Racó del Ninyo i Racó dels Mangotxos. Montsià.

10 de febrer de 2019Una nova visita a la Cova del Valent i a bona part de la raconada on s'hi amaga: el Racó del Ninyo. De tornada passem pel Racó dels Mangotxos per visitar alguns masets i pous, tornant per la serra del Fandango, a l'extrem sud de la serra del Montsià. Una visita amb la companyia de luxe de bons amics, i entre ells dos experts del Montsià: en Joan Bta. Beltran i l'Agustí Barceló. Una excel·lent manera d'estudiar la serra sobre el terreny, i d'on neixen projectes de moltes altres visites, a la recerca de mil racons interessants del nostre Montsià.Cova del ValentDificultat: "Difícil". L'accés a la cova el Valent no té cap sender. S'ha de baixar entre estretes i empinades bancalades envaïdes per la vegetació. Si no s'opta per la visita a la cova i es puja pel lligallo de Roca Roja fins al cingle, la ruta estaria entre moderada i fàcil.Aproximació: Des de la N-340 a l'alçada de les Cases d'Alcanar, pugem pel camí asfaltat de davant de Can Conill, al mateix entrador de les Cases, per l'esquerra d'una botiga de mobles tancada, en direcció a la serra i amb el barranc de Sant Jaume a la nostra esquerra. El seguim 1,14 Km fins a una cruïlla on a una esplanada podem deixar el cotxe.Desnivell: 1000 metres acumulatsDurada: 5h 20' comtant parades. 11 km. aproximadament.Itinerari: Sortim en direcció nord-est per un camí entre tarongers i deixem a la nostra dreta el Mas de Lluco. Quan s'acaven els tarongers, per la nostra esquerra i on comencen uns bancals perduts d'oliveres, trenquem per un corriol que puja cap a la lloma. Al darrer bancal girem i el seguim per la dreta, guanyant alçada poc a poc i a arribant fins al fons del racó de la Mina, on s'acaba la plantació de tarongers. Allí comença un sender que fent una gran ziga-zaga puja fins a la carena de la serra de Punta. Un cop dalt carenegem cap a l'esquerra. Prop d'un pal d'alta tensió, i per la dreta, surt el camí del Bandolers cap a la Ràpita. Seguim carenejant i pasem a tocar d'una altra raconada de tarongers per la nostra esquerra, la Mina del Rei, on també per l'esquerra baixa el mateix Camí dels Bandolers cap a Alcanar. A pocs metres de l'encreuament deixem el sender un moment per la dreta per trobar el bonic Cocó de Marranyà, tallat a la roca, ara completament sec. Un altre cop al sender i uns metres més endavant deixem a la dreta, la drecera per baixar a Cova Calitra, que veiem al fons del barranc, cap a l'oest.La Mina del ReiRacó de la MinaSerra del Fandango, a l'esquerra jaciment de Sant JaumeCocó de MarranyàCova CalitraEl sender ara puja fort per anar a buscar el lligallo de Roca Roja, abans i per la dreta veiem la raconada de la capçalera del racó de Cova Calitra, on a la part baixa d'uns vells bancals es distingeix la petita Cova de Miquel de Saqueta. A la mateixa carena trobem un altre cocó, aquest completament descobert i sec.Bancalades prop del Lligallo, als més baixos està la cova de Miquel de SaquetaCocó al Lligallo de Roca RojaPrenem el lligallo cap a la dreta, observant per la part del barranc de Roca Roja, velles traces de la sendera del Fandango que puja cap a Roca Roja, paral·lela al lligallo.Arribem a la bifurcació de la Caseta i Povet del Navarro, erròniament més coneguts com de Badoc. Seguim el lligallo i deixem a la dreta les restes de la Corralissa del lligallo de Roca Roja. Prenem el sender de la dreta, seguint el lligallo de Roca Roja i aviat tenim una bona panoràmica del Racó del Ninyo, a la seva part nord que més tard abordarem. Abans deixem la sendera per l'esquerra per anar a visitar una petita cova oberta al terra amb petites traces de formacions, i uns bancals més amunt, un curiós cocó obert a un marge. Tornem al sender i en uns metres en direcció contrària a la que portavem tornem a deixar el sender, ara per l'esquerra, per abordar el Racó del Ninyo, fora sender. En aquest punt cal decidir si ens veiem en cor d'emprendre la visita al Racó, o seguir el lligallo fins a l'encreuament de la base del cingle de Roca Roja, estalviant-nos la part més dura de la...

Els quatre Mollons. Montsià. 100 cims.

16 de juliol de 2022  A partir del juliol d'aquest any el repte dels 100 cims de la FEEC, amb un llistat de 308 cims entre essencials i normals, es veu incrementat en...

Begur - Sa Riera - Platja del Racó - Begur

Comarca del Baix Empordà.Ruta Circular, parcialment senyalitzada - Durada: 3 h - Distància: 12 km - Desnivell: 274 m positiuRuta fàcilWIKILOC: bit.ly/3PFQq2WSerà un passeig...

Pou de Sant Cugat del Racó de Navàs

L’església de Sant Cugat del Racó esta al costat dret de la carretera de Navàs a Castelladral. Trobem un vell Pou al costat d’una de les cases i front l’església. Una...

Avui coneixerem : La Font a Sant Cugat del Racó de Navàs

En un dels costats de L’Església de Sant Cugat del Racó de Navès, trobareu una petita Font, es d’obra, feta d’una roca plana, on l’aigua surt d’una aixeta de...

Coves del Racó dels Ferranes. Montsià

Una recent visita al Racó del Buco, m'ha portat a recuperar una ruta de descoberta del Racó dels Ferranes (Ferreries segons el ICGC, o també conegut com de les...

Via dels Filòsofs al Racó d'en Guillem.

Últimament a la comarca s'estan obrint (o equipant) vies amb moltes xapes (masses xapes), una clara mostra del poc ofici dels seus oberturistes. L'abús i mal ús del taladro...

Cova dels Sants. Racó de sa Talaia (Eivissa)

Hora Inicio: 12:53 6 oct. 2021Hora Fin: 14:49 6 oct. 2021Distancia recorrida: 3,7 km (01:55)Tiempo en movimiento: 01:18Velocidad Máxima: 7,56 km/hAltura Mínima: -53 mAltura...

Arbres – Els dos Pins del Parc de la Font del Racó de Barcelona

Els dos Pins que avui ens referim i destaquem, estan situats a l’entrada del Parc de la Font del Racó, pel carrer de Lluís Muntadas de Barcelona. Són pins pinyers, alts i...

Montserrat - Can Jorba, Racó d'en Pedro.

Por fin !!! El último sector que me faltaba por visitar en Can Jorba, El Racó d'en Pedro. (sectores donde  hay vías para los humanos) La Placa de la Pluja, Bombo...

La Finestra oberta a Cànoves i Samalús: El Racó de la Cris

Avui us presento dos articles En els casi quatre anys que vaig viu al nucli de Cànoves, un dels llocs que més tindre ara a la memòria des de Terrassa, és el Racó de la...

El racó més desconegut de lleida: serrallarga

Ahir vaig decidir perdre'm per l'horta de Lleida. La meva fita era el Parc Ambiental de Serrallarga.Va ser l'abocador de Lleida fins l'any 2000 - a quins llocs vas Joan...

15 anys de... El Dorado al Racó del Corb.

El Racó del Corb és d'aquells llocs amb un magnetisme especial on l'escalada pren un caire diferent substituint el verd del bosco pel blau del mar. Jo que sóc de terra endins...

Pic del Racó Gros (100 Cims) 2776 m (Nuria, Girona)

Pic del Racó Gros es una cima por encima del Circo de Carançà donde tiene unas vistas espectaculares del pirineo francés.

Cova Calitra i Cova dels Mangotxos. Montsià

17 de març de 2019 Una altra aproximació a la zona més meridional del Montsià, entre els termes d’Ulldecona i Alcanar, per descobrir elements patrimonials i naturals...

Barranc de l'Astor i Racó de la Gallina

23 de desembre de 2017L’amic Agustí Barceló , d’Ulldecona, em va comentar fa un temps que havia localitzat un barranquet, paral·lel al barranc de l’Astor, amb un sender...

El racó de Corretja - La Franqueta

Comarca de la Terra Alta, Tarragona.Longitud: 3,3km, ruta circular i ben senyalitzadaDesnivell total: 100mTemps de marxa: 1 h sense paradesDificultat: baixaItinerari extret del...

Camí del Metro - Racó d'en Barona

Camí del MetroEl punt d'inici d'aquest bonic itinerari és a la cara nord del túnel de Sóller. Si venim de Palma a la sortida del túnel trobem una esplanada i una petita...

Ressenyes del Racó Tranquil.

Bucólic sector amb bones vies de placa calcària,d'escalada ben tècnica que ens demanarà un bon treball de peus així com una important força de dits.Hem provat la majoria...

Via apia al mollo gros: descobrir un racó de món

Davant del Castell de Claramunt hi ha unes roques que, malgrat esser menudes, destaquen com element diferenciador entre tanta verdor. Es tracta dels Mollons que constitueixen un...

Pic de Racó Gros

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la rutaNúria-Pont de l'Escuder-Torrent de les Molleres-Coll de Noucreus-Fossa del Gegant-Pas del...

Creu dels tres regnes, racó d'ademús

Lloc inici caminada: Arroyo Cerezo, Castielfabib, Racó d'Ademús, Pais ValenciàCaminants: 27 senderistesData: 24-04-2014Hora d’inici caminada:  08:52:43Hora...

El Racó de Tomba

Fa un parell de centúries el benifaironer Rafael Peyró i Blasco, propietari de sis molins fariners i avantpassat de mon tio Joan Rafael Peiró i Martí, va iniciar les tasques...