Travessa dels Flautats

Dissabte passat, amb el Pep vam anar a fer la travessa dels Flautats (a sobre), aquesta mena d'excursió/escalada, un itinerari de baixa dificultat, difícil de classificar però amb algun pas ben aeri.Amb la idea de fer una sortida ràpida, vam deixar el cotxe a l'aparcament de sobre la barrera del Monestir, per pujar per les canals del Pou del Gat i Plana.Arribats a la carena, seguim el camí cap a l'esquerra, fins trobar el corriol que ressegueix la paret nord de l'Elefant, marcat amb pintura blava. L'objectiu és donar la volta al Fesolet per darrera (és l'agulla de la dreta de la foto de dalt) i arribar al collet amb l'arbre.Alguna bretxa ens dóna una bonica visió de les paret montserratines!La primera agulla la pugem grimpant, i dalt del cim ens equipem i muntem el primer ràpel.Després ens encordem, i amb un únic llarg pugem al cim de la segona agulla (III), arribem a la primera bretxa i fem el pas per creuar a la tercera agulla (IV). Un pas delicat, però és més difícil continuar per la paret que el pas en concret....El pas realment difícil és creuar entre el Flautat Occidental i la Cadireta de Diables (tercera i quarta agulla). A les fotos es veu com el Pep se'l mira una bona estona, i després baixa cap allà!Hi ha un moment delicat, amb cama a cada costat, on sembla que la bretxa se t'hagi d'empassar..., però al final travesses sense problemes (IV+).Des de la Cadireta de Diables es veu molt lluny, a sota, el cim de la Porra! I després ja només cal tornar pel mateix camí, ara en direcció a l'Elefant. Desgrimpar i tornar a espatarrar-se, i pujar a la tercera agulla.Un ràpel ens facilita l'altre pas i ben aviat som al primer cim on ens desequipem i busquem la canal de la Mòmia per tornar a l'aparcament passant per Sant Benet i el Monestir.Una interessant sortida que se'ns ha fet curta i que hauríem hagut de combinar amb alguna escalada propera...

Piz Palü, travessa de les crestes

El tercer dia de la travessa no serà ni de bon tros el menys interessant, serà una jornada d'una llarga travessa per la capçalera de les geleres del Vadret de Morteratsch, i...

Clàssics alpins: Travessa Chamonix- Zermatt

Una proposta de travessa alpina per l'estiu, amb vuit jornades del camí entre Chamonix (França) i Zermatt (Suïssa), una de les travesses clàssiques que es poden fer als...

Una travessa pel Vercors

A finals de juny vaig marxar tot sol 5 dies cap al Vercors amb la intenció de fer una travessa pel massís. Reconec que hi vaig donar moltes voltes... Primer vaig descartar...

45a Travessa del Montseny

Fa només uns mesos semblava increïble que poguéssim anar tornant a la normalitat d'abans de la pandèmia. Potser és aviat per saber si aquesta recuperació serà completa, o...

**** Travessa Cabo de Gata, camins del sud

Quatre dies de màgia, 8 - 11 de maig de 2019 Sempre m’he preguntat d’on venia aquest nom, doncs els gats no els faig gaire mariners, també és veritat que la meva...

Despropòsit Indecent a la Cadireta del Diable

Sorpresa la meva i del company al posar-nos a aquesta via, cap referència, dades o ressenya.Del Març de 2012 ja coneixia la seva existència i si, es una via de ...

Pirin. Travessa nord-sud

var Latitud_sortida = 41.873523; var Longitud_sortida = 23.426968; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...

Les fotos de la travessa dels Ports

Fantàstiques aquestes fotos d’un dells llocs més salvatges, però per això més macos de Catalunya. Aquesta va ser la travessa de dos dies que vàren fer per la zona...

La travessa dels flautats: traure el singlot

La travessa és un recorregut espectacular. No hem de pensar pas en una escalada clàssica sinó un terreny d'aventura on el de menys és escalar. En algunes ressenyes li posen...

Gr 92: travessa del massís del garraf

Avui la colla del CEL tenen organitzada una sortida pel GR-92 (etapa núm. 21) i a última hora m'apunto. De fet fan una travessa prou interessant del massís del Garraf. A la...

La travessa dels déus a la Roca del Corb

Per tancat l'any, dijous passat vam anar sota el monestir de Montserrat, en un indret que ningú faria tan proper: la Roca del Corb. El culpable d'arrossegar-m'hi va ser en...

Al Bassiero en travessa Gerber-Gerdar

Distància: 21 kmDesnivell: 1100m+Dificultat: baixa (molt puntualment, mitjana-baixa)Durada total: 6:30Punt de sortida: aparcament de la Peülla de Baqueira-Beret, just abans...

Corcega (3): travessa de les agulles de bavella

Si només podéssiu fer una excursió a Corsica, sense cap mena de dubte hauríeu de fer les Agulles de Bavella.Diuen que de cada 5 turistes que van a la illa 1 passa pel col de...

Skimo : Travessa de Ransol – Serrera 2015

21 febrer 2015 Malgrat les previsions de mal temps, nevades intenses amb fort vent, anem a Andorra a fer aquesta cursa que feia temps que em venia de gust fer. El dissabte ens...

Descobrir país: travessa de montdevi

Després d'haver donat voltes pel peu de la serra de Montdeí (De Trago al coll de Campell pel coll de la Marga, Des del Coll de Campell al Pas de la Savina i tornada per Roca...

Diumenge, travessa del Coll de Mu

18 de maig Agradable sortida per aquest impressionat estret. Deixarem cotxes als extrems del recorregut. Trobada: 18 de maig a les 8 del matí, a la pista poliesportiva....