Deth Naut Aran enquiath Baish Aran damb BTT (i II)

Distància: 48 km.Desnivell: 1500 m.Dificultat tècnica: mitjana.Punt de sortida: Arròs.Punt d'arribada: Les.Durada total: 6:00 h.Pensàvem que la segona jornada d'aquesta travessa no podria superar la del primer dia, però és ben bé que va estar a la mateixa alçada, sinó més; no té el punt alpí de la primera però en canvi té aquell puntet que et donen els antics camins fets amb enorme saviesa que unien antigament els pobles de la vall.Comencem fent una esmena a la totalitat a la primera pujada prevista per sender (ens el guardarem per baixar-la) i fem un primer ascens cap a Vilamòs còmodament per pista i gaudint al màxim de les panoràmiques que ens ofereix de les Maladetes... un gran encert: ens hem estalviat una bona rebregada als ronyons, hem pogut xerrar d'això i  d'allò i ens hem delectat amb les citades vistes. Però realment sabem que l'hem clavat quan baixem el corriol que havíem de pujar... quin regal, quin plaer, quina xalada... només són 400m- però del primer a l'últim bestials: ràpids i nets amb una vegetació bucòlica. Un cop a baix, una mica de calma pel Camin Reiau fins a Les on fem la pujada llarga del dia: uns 750 m+ de molt bon fer si no fos pel ritme salvatge que imposen aquests Insaciables, forts com el vinagre d'antany. La primera part per asfalt encara els esperona a ascendir clarament per sota dels 10' els 100m+... una clara vulneració dels principis jamaicans que regeixen els ascensos Pass@muntanyes; sort que les facècies omplen la conversa i arrangen mínimament la situació.Un cop a la cota màxima ens disposem a encarar el sender més llarg del dia, 600m- amb dues parts molt diferenciades: la primera més laboriosa i amb algun brevíssim pas a peu per sortejar algun barranc o fang, i una segona part que baixem xalant al màxim per una preciosa fageda. Per acabar la travessa només ens queden 150m+ per remuntar i encarar el darrer descens del dia: 300m- molt fàcils i divertits que fem en un tres i no res. Cloenda metafòrica que resumeix perfectament el que ha estat la travessa: meeeeel!

Tuc de beret y tuc deth dossau

Tuc de Beret y Tuc deth Dossau desde Beret El Tuc de Beret se eleva 2594 m sobre el mar y el Tuc deth Dossau mide 2521 m. Ambos se encuentran en el Alto Arán cercanos...

Cap de marimanha y tuc deth rosari

Cap de Marimanha y Tuc deth Rosari desde el aparcamiento de l’Orri El Cap de Marimanha (2629 m) y el Tuc deth Rosari (2607 m) son dos montañas clásicas...

Torn a Era Entecada damb BTT

Distància: 40 km.Desnivell: 1600 m+/2200 m-.Dificultat tècnica: alta.Durada total: 6.30 h.Punt de sortida: Eth Portilhon.Punt final: Bossòst.Sortim des de Eth Portilhon i...

Ath Montpius damb BTT

Distància: 30 km.Desnivell: 1500 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta.Punt de sortida: Vielha.Durada total: 6 h.Sortim des de Vielha i per asfalt arribem ràpidament a Gausac...

Deth Naut Aran enquiath Baish Aran damb BTT (I)

Distància: 48 km.Desnivell: 1600 m.Dificultat: mitjana.Punt de sortida: Salardú.Punt d'arribada: Aubèrt.Durada total: 7h.Insaciables i activitat és festa segura... i això...

Ath pic der Òme damb BTT

Distància: 38 km.Desnivell: 1550 m.Dificultat: molt alta.Exposició: baixa, molt puntualment mitjana-baixa. Ciclabilitat de pujada: 75%.Ciclabilitat de baixada: 85%. Durada...

Sauth deth pish

Edat recomanada: A partir de 3 anys El dia 11 de juny vam anar al salt d’aigua més conegut a la Val d’Aran. El salt està format per dos salts d’aigua, el...

Tuc deth Pòrt de Vielha

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Boca sud túnel de Vielha-Bosquet des Paus-Pletiu dera Escaleta-Estanh Redon-Tuc deth Pòrt de...

Tuc deth Rosari (2594 m.)

Poc convençuts de trobar neu en quantitat suficient, enfilem cap al pla de Beret per veure si des d'allà és possible fer alguna cosa amb els esquís als peus i sense...

Trilogia corriolaire del Baish Aran

Sortir a pedalar amb el Jordi és sinònim d'aventura i de corriols. En aquesta ocasió ens ajuntem per anar a fer tres corriols boníssims del Baish Aran.Des de Les remuntem,...

Gessa – Ueth deth Garona (Beret)

Fàcil excursió de senderisme des de Gessa fins el Pla de Beret, passant per Unha, Bagergue i resseguint el GR-211 que ens porta sense dificultat al Pla d’Orri i a tocar...

Tuc deth Milh i Cap dels Clossos, 16-02-14

16-02-14 Ens llevem a Salardú.Uns han dormit en furgo altres en alberg i estem desperdigats per Salardú.Uns finalment han optat per anar cap la Tuca de Betren i altres cap a...

Estanhs deth Rosari de Bacivèr amb raquetes

Pujada als Estanys del Rosari des del Pla de l’Orri seguint la traça hivernal dels esquiadors de muntanya que pugen al Pic de Baciver o al Pic del Rosari. Nosaltres varem...

Tuc deth Milh i Tuc de Bacivers

Descens del Barranc deth MilhMalgrat estrenar la temporada d'esquí de muntanya el diumenge anterior, amb una modesta pujada al Bastiments, és aquest cap de semana llarg el...

Passada deth Nebot 2.506m

Por la mañana tenía algo de trabajo, así qué salgo de casa tarde para la boca norte del Túnel de Viella. No tengo ningún plan muy concreto más que estirar las piernas un...

Tuc deth Cap dera Serra 2613m

El miércoles 4 de diciembre había quedado para escalar, pero un imprevisto hizo que me quedara sólo, así que tuve que buscar un plan alternativo, y me decidí por esta...

Esquí de Muntanya : Alta Ruta Pallars Aran Ribagorça

25 a 30 de Març de 2013 Travessa feta amb companys del Madteam, resseguint parcialment el recorregut de la carros de foc, sortint desde Espot, i pasant per tots els refugis de...