Abrics de Monte Torrero i Mola Plana. Montsià

7 de desembre de 2018La cara sud de les moles del Monte Torrero i de la Mola Plana, al terme de la Ràpita, presenten una faixa de roca que les recorre d’extrem a extrem. Mirades des de la Mola de Vilero, la següent mola al sud d’aquestes, sovint la vista s’entreté resseguint aquestes faixes rocoses i detectant algun entrant, alguna balma o algun indici de cova. Finalment, i per sortir de dubtes, em plantejo resseguir les faixes per la seva base, i com sempre el Montsià em regala la troballa d’algun raconet nou, que amb aquesta entrada us convido a descobrir. Compte! la ruta transcorre bona part per fora de senders, al més pur estil montsianenc: coscoll, argelagues, arçots i molta pedra. Donada la proximitat al poble, plantejo la ruta sortint dels voltants de l’Esglèsia Nova, a la Ràpita, i pujant per l’Avinguda de Catalunya fins a la N-340, que creuarem recte i seguim per la pista, deixant una granja a l’esquerra. La pista fa un gir a la dreta i al proper camí que trobem per l’esquerra comencem a pujar de cara a la serra. Evidentment podem pujar fins aquí amb el cotxe.Dificultat: Difícil. El fet de resseguir les faixes de roca implica deixar el sender i trescar entre coscoll, roques i arçots molt punxencs. Portar bons pantalons!Desnivell: Uns 800 metres acumulatsDurada: Uns 10 Km. Unes 4h. comptant paradesItinerari: Prenem al camí que puja al Mas de la Canícia. A l’esquerra deixem una típica caseta de camp, a la dreta els grans bancals perduts del mas, on van arrencar les oliveres per plantar horta, i ara està tot perdut… ni arbres ni horta!Faixa de Monte TorreroMas de la CaniciaAl final de la recta la pista gira cap a la dreta, i a l’esquerra un entrador barrat “absurdament” per una tanca, ens obliga a pujar un petit marge uns métres més endavant per trobar el sender que remunta cap al Monte Torrero. Anem guanyant alçada paral·lels a unes finques arreglades a la dreta, fins a un pinaret. Al primer revolt del sender al pinar trobem el cocó de Federico el Xato. Cocó de Federico el XatoUns metres més amunt deixem el sender i entrem pel pinar de l’esquerra, i camp a travès, atents a petits corriols anem remuntant cap a la base de la faixa sud del Monte Torrero que comencem a resseguir per la seva base. Anem trobant diferents abrics, petites covetes al recer del cingle de roca, però cal destacar el segon, que em prenc la llibertat de “batejar” com a Cova de les Piletes, donat el seu paregut a la coneguda cova dels Ports, prop del Coll del Llop, al Mas de la Franqueta. El degoteig des del sostre, d’aigua carregada de carbonat de calci, ha anat creant, al pas de molts segles, petites cavitats o “piletes”, al terra de la cova, donant-li un aspecte molt curiós. Destaca una estalagmita, més alta i també en forma de recipient, completament coberta de molsa. Una petita meravella!1r abric de Monte TorreroCova de les PiletesSeguim gaudint dels colors i formes capricioses del rocam, guanyant terreny cap a l’oest. Al final del cingle passem a tocar d’una gran roca marcada amb un números verds, que desconec el que marquen (la cota no), i comencem a remuntar cap a la part superior del Torrero, coronat per una gran torre elèctrica. A pocs metres de la torre hi ha les restes d’una vella caseta completament enrunada. Prenem el sender principal que puja directíssimament dels del Mas de la Canícia fins a la Foradada, per la cresta de la carena, i també conegut com la sendera de la Canicia. Baixem al coll que separa el Torrero de Mola Plana i a l’esquerra val la pena assomar-se a veure el bonic cocó de Minguilla que encara conserva una mica d’aigua. Al seu costat les restes d’una caseta. Cingle de Monte TorreroFinal del cingleMola PlanaCocó de MinguillaCaseta de MinguillaEmprenem l’empinat sender que puja a Mola Plana. Un cop a dalt tornem a deixar el bon sender i a posar-mos cap a l’esquerra, resseguint el cingle per la part superior, cercant el millor pas entre la malesa. A les envistes del racó de Mamadits, el barranc que puja per...

Mola de Son Poquet i ermita de Maristel·la

Powered by Wikiloc Comencem a caminar a Esporles, concretament a la confluència del carrer Quarter amb el camí des Rafal.Camí des Rafal(WP-01) Esporles carrer Quarter -...

Lassarell - La Mola - Els Camps Llargs

Powered by Wikiloc Des de Lassarell pugem pel camí Llarg a la contrada anomenada els Camps Llargs, entre les cases de la Mola i la Tossa del Llamp (594 m). Una zona de...

Les Roques Planes - La Mola - Lassarell

Powered by Wikiloc Des da la vall de Colonya (Pollença), pugem pel cingle de Sant Francesc cap a la muntanya de la Tossa del Llamp, passant per la cova Morella i les cases de...

La Mola per corriols canals i ferrades

Dijous 12 gener 2023 Parc de Sant Llorenç de Munt. Camí dels Monjos, Canal Amagada (ferrada Lucky Txei ), Canal de l’elefant,  Les Castellasses de Can...

Cova de la mola de colldejou

Tot i que som al Baix Camp, Colldejou es troba envoltat de muntanyes, la Serra de Llaberia i la Serra de l'Argentera limiten el seu paisatge i entremig d'elles, la Mola de...

Cova de la Mola de Colldejou

La Cova de la Mola de Colldejou és una curiosa cavitat que travessa un cingle sota el cim de la Mola. L'entrada està a peu pla però a la sortida per l'altra...

Per les trinxeres de naval: monte pisa- bolero

Casualment trobo una sortida a wikiloc que visita pels vestigis de la Guerra Civil de Naval (Somontano), mira per on... em sembla una sortida prou interessant. A Naval hi...

Intent al Monte Cristallo

Avui no hem tingut sort, o potser no hem fet les coses prou bé, però no hem pogut completar l'ascensió prevista al Monte Cristallo. Han estat diverses...

Ascensió al Monte Pelmo (3.172 m)

En el segon dia d'estada a les Dolomites hem fet l'ascensió principal de les que havíem programat: el Monte Pelmo. Es tracta d'una gran muntanya, un dels...

Portell i Pas des sa Mola – Serra des Teixos

Hora Inicio: 9:26 26 feb. 2022Hora Fin: 17:15 26 feb. 2022Distancia recorrida: 7,8 km (07:49)Tiempo en movimiento: 03:19Altura Mínima: 546 mAltura Máxima: 1258 mGanancia...

Volta a la Mola de sa Bastida

Casal de sa BastidaInici: deixem el vehicle a l'aparcament de sa Bastida, al barri de Los d'Amunt d'Alaró.(WP-01) Alaró (Los d'Amunt) - 0,0 km - 0 minuts - 241 m d'altitud.Des...

Mola de Son Pacs i Penyal Vermell

Pas de s'UllastreInici: camí de la Coma d'en Llobera, a la carretera vella que va d'Esporles a Valldemossa per la vall de Son Cabaspre (Esporles).(WP-01) Camí de la Coma d'en...

Les coves de la Mola de Catí

La sortida d'avui ha estat molt intensa. Hem visitat quatre coves, totes força interessants, a la zona de la Mola de Catí en el Massís dels Ports. Ha estat una jornada molt...

Puig de sa Mola de Planicia, pel pas d’en Sito

Hora Inicio: 8:55 6 mar. 0000Hora Fin: 16:58 6 mar. 0000Distancia recorrida: 11,1 km Tiempo en movimiento: 03:45Altura Mínima: 251 mAltura Máxima: 941 mGanancia Altitud: 779 m...

La Mola Vertical, i una mica més.

1,6 km. 34-49 min. 406 metres desnivell La tercera cursa de la lligavirtual Egaramossenaire és una Mola vertical, gairebé pel mateix recorregut que la Crono-Mola de la primera...

Cova Galiassa. Mola de Catí. Port

25 d’octubre de 2020Feia temps que em cridaven l’atenció unes grans balmes que es veuen des de la pista del Pla d’Avària, a la cinglera de la cara sud-est de la...

Via Pell Roja a la Mola de Lord.

Aquests dies de tardor suau ens acostem a fer la bonica i contundent via Pell Roja a la Mola de Lord. En un entorn brutal i força tranquil. Aproximació curta i en baixada,...

Cova de la Mola (Colldejou, Tarragona) – Atravesando la montaña

Cova de la Mola es un recorrido muy singular, es una mezcla de senderismo, barranquismo y espeleología para atravesar la montaña de Mola de Colldejou.

Magí Alegre a la Mola de Colldejou.

Probablement la Magí Alegre seria la clàssica de la Mola de Colldejou si s'escalés amb regularitat en aquesta paret.El més assequible de tots els itineraris que...

La Mola pels cingles dels Cavalls

21.06.20  Els cingles dels Cavalls constitueixen l’espectacular contrafort meridional del cim de la Mola de Sant Llorenç del Munt. Aquest conjunt de cingles està...

Mola Plana. Montsià

6 de maig de 2020Natros a casa confinats.... mentre la natura segueix el seu curs, i per uns dies, més alliberada que mai de l'abusiva pressió humana.Finalment ens deixen...

La Mola (100 Cims) desde Can Pobla (Sant Llorenç de Munt, Barcelona)

La Clásica subida a la Mola de Sant Llorenç de Munt desde Can Pobla que se ha de hacer al menos una vez en la vida. Además en la cima hay un restaurante. El camino es bonito...

Miradors de la Mola de Son Poquet

Carretera del VergerL'excursió comença a la vila d'Esporles, a l'inici de la carretera del Verger, anomenada Costa de Son Tries.(WP-01) Esporles (Costa de Son Tries) - 0,0 km...

Puig dels Boixos i Mola de Son Pacs

Pont a S'Estret de ValldemossaEl punt de partida és s’Estret de Valldemossa (Km 14,4 de la carretera Ma-1110 Palma a Valldemossa). Devora el pontet de la carretera antiga,...