La canal

05-12-2018 CollbatóLa Codolosa EsquerraVia  : La canal (Variant d’entrada) Per una cosa ho un altre sempre falla algú, a mes en vigílies de un llarg pont, el Bruc esta orfe d’escaladors. Em trobo amb el Martí i allarguem l’esmorzar una bona estona mentre ens anem explicant les respectives aventures, “de pa sucat amb oli” en aquest llarg període en que no em coincidit.El Martí al L - 1 Ara ja escalfa el Sol i anem cap a la Codolosa, Ell a de tornar d’hora, coses dels avis que sempre son la darrera (o la primera) opció per els fills, encara que ho neguen als avis se els cau les baves amb els nets. Una via bonica, llarga i a la vegada curta es “La canal” que nosaltres fem per una variant d’entrada mes bonica, al nostre parer.L - 3 Com no pot faltar, de tant en tant, encara ens emmerdem per aquets corriols de Montserrat i a la baixada seguim unes fites, al principi per un corriol que desprès agafa el fons de la canal i s’embolica, cap cosa excepcional, però una baixada directe que desconeixíem, sempre se esta a temps d’aprendre, be sortim directe a sobre el poble de forma rapida, es qüestió que passin un dotzena mes de cordades i tindrem un rapit camí de retorn.L - 4 Aproximació :  Agafar el camí de la Codolosa i mol abans d’arribar-hi trobem les primeres parets, es veu clarament La canal de la via original, passem el petit canal d’aigües i mes en lla, just a la vertical de la paret surt a l’esquerra un marcat camí que en un parell de minuts ens deixa a peu de via. El peu de via queda a la dreta de l’esperó i a l’esquerra de La Canal. Descripció Primer llarg  :  A la dreta de l’esperó, en una petita entrada de vegetació, una primera xapa marca el inici, els primers metres van en diagonal a la dreta fins a la segona xapa a sobre de la mateixa anem a l’esquerra per entrar en una bonica placa pedra de primera grau amable i un xic dreta, la sortida de la cinquena xapa te un pas mes difícil, 2 metres, desprès millora i se entra ràpidament en la reunió. 20 metres, 7 xapes, IVº / Vº- / IVº. Segon llarg  :  Se segueix un llavi que puja en diagonal a la dreta per terreny fàcil, trobem alguna sabina per posar alguna baga, fins arribar a trobar-nos amb la via original de La canal, un arbre ens permet col·locar una baga i assegurar un tram de 3 o 4  metres mes verticals, a sobre del quals trobem la reunió. 30 metres, Iº - IIº / IVº- Tercer llarg  :  Se surt per la dreta remuntant uns metres per la canal, per anar a trobar un petit collet a la nostre dreta, aquí trobarem un pas amb pedra a controlar, un cop posats al petit collet la pedra torna a ser extraordinària davant tenim una placa dreta i mol ben assegurada, al cap de munt trobarem la reunió a l’esquerra. 20 metres, 4 xapes, IIIº+ / IVº / Vº (o Ao) Quart llarg  :  Un curt passamà des de la reunió fins a la zona herbosa, uns 15 metres caminant fins trobar la paret, en un solitari arbra trobem una baga, elm primer tram es vertical amb bons agafadors, al cap de munt es possible posar un friend per que al segon li vingui be la corda, ara una diagonal a la dreta per terreny mes fàcil, trobarem una baga en uns matolls, seguim i una baga en un pont de pedra marca el lloc en el que tirarem recte amunt, bons agafadors, arribem al cap de munt a on no hi ha res preparat per fer reunió, anar una mica mes endavant i fer-la en arbre. 55 metres, 3 bagues, caminant / IVº / IIIº - IIº / IVº Descens  :  Anar a l’esquerra, al davant i una mica mes amunt una senyal groga - blanca i una fita ens marquen el camí, seguir per l’esquerra flanquejant una mica fins el fons de la canal i desprès seguir recte avall, camí poc marcat. Per informació general telefonar al Patronat 93-402-46-00 Per l’aproximació. Suggerimentsde vies per anar-hi  a Montserrat. Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Pa Siempre a la Punta Trini Climb.

Aquests del Trini Climb la van ben encertar amb aquesta via. Es tracta d'una línia fissurada de dalt a baix, en general molt franca d'escalar si ens va el tema atlètic malgrat...

Esperó de Fra Garí

24-03-2024MontserratCollbatóVia: Miranda de Fra GaríBon dia, Companys i companyes.La sortida d'avui té el seu origen ara fa justament una setmana, un dinar familiar i...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Aresta Brucs al Dumbo.

Deu ser la via més senzilla per pujar a la Miranda del Setrill,nom amb el que també es coneix el Dumbo. Si ens atansem a aquest itinerari ens trobarem amb la típica Aresta...

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Matinal a castellfollit

DIMECRES, 06 DE MARÇ Aquesta setmana mentre preparem la sortida de dimecres, el Lluís em proposa anar a Castellfollit per fer l'aresta Ger, però jo ja la he fet més...

Vies " Vilarrubies/Vilaseca - i Apia"

ressenya del Manel&ItaAvui , amb en Jordi Martinez, hem conegut una nova zona d'escalada a la Pobla de Claramunt. Per arribar-hi hem seguit les indicacions que trobem...

Integral Draster al Sereno.

A jutjar per les piades a la xarxa aquesta no és una via massa popular a dia d'avui, tot i així a nosaltres ens ha agradat força. Si l'itinerari es repetís amb...

Via Normal i Flanagan al Cilindre o Cabrit.

Hem intentat escalar la Normal però hem estat tant sapastres que a la segona tirada ens hem enredat i en comptes de seguir el flanqueig a la dreta, hem pujat pels dos parabolts...

Nova via al triangle del cilindre: via aubesa

Mirant el sostre del segon llargLa paret del Triangle del Cilindre, alguns li diuen el Cilindret, ha esdevingut l'escola d'escalada de Sant Llorenç de Montgai. L'altre dia un...

Escalades a la Gorra Frígia, 2

Després d’haver descrit les vies de l’Adrià i la variant Montpart, dues vies ben diferents que recorren la part del davant de la Gorra Frígia, ara toca fer el mateix a la...

Integral Baumes-Gallifol.

Seguint els consells d'un bon amic i millor montserratí enllacem aquestes quatre vies indianes a cavall entre Torrent del Trago i el Torrent del Lloro:1) Masai al Merlet...

Esperó Fra Garí

27-01-2024MontserratCollbatóVia: Esperó Fra Garí (no integral)Dia d'estiu, força calor.Avui, com sempre anem a ca l'Anna i trobem menys gent, del ram de l'habitual, això si...

Tuc de Horno (2.396 m) amb esquís

Tot i que la neu ja comença a estar justa, avui hem fet un altre cim amb esquís a la Vall d'Aran. El Tuc de Horno és una ascensió relativament fàcil des de...

Racó del Guillem

06-10-2021Racó del GuillemAproximació Situats al poble de Sant Llorenç de Morunys, lo travessem, i seguim la carretera a Coll de Jou, un cop passem els darrers...

Nova Via. Cresta Narieda a Narieda Sud.

Roca Narieda la tinc vista des de tots els angles però, ves per on, un dia va apareixer el que semblava havia de ser una cresta a prop del cantell entre la cara oest i la cara...

Enginyeria arqueologica, lo canal de camarasa

Cata del barranc del BoscAbans de bastir l'embassament de Camarasa havia un altre projecte menys complexe: un canal que agafava l'aigua en una assut que s'havia de...

Punta del Pallars. Baix Camp. 100 cims.

10 de gener de 2024Enceto el repte dels 100 cims de la FEEC d'aquest 2024 amb una altra proposta al Baix Camp: La Punta del Pallars de 551m. Dins el terme municipal de...

Avenc del Club. Via del Pèndol

Avui hem visitat un dels avencs més clàssics de Sant Llorenç de Munt, que ja va ser explorat a l'inici del segle passat. És un avenc interessant perquè, tot...

Esperó de Colobres.

Per alguns és de les millors vies de l'indret mentre que per d'altres està bé però no és cap meravella. A mi personalment m'ha semblat un itinerari ben interessant. Si bé...

No feu soroll, no desperteu el gegant dormit

Vull pujar a la roca del Gegant Dormit en la Serrat del Codó que davalla del Mirador homònim al Coll de Jou a la roca Foradada del Santuari del Lord. Quan...

VIA GRAFFITI sortida GUATEQUE

DISSABTE, 30 DE DESEMBRE De ben segur que aquesta serà la darrera sortida de l' any i amb tanta festa no tenim ganes de fer quilometres, ens quedem per Montserrat sense...