Bateig a malanyeu: montse curto

Em diu en Toni Vilaseca: - I si anem a Malanyeu? Se m'obren els ulls ... doncs la veritat que en tenia ganes doncs tothom en parlava i jo sóc batxiller de mena. Els companys de casa (Lleida) no hi volen anar perquè diuen que cau lluny, la veritat és que estàs una hora i mitja fins a Berga i tot per autovia. És curiós un cingle tan petit i tant ple de vies. Quant estàs allí ho comprens perfectament: Té una roca que enamora. És una calcària  farcida de forats. La dificultat augmenta a nivell que la paret es posa dreta. Si mireu les fotos no són gaire boniques perquè aquests forats que us parlava estan ocupats també per trams de vegetació i no formen una gran paret. Plaer garantit. Una mica em recorda Alòs de Balaguer amb tirades com Canto per soleares i similars.En conclusió, és la primera vegada que hi vaig però no crec que sigui la darrera doncs m'ha agradat.Una de les vies més clàssica és la dedicada a la Montse Curto que és la fita que ens hem proposat pujar avui.Descripció de la via:Des de l'aparcament ja es veu la via així que us recomano una visió general de paret i mireu d'anar localitzant la via doncs a peu de paret no la podreu distingir amb facilitat. Si no ho feu així ja us veig resseguint la cinglera cercant una M C grosses que hi ha a l'inici de la via.1a tirada (IV - IV+ - IV - 25 metres - 5 parabolts): Pugem una placa fins arribar a una feixa - trencadota i terrosa - que seguim un parell de metres a la dreta per remuntar per una llastra (IV+) que després es fa més factible.La reunió resulta una mica incòmoda. Potser seria millor haver-la fet un metre a la dreta on hi ha una savina i sembla que hagi més espai.2a tirada (V- - 30 metres - 10 parabolts): Sortim per la dreta de la reunió passant per damunt de la savina. Anem pujant amb una tendència a la dreta. No hi ha problema d'orientació doncs la via està totalment equipada.Ara la reunió és molt còmoda.3a tirada (V - IV+ - 40 metres - 10 parabolts): Sortim caminant per l'esquerra i amunt fins retrobar-nos amb la paret. Ara cal distingir clarament dos trams. Davant tenim un tram més dret on cal pujar amb cura però més amunt sembla que els forats han desaparegut (V/AO) i hem posar els peus de gats en misèries. Hi ha un forat però quan fas força et claves la roca. Esteu en el pas clau de la via. Un cop superat us encareu al segon tram que està format per una diagonal a la dreta que travessa la paret. Agradable com el segon llarg (IV+)Descens:Muntem un rapel de 35 metres fins a la segona reunió i d'aquí un rapel de 45 metres fins al peu de la paret.. Desfem el camí d'anada (25 minuts).Accés: A la carretera de l'Eix del Llobregat - C-16 en el km. 110 agafem un trencall que ens durà al llogarret de Malanyeu. Aparquem al costat de l'esglesiola de Sant Sadurni. Darrera seu ja podem veure la paret del cingle de Malanyeu.Aproximació: Passem per davant de l'església i agafem una pista.Passem pel costat d'una masia. Continuem per la pista. Travessem un rierol. Abans del Molí de Baix deixem la pista i agafem un corriol que travessa un barranc i s'enfila vers la paret (22 minuts). Quan ja estem tocant la paret agafem un carrerany que va a l'esquerra fins trobar una fita amb una pedra que indica el trencall que hem d'agafar per arribar a l'inici de la via.

15 anys de... la Montse a la Paret del Grau.

A la part més occidental de la Paret del Grau de Coll de Nargó hi ha tot un regitzell de vies equipades que combinades entre elles (com aquesta i aquesta altra) et deixen la...

Sempre malanyeu: via incondicionals de malanyeu

He patit una caiguda fa 7 mesos i de moment no torno al món de l'escalada. Li vaig comentar a l'Antonio Balasch si volia continuar el blog i m'ha dit que si. Moltes gràcies,...

Més malanyeu: avui la via francesc sunyol

Torno un altre cop a Malanyeu. No es casual. A l'hivern resulta un indret encantador amb assegurança d'escalfor del sol. Avui anem a la via Francesc Sunyol. Costa de dir però...

Retorn a malanyeu: via doraemon

Malanyeu té unes condicions climàtiques excepcionals per poder anar a escalar a l'hivern ja que la paret està encarada al sud i aviat guanya escalfor. A més hi ha una...

Montse Curtó

20-02-2020 Bergadà MalanyeuParet del Davessó Via : Montse Curtó ( sortida  Astoret)El dia comença un xic núvol per lo que el esmorzar se allarga tot esperant que...

MALANYEU via Montse Curto

El divendres el Cesc em proposa d'anar a Malanyeu, no és una escalada que m'entusiasmi però  en aquesta època de l'any els colors són preciosos.La via que hem escollit...

Malanyeu - Via Montse Curto - 24/11/2018

Malanyeu és un lloc excel·lent  per escalar a l'hivern. Quan hi ha inversió tèrmica i les valls estan plenes de boira, en aquest racó tan bonic sempre podreu escalar....

Via montse pueyo

DIUMENGE, 07 DE DESEMBREJa he vist al blog que aquesta vegada,  el Visa m’ha passat la mà per la cara i ha estat més ràpid en fer la piulada (no hi ha com tenir hores...

Via Montse Curto

Avui hem acomiadat la intensa activitat d’escalada del 2013, fen una via de 3 llargs a Malanyeu.Tot i la disbauxa a l’hora de quedar i trobar-nos, al final hem redreçat la...

Via montse pueyo

DIUMENGE , 08 DE DESEMBRETorna a tocar Vilanova,  és que el Josep no se’n cansa mai!!. Avui teníem que sortir a les 7, 30 com sempre, però per coses del destí vaig...

Via Montse Pueyo a la Roca dels Arcs

Tenim el blog plè de terenyines. Aprofitant un dia de festa entre setmana, ens escapem amb en Toni per anar a escalar, i és que ganes no ens en falten. Com sempre,...

VIA DE LA MONTSE A3-6a

Nova escapada amb en Pep Vila que vol provar l`artifo a Santllorenç del Munt.Triem la Falconera i triem una via poc repetida: "de la Montse"El dia es frescot.En Pep escalfa a...