estan per damunt de qualsevol altra cosa i la feina que tinc en aquests moments és la més gratificant que em poden oferir per que ja fa una setmaneta que...
Lo Coscollet (1610 m). Paisatges Prepirinencs.

IntroduccióLa ruta que us proposem puja al cim de lo Coscollet. Un cim centenari, situat a la riba de la vall del Segre, en una zona molt escarpada i de gran bellesa. La part...
Descobrint parets per frança

Com a vegades ens passa, arribem a conèixer indrets i parets de pura casualitat. I aquest és el cas d’algunes vies que ara explicaré.   ...
Via MONTSICIANA a les parets d'Àger

Diumenge 1 de maig de 2016Diuen que a la de tres va la vençuda i així ha estat. Desprès de dos intents i sense haver tastat la roca, aquest primer dia de maig he fet el...

Manlleu, paisatges d'osona

Lloc inici caminada:Passeig del Ter, Manlleu, Osona, CatalunyaCaminants:  Salva, Jose Maria i Francesc  Data: 24-12-2015 Hora d’inici caminada: 08:01:02Hora...
Meteora escalades i paisatges

La veritat és que vam treure bastant suc de Meteora, dels seus racons i les seves torres de conglomerat. I aquí deixo alguns escalades més i algunes ...
Les parets poden esperar.

En la vida sempre hi ha una primera vegada en totes les coses, i ves per on, jo estic en una d'aquestes primeres vegades.Vindràn més escalades, més vies però ja se sap que...
Setena i última postal de vacances 2014

La Burreta, que tant bé es porta amb nosaltres, bé mereix sortir alguna vegada a la fotografia. Més ben dit, a la postal.Pujant al Mont Caro  Tant de bo les...
Sisena Postal de Vacances 2014

Capvespre des del Cim de la Mort. El Cim de la Mort i el Puig de l’Àliga son els dos punts més elevats de la Serra del Pebrer, germana petita juntament amb la...
Coves, els paisatges subterranis.

Presentació que complementava l’exhibició de l’any 2012 al Museu d’Història Natural de Viena. Les imatges ens mostren la diversitat de les cavitats: pous,...
Cinquena postal de vacances 2014

Matí del dia de marxar de Llavorsí. La muntanya del davant deu ser conscient de com me l'he estada mirant aquests dies. De com, gairebé, l'he festejada.De com l'he...
Quarta postal de vacances 2014

Repòs en el camí de pujada a Sant Pere del Burgal. Al fons de la vall, Escaló i la seva torre de guaita.(Que maca que està la meva mestressa!)Es va donar l'avinentesa que,...
Tercera postal de vacances 2014

Quan el 1976, amb el Seat 850 carregat fins dalt amb totes les pertinences per a acampar, i les que calen portant una petita d’un any, vam anar a Suissa, aleshores un gran...
Segona postal de vacances 2014

De Llavorsí surt el camí vell de Tírvia, pel marge esquerra de la Noguera de Vallferrera, que a Llavorsí mateix s'uneix amb la Noguera Pallaresa.Al començament és ample i...
Primera postal de vacances 2014

Camí del Pallars, una aturada al Coll de Comiols.Hi ha un motorista solitari, alemany, contemplant el paisatge i fent el cigarret tranquilament.Hi ha calitxa que no deixar...
Fotografiant paisatges volcànics (1)

Jo no se vosaltres, però a mi, el fet de ser espeleòleg m'ha portat a què m'hagi anat interessant per tot el que estigues mínimament relacionat amb el mon subterrani,...
Els paisatges de l'aigua de Montcada a Barcelona

ITINERARI PEL REC COMTAL: “Els paisatges de l’aigua de Montcada a Barcelona”Ruta: Casa de la Mina – Casa de les Aigües de Montcada i Reixac – Rec Comtal – Casa de...
Les parets d'Oisans... realment salvatges.

Ja fa uns anys havíem voltat per la zona de Briançon  i , tot i que  és un indret fantàstic, però vam visitar sectors d'esportiva que no ens  van semblar res...